Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Ověření elektroinstalace, spotřebičů, nářadí
| | |-+  Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 ... 5 6 7 [8] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?  (Přečteno 67558 krát)
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #126 kdy: 03.04.2025, 21:22 »

U elektromobilit y bych chtěl pobídnout k širšímu pohledu. Zkuste si porovnat vrtačku šňůrovou s akučkou. Teoreticky je akučka proti šňůrové energetický propadák. Tak proč ji sakra doma všichni mají?
Nebo proč mají obě? A proč je většinou ta akučka ohmatanější? Vždyť je často do ruky i těžší?
Zkuste si na to po pravdě odpovědět.
A třeba překvapivě zjistíte, že je pro vaši práci všestranější a má pohotovější použití, že ve výsledku nemusíte vozit a v ruce nosit a rozvíjet a svinovávat dlouhou prodlužku. A díky točivým vlastnostem  akučky s ní nejen vrtáte, ale i šroubujete, řežete závity, našroubováváte kotvy vrtáte bezpečněji postupovým vrtákem.... A ve výsledku odvádite profesionální práci rychleji a s menším úsilím. A že musíte mít někde zásobní akumulátor a a nabíječku neberete jako újmu.

Kdyby někdo prosazoval akučky zákazem šňůrových vrtaček a dotacemi do NiMh akuček a dodatečným zdaněním  šňůrových, myslíte si, že by měl doma akučku už prakticky každý řemeslník? Kolik by se našlo racionálních protiargumentů proti nové technologii, jaké by byly plamenné diskuse na Internetu? A byl by vývoj technologie tak rychlý a a přechod k Lion akumulátorům a AC motorům  tak jednoznačný ?

To je jako s elektroautem.  Zejména tehdy, když
jsou dvě auta v rodině
není nic moc veřejná doprava
máte kde pomalu nabíjet.
s elektroautem denně jezdíte kopcem nahorů dolů
se sunete po městě
jezdíte po městě s rozvážkou se spoustou zastávek
jezdíte po sněhu a ledu a po kluzkém blátě.

Najednou zjistíte, že při vašem využití jedete bezpečněji, nebo ekologičtěji, nebo levněji a vždy komfortněji.
Dovoluji si tvrdit, že elektroauta a plugin-hybridy už v oblasti příměstského a městského provozu čisté spalováky válcují - pokud mají jejich řidiči pro elektrotrakci podmínky pro pomalé nabíjení .

Ale klidně ať si hodně lidí elektroauta haní, aspoň cena ojetých nebude vysoká a jejich užitná hodnota je pro specifické použití elektomobility nepřekonatelná .

Když se podíváte na bezdotační rozvoj elektrokol a elektrokoloběž ek, najednou se můžete divit, že i bez dotací se prodává více elektrokol než šlapacích.

Na druhou stranu bez spalovacích motorů v užitkových a zemědělských strojích, v lodích a nákladní dopravě a letectví se do doby naprosto přelomových akumulátorů a přelomových zdrojů elektřiny nikdy neobejdeme. A rozhodně se asi nikdy neobejdeme bez ropy pro výrobu plastických hmot, léčiv, mazadel asfaltu na silnice apod.
Už Mendělejev tvrdil, že spalovat ropu je hřích.
Takže nic není ani zelené, ani černé má to rub a líc a chytrý člověk si umí obrátit každou věc na správnou stranu - ani nevylévat vaničku i s dítětem, ani nekriticky obhajovat.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #127 kdy: 03.04.2025, 23:06 »

SOuhlasím s Martinem. Elektrouata mají prostě své místo na trhu a kdyby se to nekurvilo dotacemi, myslím že by k nim nebyl až takový odpor.

Dle mého názoru se prostě elektroauta nakonec prosadí, protože tento pohon je prostě boží. Hlavní slabinou je stále zdroj energie. Jak víme, současné akumulátory nejsou stále dost vhodné a nedokáží nabídnout parametry požadované trhem. To přesto že se za poslední roky znatelně zlepšily.

Například největší nákladní auta jsou také poháněná elektromotory. To proto že dokáží to, co spalovák neumí. Nicméně právě v takovém kolosu je i spalovák, který pohání generátor napájející tyto elektromotory. Zatím nikdo nevymyslel nic lepšího pro tato výkonná auta.

Klidně se podívejte třeba na BELAZ-75710, nebo další podobné kolosy
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #128 kdy: 04.04.2025, 08:10 »

O diesel elektrických pohonech asi nikdo nepochybuje, tam jde ale hlavně o to, že diesel by to sice utáh, ale mechanický přenos výkonu na kola by nedaly převody, nebo by byly neskutečně drahé á přitom by stejně nedosáhly životnosti elektromotoru s jednoduchým převodem.
Ostatně Toyota s tím experimentoval a, benzín jako stabilák, baterka, elektromotory. I u BMW to zkoušeli, ale nevím, že by se to rozšířilo.
Dokonce ani ve svém okolí nevnímám odpor vůči autům na baterky, ale vesměs stejné argumenty typu za hodně peněz, málo muziky. Ono je to stejný, jako s tím aku nářadím. Kvalitní vrtačka na baterky, je levnější, než kvalitní vrtačka s kabelem. Ovšem do chvíle, než se započítá baterka. No a pak je to jako u auta o intenzitě užívání, nárocích na výkon, návratnosti investice a životnosti výrobku. Řemeslník oddělá baterku do dvou let, kutilovi chcípne dlouhodobě vybitá za tři a jaká je návratnost. Auto na baterky denně v provozu na krátké trasy se vyplatí, ale jet s tím dvakrát v týdnu na nákup je nesmysl, na to je vhodnější ice.
Rozumný kompromis vídím v hybridu, ovšem s trochu slušnou baterkou, kterou tam výrobce nedal jen pro pěkný výsledek v testu spotřeby a zároveň tu baterku dobíjet ze sítě, ne jenom motorem, což diky chování řidičů flotilových hybridů, zvedlo nevoli u EK vůči tomuto typu pohonu a nevím, jestli nezvažují jejich zákaz, nebo jen zrušili podporu a zvýhodnění.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Radim Strycharski
*
Offline Offline




« Odpověď #129 kdy: 04.04.2025, 10:30 »

U těch agregátů "diesel-zdroj/elektro-pohon" jde o prvotní motivaci shodných trakčních charakteristik, kdežto u agregátu "diesel-zdroj/mechanika-pohon" jde o prvotní demotivaci rozdílných trakčních charakteristik . Jenže jde taky o zásadně rozdílné hmotnosti obou druhů agregátů a to je předurčuje k tomu, že u lehkého osobáku, který táhne jen svůj vlastní rám, je přes všechny nevýhody vhodnější lehká mechanika, kdežto u náklaďáku táhnoucího násobky vlastní hmotnosti je už výhodnější (nebo může být výhodnější) těžká dieselelektrik a. 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #130 kdy: 04.04.2025, 13:31 »

..nesmysl, v čempak asi budou jezdit naši potomci až jim ropu vyjezdíme??

Že ropa a plyn nejsou tekutí dinosauři kteří jednou dojdou ale zkondenzované plyny vznikající při procesech v jádru planety jako hypotézu formuloval a výpočty prokázal ještě jistý pan Mendelejev. Jeho hypotézu mimo jiné dokazuje i výskyt uhlovodíků s dlouhým řetězcem na jiných planetách sluneční soustavy, ze kterého bych dinosaury nepodezíral ani omylem...

Zkuste si pohledat v google něco o abiotickém původu ropy...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 ... 5 6 7 [8] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?
 Jak postupovat při umisťování kabelu a wallboxu na obecním pozemku?
 Už jste slyšeli o nabíjení Plug&Charge (ISO15118)?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.031 sekund, 22 dotazů.