Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #128 kdy: 04.04.2025, 08:10 » |
|
O diesel elektrických pohonech asi nikdo nepochybuje, tam jde ale hlavně o to, že diesel by to sice utáh, ale mechanický přenos výkonu na kola by nedaly převody, nebo by byly neskutečně drahé á přitom by stejně nedosáhly životnosti elektromotoru s jednoduchým převodem. Ostatně Toyota s tím experimentoval a, benzín jako stabilák, baterka, elektromotory. I u BMW to zkoušeli, ale nevím, že by se to rozšířilo. Dokonce ani ve svém okolí nevnímám odpor vůči autům na baterky, ale vesměs stejné argumenty typu za hodně peněz, málo muziky. Ono je to stejný, jako s tím aku nářadím. Kvalitní vrtačka na baterky, je levnější, než kvalitní vrtačka s kabelem. Ovšem do chvíle, než se započítá baterka. No a pak je to jako u auta o intenzitě užívání, nárocích na výkon, návratnosti investice a životnosti výrobku. Řemeslník oddělá baterku do dvou let, kutilovi chcípne dlouhodobě vybitá za tři a jaká je návratnost. Auto na baterky denně v provozu na krátké trasy se vyplatí, ale jet s tím dvakrát v týdnu na nákup je nesmysl, na to je vhodnější ice. Rozumný kompromis vídím v hybridu, ovšem s trochu slušnou baterkou, kterou tam výrobce nedal jen pro pěkný výsledek v testu spotřeby a zároveň tu baterku dobíjet ze sítě, ne jenom motorem, což diky chování řidičů flotilových hybridů, zvedlo nevoli u EK vůči tomuto typu pohonu a nevím, jestli nezvažují jejich zákaz, nebo jen zrušili podporu a zvýhodnění.
|