Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ...
| | |-+  Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jakým způsobem dobíjet autobaterii na delší vzdálenost?  (Přečteno 28738 krát)
jirka2504
« kdy: 09.12.2013, 08:57 »

Jako každou zimu, tak i tuto budu řešit stejný problém a to ten, že moje auto stojí u paneláku a moc s ním nejezdím, tudíž dochází k postupnému vybíjení akumulátoru v autě.
Bydlím ve třetím patře paneláku, před nímž je úzká silnice a pak už parkují auta.
Vyndávání akumulátoru a opětné nandávání je docela pracné, takže mě napadlo, jestli nedobíjet auto na místě, natažením kabelu z mého balkónu na strom, který stroj za auty a pak už přímo k autu.
Chápu, že bezpečnější by bylo netahat k autu kabel s 230V, v autě nabíječku a nabíjet akumulátor, ale mít nabíječku na balkoně a tahat kabel s nízkým napětím, který by se připojil přímo do baterie.
Jen nevím, jestli by při tomto způsobu nedošlo v kabelu k takovému poklesu napětí, že bych prostě ten aku nenabil.
Šlo vy celkově o cca 15-20 m .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Roman Šafránek
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 09.12.2013, 09:06 »

Kabel na strom... to asi raději ne, 230V už vůbec ne.
Asi bych baterii dobil před zimou, možná ještě 1x v průběhu zimy, případně bych auto občas nechal "trošku projet",  ono to bude levnější než ten přívodní kabel...

Případně se prodávají malé solární panely do auta určené k udržování nabité baterie. Jak dobře to funguje ale nevím, taky bych se asi bál nenechavců.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2


WWW
« Odpověď #2 kdy: 09.12.2013, 09:20 »

Jakýkoliv kabel přes komunikaci podléhá stavebnímu povolení. Musel byste mít souhlas stavebního úřadu a ten nejspíš nedostanete. Už kvůli uchycení kabelu na stromě.

Solární nabíječka dodá několik desítek mA a to podle mě stačí na udržení energie v akumulátoru.

Jak psal kolega, tak nejlepší nejenom pro autobaterii je jednou za 14 dní se projet alespoň 50km.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C2
Roman Šafránek
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 09.12.2013, 09:32 »

Navíc si myslím, že baterie v dobrém stavu vydrží i v zimě víc jak měsíc. Pokud to nevydrží, tak je to známka jejího konce a je potřeba ji vyměnit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 09.12.2013, 09:34 »

Ak máte akumulátor v normálnom (dobrom) stave, tak ho stačí nabiť raz, maximálne dva krát - aj to len pre váš dobrý pocit - za celú zimu. Vyberte ho z auta, nechajte pár hodín ohriať na teplotu okolia v byte alebo pivnici a nabite ho. Nešpekulujte s privedením napätia k autu, nestojí to za to. Ak akumulátor ktorý je riadne nabitý nenaštartuje auto po 1-2 mesiacoch státia v bežných podmienkach, tak máte problém s autom alebo akumulátorom ktorý časté dobíjanie akumulátora nerieši.

edit: Pán Šafránek ma predbehol...  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #5 kdy: 09.12.2013, 09:46 »


Doplním.
Jedna věc je stav akumulátoru a druhá odběr, který může existovat i při parkovaném vozidle.
I když asi nebude Sherlog a Kniha jízd váš případ zkontrolujte, zda tam nemáte nějakého ampérového žrouta.
Pak to solárko je plně dostačující.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 09.12.2013, 09:58 »

Je třeba změřit odběr do různých pamětí elektroniky vozidla, autorádia a dálkového ovládání či alarmu. Všechny tyto drobnosti dovedou znehybit auto s menším akumulátorem (maloobsahové benzinové vozy) během 14 dnů až měsíce.

 Je také třeba eliminovat různé špatně zapojené drobnosti. K neviditelnému žroutu energie patří autoanténa s předzesilovače m, pokud ji při montáži někdo zapojil na trvalý přívod k baterii místo na tento účel určený vývod radia, který se s radiem také vypíná. Tato závada umí pozlobit velice, odběry těchto antén jsou v řádu 20 až 50 mA a auto nejde natočit už třeba za týden.

K původnímu dotazu: přes veřejné prostranství nelze nic natahovat a zavěšovat na strom, nehledě na to, že by v délce 20 m musely být použity docela silné vodiče k omezení úbytků. S ohledem na mechanickou pevnost vodičů by musel být použit také nějaký napínací systém (lanko),  aby byla zajištěna dostatečná pevnost ve větru a v tomto ročním období i při námraze.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Hynek Havliš
*
Offline Offline



Automatizace


« Odpověď #7 kdy: 09.12.2013, 10:09 »

Já občas - když jedu na delší dobu pryč - prostě baterku odpojím (stačí jeden z kabelů) a nechám v autě. Tím mi z ní zaručeně nic v autě nic neodebírá. Má to i nevýhody, nefunguje centrální zamykání (zamknu před odpojením napětí),  alarm, obvykle se zblázní hodiny a kalendář. Taky to neřeší samovybíjení.
Záleží, jak moc vám výše uvedené vadí, ale uděláte to za chvilku a možná i bez nářadí (dle typu připojení na vývod baterie).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jaroslav Hasala
OSVČ
*
Offline Offline


Znojmo (JM)


WWW
« Odpověď #8 kdy: 09.12.2013, 10:13 »

Jeden známý tento problém vyřešil určitou úpravou automobilu, přidal si tam vodiče, tak aby bylo možné velmi jednoduše paralelně připojit druhý (nabitý) akumulátor.
Měl to takto připraveno v obou autech, které používal.
Pomáhá to při studených startech, zejména u dieselových automobilů.
V praxi to probíhalo tak, že nabitý náhradní akumulátor byl doma, v teple a vytahoval se jen v případech, kdy to bylo zapotřebí.  
Pokud je ovšem původní akumulátor úplně vybitý vybitý, je výhodnější ho odpojit, nastartovat z náhradního akumálátoru a pak teprve znovu připojit původní akumulátor.

Osobně spoléhám spíše na určitou péči o akumulátor a v nouzi na startovací kabely. Pozor ovšem na levné "demoverze" těchto kabelů, ty jsou úplně k ničemu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontážn í firma, revizní technik E2/A
specializace : domovní a bytové instalace, průmyslové instalace, hromosvody.
tel. : 603 355 919
email : jarda@hasala.cz
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2


WWW
« Odpověď #9 kdy: 09.12.2013, 10:25 »

Známému takto vytřískalo akumulátor hands-free. Za tři týdny byl na suchu. Hledali jsem to postupným měřením odběru v pojistkové skříňce.

Pokud budete odpojovat baterii, vždy odpojte mínus pól. Zkrat plus pólu na kostru by nemusel dopadnout dobře.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C2
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #10 kdy: 09.12.2013, 14:45 »

K úspoře baterie - i když je klíček vytažený ze zapalování a dveře zavřené, stále jsou některé systémy v pohotovostním režimu a odebírají proud. Klidně i 1A. Takže po vystoupení je dobré ihned zamknout a zhruba do minuty tyto systémy postupně "usnou".
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize elektrických zařízení
Liberecký kraj
www.i-revize.cz
jindra@i-revize.cz
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 09.12.2013, 15:36 »

K úspoře baterie - i když je klíček vytažený ze zapalování a dveře zavřené, stále jsou některé systémy v pohotovostním režimu a odebírají proud. Klidně i 1A. Takže po vystoupení je dobré ihned zamknout a zhruba do minuty tyto systémy postupně "usnou".

Asi nikto nepozná všetky autá, ale toto tvrdenie nemožno považovať za všeobecne platné. Trúfnem si dokonca tvrdiť, že u väčšiny áut toto neplatí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Roman Reinisch
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 09.12.2013, 15:39 »

Zajímavé a hlavně aktuální téma - zima  Smutek

Osobně za mrazů baterii z vozidla vyjmu když vím, že nikam nepojedu několik dní v řadě a baterii uložím v garáži. Tam může být možná okolo 5 stupňů Celsia.
Baterie zatím slouží už 8 let a doposud bez obtíží. Vlastně jsem jí dobíjel jen asi 2 x (viz doporučení výrobce pro udržování akumulátoru) v zimním období.

Možná bych tedy doporučil kombinaci přechozích rad a to - baterii za mrazů ve vozidle odpojit, vyjmout a uložit do interiéru (zadní zavazadlový prostor) a dobře jí "zateplit" tedy po obvodu pláště obalit několika vrstvami, ideální by mohl být navíc polystyrenový box. Mám takový přepravní box na potraviny o obsahu asi 30 l a v případě zájmu vám rád zašlu. Nemělo by dojít k žádnému riziku pokud se použijí vyhradně nevodivé materiály s dobrými tepelně izolačními vlastnostmi. Baterie by si tak ve vyšší teplotě (cca 0-5 stupňů Celsia) měla udržovat vyšší životaschopnos t. Ale to celé mohou potvrdit anebo vyvrátit odborníci.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 09.12.2013, 16:49 »

... baterii za mrazů ve vozidle odpojit, vyjmout a uložit do interiéru (zadní zavazadlový prostor) a dobře jí "zateplit" tedy po obvodu pláště obalit několika vrstvami, ideální by mohl být navíc polystyrenový box....
Když se v tom zateplení zabydlí myši, tak tu baterku budou hřát - tomu rozumím. Ale co když se nezabydlí?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #14 kdy: 09.12.2013, 16:56 »

Jeden "expet" měl na parkovišti vytáhnutý kabel z V.O. sloupu, vedle kterého měl trvalé stanoviště svého auta.....
Přes dveře  měl zacvaklý kabel a v autě  měl dobíječku v autozásuvce... ..
Jak tak to zavíral do dveří, jednou to zajiskřilo večer a bylo tma.....tak na to přišli pracovníci opravující VO.... zle
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #15 kdy: 09.12.2013, 16:57 »

Na minulém autě (Ford Focus 1.8TDDi) byl do jeho prodeje původní akumulátor (2003-2011),  auto nikdy nebylo v garáži a nikdy jsem nezaznamenal jediný problém. Na Felicii předtím to samé, na dalších autech (nejsou zatím tak stará) taky žádný problém.
Opravdu má smysl se tím zabývat?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 09.12.2013, 17:00 »

Když se v tom zateplení zabydlí myši, tak tu baterku budou hřát - tomu rozumím. Ale co když se nezabydlí?

 Smích Hnedle jsem si vzpomněl na nanukový dort v peřinách u babičky, když neměla lednici.  Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 09.12.2013, 17:07 »

Na minulém autě (Ford Focus 1.8TDDi) byl do jeho prodeje původní akumulátor (2003-2011),  auto nikdy nebylo v garáži a nikdy jsem nezaznamenal jediný problém. Na Felicii předtím to samé, na dalších autech (nejsou zatím tak stará) taky žádný problém.
Opravdu má smysl se tím zabývat?

Když se s autem jezdí, není to žádný problém. Když je auto přes zimu používáno jen na občasné popojíždění a v klidu elektronika bere cca 15mA, stačí když se k tomu přidá mráz a nafťáka po měsíci nenatočíte. U jednoho auta jsem problém nezažil, u druhého mám přesně stejný problém. Měl bych to i kde napojit, jen netuším jakou nabíječku použít k nabíjení bez odpojování baterky, neměl by někdo nějaký typ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.055 sekund, 22 dotazů.