Jen taková poznámka z praxe. Po vyučení v , ,kolbence,, jsme dobíjeli i 6V baterie do motocyklů ze zásuvek tehdy 220V. Stačila na to jenom dioda a 500W žárovka.
Ale pravda, vydržely jenom jednu sezonu...
To chtělo použít žárovku 300W a bylo by to akorát - míněno pro akkubaterii 6V 14 Ah - obvykle používanou v motocyklech JAWA.
Motocyklové baterie bývaly takové specifikum, oproti automobilovým akku měly vždy výrazně nižší životnost. Pamatuji doby, kdy mi autobaterie (ještě v provedení zalévaném nahoře asfaltem) vydržela 5 let, ale stejná verze motocyklové pouze od jara jednoho roku do podzimu příštího - čili dvě sezony. Ta životnost byla hlavně ovlivněna poměrně nedokonalou regulací nabíjení starých motocyklů a proto bylo také třeba často dobíjet ze sítě.
K dotazu původního tazatele:
V jiném vláknu těchto diskusí jsem již o problematice nabíjení olověných akku napsal poměrně rozsáhlý příspěvek, použijte tlačítko vyhledávání zde nahoře v záhlaví stránky v liště.