Jiří Kappler
|
 |
« kdy: 10.10.2021, 12:05 » |
|
Při stavbě domu v 90. letech jsem se s elektrikáři domluvil, že v patře výhledově může být plnohodnotná kuchyně s elektrickým sporákem a troubou. Připravili tam na to kabel a podotýkám, že to bylo odborníci - přímo z mého tehdejšího zaměstnání u Metrostavu.
Teď už je aktuální oživení kuchyně a podle elektrikáře, kterého přivedli kuchyňáři, není možné kabel použít, protože má 4 vodiče, kdežto on jich potřebuje 5. A jediné řešení vidí v rozsekání celého domu a natažení nového kabelu od pojistek. To je samozřejmě nereálné a znamenalo by to, že se kuchyň prostě dělat nebude.
Zaráží mě, že by to tenkrát profesionální elektrikáři (kteří dělali elektriku i v pražském metru) udělali špatně, nebo nemám věřit elektrikáři od dodavatelů kuchyně?
|
|
|
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK

Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 10.10.2021, 17:33 » |
|
Pánové, při vší úctě k vám, to se mi nezdá. Elektroinstala ce se vždy reviduje podle norem platných v době jejího vzniku. Nebo chcete říci, že když babička před několika lety přešla z elektriky na levnější plyn a přípojka ke sporáku tak zůstala ukončena ve sporákové kombinaci a následně se dnes rozhodla, že se plynu bojí a chce zpět elektriku, že jí elektrikář kvůli tomu rozseká půl bytu, aby vyměnil kabel?
To asi ne, že?
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
František Šohajda

RT E2-A
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 10.10.2021, 17:50 » |
|
S Metrostavem mám zkušenosti mnohaleté, ne ze stavby metra ale jiných akcí ..... Že jsou odborníci - za to jim hlas nedám v žádném případě!  Montáž v 90. letech.....Ano ... Napojit to jde!  Víte kolik je takových připojených nových sporáků?? Tisíce až desetitisíce!
|