Robert Laszák

Offline
Carpe diem, quam minimum credula postero.
|
 |
« kdy: 31.07.2015, 12:11 » |
|
Komu se stala podobná věc, jak postupoval s daným problémem a jaké bylo výsledné řešení?
Situace: Standardní rekonstrukce bytového jádra FI společný pro koupelnu, kuchyň a dětský pokojíček Připojení in.varné desky Whirpool ACM 847 BA (3f/N/PE)
Deska odzkoušena vše OK ... druhý den bez jakéhokoliv vnějšího zásahu (ovládání desky) se ozval "dutý výbuch" - vybavení 3f jističe a FI - po odpojení varné desky a proměření přpívodního kabelu vše OK (měl jsem podezření na navrtaný kabel) - kontaktován aut.servis
- verdikt: Záruka se neuzná, jsou vyhořelé varistory způsobené vadným zapojením
Technikovi jsem popsal problém a po té mi sdělil, že součástky odešly vlivem přepětí, nebo odpojením středního vodiče a že jsem tu desku neměl odpojovat. (samozřejmě že se po vybavení FI střední vodič odpojí - prý o tom nebude diskutovat)
Tak a teď pánové (ale i dámy, pokud tu nějaké jsou) raďte, či se podělte o vaše zkušenosti. Zákazník nakrklej, já nakrklej a myslím, že jsem nakrkl i toho servisního technika :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robert Laszák

Offline
Carpe diem, quam minimum credula postero.
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 31.07.2015, 16:36 » |
|
Tak jste mi tu zvedli aspoň trochu náladu  Takže, firma je to Perfektservis spol.s r.o. Václavská 1, Brno tel 543215059 nebo 602730632 Technik byl u dnes v cca 10:00, já bohužel spal po noční, takže jsem s ním mluvil napůl bdělý po mobilu. Nicméně vymontoval "nějakou část" (pravděpodobně napájecí deska) a že ji odveze. Na dotaz proč nebere celou sklokeramiku, prý tvrdil, že to nebude posílat celé do Brna, a až to pošlou zpět tak to zapojí a vyzkouší, zda to neodpálilo další komponenty za ní..... Ty jo a už se zase ve mě vaří krev......asi poprosím o číslo na Horáce 
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #7 kdy: 31.07.2015, 17:23 » |
|
... (samozřejmě že se po vybavení FI střední vodič odpojí - prý o tom nebude diskutovat) ...
Co tam je za chránič (jestli to není tajemství) Setkal jsem se s chráničem, který fungoval "divně", N asi neodpojoval jako poslední, dokonce někdy po zapnutí špatně sepnul krajní kontakt (někdy L někdy naopak N). Škoda, že jsem tu "K..." nedostal na prozkoumání... Stejně skončila v "popelnici".
|
|
|
Zaznamenáno
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK

Offline

Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
 |
« Odpověď #9 kdy: 01.08.2015, 13:35 » |
|
......asi poprosím o číslo na Horáce  Nou problema.  Kontakt na moji maličkost mám uvedený na svých webových stránkách http://www.severocech.cz/Uvedený případ je jako přes kopírák s případem mého bývalého kolegy. Zapojil sporák se sklokeramikou, ten chvíli běžel, pak se rozblikalo vše co mohlo, následoval kouř, smrad a výbuch. Sporák nato odpojil s tím, že se odveze na reklamaci. Technik byl kyselý jak okurka, ihned svalil vinu na kolegu, že sporák špatně zapojil, aniž by ho viděl připojený. Majitelka sporáku začala kolegovi vyhrožovat právníkem. Ten byl vždy hodně vyměklý, řekl bych až zbabělý, a tak vzal své peníze, paní koupil nový sporák a starý si vzal s tím, že si ho nechá opravit. No není vůl? Je!
|
|
|
Zaznamenáno
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 01.08.2015, 20:56 » |
|
Před cca třemi lety, jsem řešil něco podobného. Horší to bylo asi v tom, že šlo o kamaráda a souseda. Varná deska fungovala cca 1 měsíc, než začala vyhazovat předřazený jistič. Přiznávám že jsem malinko zpanikařil, vždyť kdo je neomylný a naběhl jsem s revizním přístrojem. Nenašel jsem žádný problém. Servis i díky potvrzenému záručnímu listu, nedělal problém a varnou desku opravil. Bohužel se podobný scénář opakoval za další tři měsíce. To už jsem se neobtěžoval. Servis trochu brblal, ale opět závadu odstranil. Od té doby je klid. Předpokládám, že nebyl problém v síti, ale ve vlastním zařízení. To i proto, že jsem nezaznamenal žádný jiný problém v okolí, nebo na dalších spotřebičích a elektronice v tom domě.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|