Zapojil jsem do série rychlovarnou konvici, po spuštění se ustálilo napětí na brusce na 159 V.
Nechal jsem jí běžet dvě minuty, koukal jsem na uhlíky, jestli nebudou "sršet" a nic se nedělo.
Když už jste se dostal takhle daleko při zkoušení, měl jste nakonec zkratovat přívod k varné konvici a pustit plné napětí do motoru.
Stator byl studený ale rotor byl zahřátý.
(Nejspíš bude závada v rotoru)
To může skutečně znamenat mezizávitový zkrat v rotoru, nemusí to ale platit vždy, protože rotor bývá většinou o něco teplejší díky komutaci. To by chtělo elektromagneti
ckou zkoušečku rotorů.
Podívám se kolik by stálo převinutí, protože stejná bruska ale nová se prodává za 5500 Kč
všem za rady.
Převíjení rotorů je dost problematická záležitost, protože musí být dokonale vyvážené, což výrobci dělají vybrušováním jádra, čímž vzniká potíž při jeho opětném použití. Musí se také vyměnit komutátor, protože ty dnešní se na vývody vinutí lisují. Firem, které jsou na tuto práci vybavené je málo a cena je vysoká. Doporučuji kontaktovat nějakého zástupce BOSCH, zda by nebyl schopen dodat nový rotor jako ND.