Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  JAK TO MÁ BÝT? - projekty, návrhy, rozpočty
| | |-+  Jak by měla být zajištěna místnost nabíjecí stanice?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak by měla být zajištěna místnost nabíjecí stanice?  (Přečteno 88491 krát)
Aleš Říha
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 12.04.2012, 16:25 »

Máme vysokozdvižný vozík s elektrickým pohonem, který je napájený baterií 24V/400Ah. Nabíjení této baterie probíhá v místnosti o rozměrech cca 5x8m s výškou stropu 2,5 - 3m. Není zde zajištěno účinné větrání.
Mohl by prosím někdo poradit, jak by měla být zajištěna místnost s takovým určením?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #1 kdy: 12.04.2012, 17:10 »

Tímto se zabývala ČSN 33 2610, je zrušena a náhradu nevím, ale pro zajímavost se do ní kouknout můžete.
Celá kapitola 10. je věnována nabíjecím stanicím. Při splnění určitých podmínek se dokonce nejedná o nabíjecí stanici.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Josef Nosek
RT - E2/A
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 12.04.2012, 18:42 »

Domnívám se že záleží čím nabíjíte, přečtěte si návod. Pokud má nabíječka vhodnou automatiku, která zajistí že nebude akumulátor plynovat, tak to nebude tak hrozné s tím prostředím.
Norma co uvádí P.Doležal, neplatila pro nabíjecí výkony do 500W a od 2000W nabíjecího výkonu to byly elektrické provozovny. V době platnosti této normy nebyly ještě tak dokonalé nabíječe, které by zajistily že nedojde k intenzivnímu plynování.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 12.04.2012, 20:41 »

Je to AKU baterie "kyselá" (olověná) nebo NiFe? Nebo nějaká nová technologie?
Podívám se po "novější" normě. Myslím, že v druhém kompu ji mám.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jakub Drbohlav
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 12.04.2012, 21:30 »

Dovolím si přisadit klasickou větou - co říká návod?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Obyčejnej elektrikář, §6, §7, §8, §10 se zaměřením na záložní zdroje a požárně bezpečnostní zařízení.
OZO v požární ochraně dle zák. 133/1985Sb.
Aleš Říha
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 13.04.2012, 10:42 »

,
děkuji za vaši ochotu pomoci. Jedná se o olověnou baterii staršího typu s elektrolytem. V současnosti je její stav takový, že plynuje nejen v režimu nabíjení (což je samozřejmě normální stav),  ale v nějakém minimálním množství i mimo nabíjení.
Uvažujeme o zakoupení nové baterie, ale to je asi ještě na delší čas. Spíše mi tedy jde o to, jak řešit tuto momentální situaci a také zda má někdo zkušenosti, do jaké míry by ono plynování v uvedené místnosti mohlo být nebezpečné.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 13.04.2012, 11:41 »

Dalo by se na to aplikovat něco z normy ČSN EN 50272-2 (36 4380),  ale ty výpočty jsou tam šílené...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #7 kdy: 13.04.2012, 12:05 »

Něco z ČSN 33 2610 (ta neplatná):
Norma neuvádí čistý dobíjecí proces, ale dalo by se použít výrazu bateriový provoz = spotřebiče jsou napájeny pouze z akumulátorové baterie (což mimochodem nemáme) a při jejím nabíjení jsou spotřebiče odpojeny (neboli jde o čisté nabíjení či dobíjení, váš případ).
Pro tento provoz je proud I,  který způsobuje vývin vodíku u olověných akumulátorů (předpokládám klasické, dolévací, bez regulačních a katalyzátorový ch ventilů a nízkoantimonov ých kladných desek) je při vztažení na 1000 Ah definován takto:
nabíjecí charakteristik a W = 1/4 jmenovitého proudu nabíječe
nabíjecí charakteristik a UI do 2,4V/čl. = 2A
Množství vyměněného vzduchu musí být Q[m3/hod]=0,05*n*I, kde n je počet článků, I je výše zmíněný proud
Větrací otvory přirozeného větrání (naproti sobě) musí mít průřez A[cm2]>28*Q
Toť asi v kostce vše.
Ohledně stavebních úprav jde o požadavky na dveře, prosklené průhledy mezi zdrojovnou a nabíjárnou a pod. U  nabíjecích stanic s občasným provozem musí být výška místnosti min. 2,7m. Pozor na stavební kapsy pod stropem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #8 kdy: 13.04.2012, 17:55 »

Když jsem dělal halu s akumulátorovno u, bylo v projektu požadováno mimo jiné:
Provedení instalace v "EX" provedení
Zemnící přípojnice po obvodu místnosti
Odsávání s ventilátorem s výpočtovým výkonem v EX provedení
Automatické sepnutí ventilátoru při zapnutí kteréhokoliv nabíječe s cca 2 hodinovým doběhem
Zajištěný přístup vzduchu do místnosti

A dále další požadavky mimo elektro, např.:
Tekoucí pitná voda
Podlaha odolná kyselině
Jímka na kyselinu
Dveře bez zámku, tzv. lítačky
.......

Ale byla to akumulátorovna . Takto označená. Otázkou je, jak nazvat místnost, kde nabíjíte jeden vozík. Samozřejmě i zde je vznik vodíku, ale v jiné míře než když se nabíjí paleta baterií naráz.

V praxi při servisu AGS baterií běžně vídám tyto baterie nabíjet přímo ve vozíku nebo v nějaké oddělené místnosti, která má v lepším případě nějaký historický nástěnný ventilátor a je třeba bez dveří. Prakticky jde o to zajistit, aby koncentrace vodíku byla menší než výbušná.

To plynování mimo nabíjení je po nabíjení, nebo třeba i druhý den? Po nabíjení je běžné, že baterie ještě nějakou dobu plynuje, ale ne třeba do druhého dne.

K posouzení stavu baterie by to chtělo udělat kapacitní test, ten vám hodně napoví o celkovém stavu baterie. Je to taková pravdivá informace, zda šetřit na novou, nebo stačí případně vyměnit jen nějaký vadný článek a ještě nějaký čas vydržet  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #9 kdy: 13.04.2012, 18:00 »

V době platnosti této normy nebyly ještě tak dokonalé nabíječe, které by zajistily že nedojde k intenzivnímu plynování.

Současné automatické rádobynabíječe pro laiky určené pro nabíjení olověných startovacích baterií patří vyházet. Tyto nabíječky baterii k plynování nepřivedou vůbec, automatika vyhlásí konec nabíjení a 100% kapacity a při zátěžáku je s bídou na 60%. Nemluvě o tom, že plynováním se odstraňuje sulfatace, a tyto rádobynabíječe ji prostě neodstraní. Takže milou baterii po pár letech vyhodíte nafouklou jak vajíčko a pádíte pro novou  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Josef Nosek
RT - E2/A
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 13.04.2012, 19:17 »

Domnívám se že nabíjením při kterém vzniká plynování se sulfatace neodstraní. Jednou z možností odstranění sulfatace, je dobíjení malým proudem kdy nedochází k plynování. Když to přirovnám k akumulátoru v automobilu kde je dobíjení seřízeno na 14V, tam jistě k plynování nedochází a pokud se s vozidlem dostatečně jezdí, tak akumulátor vydrží několik let a určitě neodejde z důvodu  sulfatace.
Dobíjení akumulátorů je složitý chemický proces, který v akumulátoru probíhá v průběhu dobíjení a popis by mohl být na několik stran.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #11 kdy: 13.04.2012, 23:10 »

Domnívám se že nabíjením při kterém vzniká plynování se sulfatace neodstraní. Jednou z možností odstranění sulfatace, je dobíjení malým proudem kdy nedochází k plynování.
Palec vzhůru
A místo ellytu destilovaná voda. I kostka cukru se lépe rozpouští v hořkém čaji než ve sladkém.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #12 kdy: 14.04.2012, 10:06 »

Při silně zasulfátované baterii je nějaká šance, že při pomalém nabíjení malým proudem se sulfatace odstraní. Při běžném provozním nabíjení je tato metoda nerealizovatel ná. Takže nabíjení malým proudem se realizuje až když je nějaký problém s kapacitou a také někdy až když je pozdě.
Konstrukce nabíječe má velký vliv na odstranění sulfatace. Osobně mám raději klasické transformátoro vé nabíječe, byť s ruční regulací, než ty samocosirádoby z akcí za 499. Co říci na ukončený proces nabíjení automatikou při 100% a na hustoměru je 50%? Asi je někde chyba, co?
Pár zasulfátovanýc h baterií jsem už zlikvidoval, byly nabíjeny tady těmito rádoby sráči. Zvláštní je, tento problém dřív nebyl při nabíjení nabíječem s transformátore m a ruční regulací, který baterii hezky a pomalu probublal. Kroutím očima
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 14.04.2012, 13:08 »

Pokud se jedná o provoz jednoho vozíku držte se návodu výrobce vozíku a baterií. U těch baterií je na netu dostatek dokumentace podle typu. Jsou tam i symboly a rizika. Vodík se vyvíjí při nabíjení i při vybíjení. Je to plyn lehčí než vzduch, je třeba u stropu zřídit větrací neuzavirací otvor. Riziko výbuchu při nahromadění vodíku v místnosti bude asi malé, dolní mez výbušnosti je 4 obj.%. Vaše místnost má 120m3, nevím zda by se u stropu nahromadila výbušná koncentrace. Větrání by to mělo vyřešit. Každopádně je hlavní riziko výbuchu při manipulaci a obsluze přímo na baterii. / rozpojení obvodu pod proudem, otevřený oheň, statická elektřina, atd...Byl jsem svědkem výbuchu baterie 125Ah od svářecí okuje. / svařování trafem na domácí fréze / Baterka explodovala a vše v okolí bylo od kyseliny. Svářeč měl kliku protože si držel na obličeji kuklu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 23.06.2015, 22:37 »

Otevřu znovu téma "prostor pro nabíjení aku baterií vysokozdvižnýc h vozíků".

V ČSN EN 502 72-1 se uvádí, že má být zvlášť oddělená zóna v prostoru pro elektrické zařízení.
Příklad: ve velké hale je na stěně  cca 10 nabíječek různých typů Fronius, Berlan a jiné. Vozíky jezdí až těsně k nabíječkám. Máte někdo zkušenost s provedením tohoto oddělení?

Dále se vyžaduje antistatické provedení podlahy na dosah ruky ( 1,25 m) od připojovacího bodu. Kabely na připojování vozíku mají různou délku.
Pokud není provedeno, jak se dodatečně toto opatření provádí?

Myslím si, že pro projektanta taková stanice pro nabíjení více vozíku, není zcela jednoduchá záležitost. Na příklad při zapnutí kterékoliv nabíječky se zapne ventilátor a má ještě doběh 2 hodiny po vypnutí, ale u každé nabíječky je Emergency Stop, kterým to celé shodím přes hlavní stykač. Považuji to při kontrole jako závadu.

Také se mi moc nelibí, že v Návodu na obsluhu je napsáno "zákaz odpojování aku při zapnutém nabíječi". Ale technicky to není nijak ošetřeno.....p řitom oblouk při rozpojení pod proudem v blízkosti baterky......a ty baterky nejsou žádné prcky.

Právě zkušenost kolegy Rozmahela s výbuchem baterky mne nabádá k opatrnosti.
Pro doplnění, provozovatel má zpracované DOPV podle NV 406/2004 Sb. kde se jen tvrdí, že koncetrace vodíku při zapnutém vodíku nepřesáhne 4%. Dále se ale nic již neřešilo....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 24.06.2015, 17:38 »

To se nemohou vozíky nabijet venku pod přístřeškem?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
J Lhava
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #16 kdy: 24.06.2015, 19:36 »

Požadavky pro nabíjení akuvozíků uvádí ČSN EN 50272-3. Zrovna to řeším.

Citace
Tato norma platí pro akumulátorové baterie a bateriové instalace používané pro elektrická vozidla např. v elektrických průmyslových nákladních vozidlech (včetně zdvihacích vozíků, tahacích vozíků, čistících strojů, automaticky naváděných vozidel) ...
Tato norma platí pro olověné, nikl-kadmiové a jiné alkalické akumulátorové baterie.
POZNÁMKA Předpokládá se, že do normy budou zahrnuty další akumulátorové systémy, pokud budou dostupné.
Zejména se zaměřit na kapitolu č. 6
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 24.06.2015, 22:30 »

Nabíjení venku a ne v hale. ( Montážní hala s 10 linkami a cca 100 pracovníky v nepřetržitém provoze a nabíjení cca 15 vozíků).To je moje hlavní myšlenka a jedna z variant.
K ČSN EN 50272-3 jsem se zatím neprobojoval, zůstal jsem viset u 50272-1.
Díky za nápovědu ( již jsem myslel, že se nikdo do této sekce nedívá, proto mám z těchto obou příspěvku radost)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Musí být akumulační kamna umístěny pouze pod oknem?
 Spočítáte mi prosím, zda náš hlavní jistič zvládne další akumulační kamna?
 Kde se dají koupit náhradní topné spirály do akumulačních kamen?
 Je v pořádku, že je pro akukamna s ventilátorem vyveden pouze jeden kabel?
 Jakou má akumulační topidlo tepelnou setrvačnost?
 Jaká je povolená maximální povrchová teplota aku.kamen v mateřské škole?
 Akú najlepšie použiť automatiku pro bezúdržbovú baterkáreň?
 Lze využít, u akumulaček, jeden vodič N pro okruh siloviny i ventilátoru?
 Už jste slyšeli o akumulaci energie z blesku?
 Zajímá vás AKUMULACE ENERGIE? Sledujte LIVE s profesorem Vondrákem!
 AKUMULACE elektrické energie #1
 Jak bezpečně a efektivně vybíjet prebytečnou energii?
 Podle které normy revidovat akumulátorovnu?
 Jak rozebrat vamberecká elektrická akumulační kamna?
 Doporučíte mi koupi "akumulačních přímotopů"?
 Má někdo zkušenost s funkčností akumulaček Dimplex?
 Nabíjecí stanice pro mobilní telefony Chargebox
 Budou baterie TESLA pro domácnost řešením?
 NISSAN a EATON: Úložiště energie "xStorage HOME"
 Existuje nějaké zařízení na monitorování záložní baterie?
 V Česku vzniklo velké bateriové úložiště
 Budou lithium-iontové baterie a superkondenzátory opravdu patřit budoucnosti?
 Jak dobíjet za jízdy karavan?
 TOSHIBA boduje s novou Lithium-iontovou baterií
 Jak dálkově ovládát akumulační kamna?
 V Anglii testují akumulaci energie do zkapalněného vzduchu
 KIA přichází s novou technologií opravy akumulátorů elektrifikovaných vozů
 Největší bateriové úložiště v Česku spuštěno
 V Norsku vyroste továrna na výrobu baterií využívající český patent
 LS superkapacitory jako úložiště energie jsou na rozhraní mezi klasickými elektrolytickými kondenzátory a akumulátory
 KNIHA Akumulátory a baterie je tu zpět digitalizovaná
 Podle čeho a jak navrhujete bateriová uložiště?
 K jakému účelu byly vytvořeny akumulátory?
 Jak vás učili kapacity akumulátorů?
 Jaké byly před sto léty požadavky na akumulátory?
 Jaké používáte nabíjecí akumulátory k INSTALTEST 61557?
 Jaké zákony a normy stanoví záruky a životnosti akumulátorů?
 Trvale napájený zálohový zdroj
 Akumulace energie
 Jak se kontroluje stav akumulátoru v nouzáku?
 Jak revidujete akumulátorové vrtačky a notebooky?
 Jaky zvolit typ akumulatoru?
 Je to akumulator NiCd nebo Pb?
 Proč nepoužívat baterie různých typů současně?
 Jak regulovaně vybíjet akumulátor?
 Je nabíječka akumulátorů nářadí ?
 Co je to akumulatorovna?
 Jaký typ akumulátoru zvolit k měniči pro přenosnou televizi?
 Jaký je význam výstupů z AKU baterie spotřebičů?
 Nema nekdo schema na nabijecku uzavrenych olovenych akumulatoru?
 Jaké mám použít typy akumulátorů u nouzového osvětlení v panelovém domě?
 Jaký druh akumulátoru použít pro nouzové osvětlení v panelovém domě?
 Lze nabíjet 6V baterii 14V zdrojem ?
 Jaké máte zkušenosti s nabíjecími NIMH bateriemi?
 Vyrábí nebo dodává někdo v ČR setrvačníkové akumulátory?
 Nemáte schéma reverzní nabíječky akumulátorovích baterií?
 Jakou zvolit kapacitu akumulátoru pro napájení sonografu?
 Jak se spojují nestejné akumulátory?
 Hrozí ve skladu vyřazených akumulátorů nebezpečí výbuchu?
 Lze zprovoznit "déle" skladovaný NiCd akumulátor?
 Smí být tzv. bezúdržbový olověný akumulátor umístěn trvale v nevětrané prostoře?
 Jakým max. napětím lze dobíjet akumulátory?
 Jaká je odolnost LI-ION AKU proti přebíjení?
 Pokec o tvorbě článků ...
 Jak nejlépe skladovat alkalické baterie?
 Jak se vypočítá doba, po kterou autobaterie může dávat trvale cca 2,5A?
 Za jakou dobu je schopna se dobít autobaterie 120Ah?
 Akumulátory Li-Ion
 Zvyšuje se nabíjením baterie její hmotnost?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Jak je možné, že "nabíječka nastartovala kabely"?
 Jaký zvolit záložní akumulátor do digitálních spínacích hodin V86/1digi20?
 Jak změřit autobaterii multimetrem?
 Aká je pravda o vybíjaní a dobíjaní akmulátorov?
 Jak by jste nejrychleji nabíjeli akumulátor?
 Aká je pravda o dvoch paralelne zapojených akumulátorov rôznej kapacity?
 Revidují se nepřipevněné nabíječe baterií staničních vozíků dle ČSN 331600 ed.2?
 Čím nahradit na aku lisovacích kleštích baterie?
 Záleží baterie pro UPS na velikosti Ah?
 Jak nabíjet baterie zapojené v sérii?
 Proč mi v přístrojích fungují jen některé baterky (AAA)?
 Je opravdu nutné nabíjet akumulátory s technologií VRLA pulsní nabíječkou?
 Jak nabíjet olověné, gelové, bez údržbové akumulátory?
 Aké minimálne vetranie vyžadujú zálohovacie akumulátory?
 GM ELECTRONIC: Startovací PowerBank NEXCELL
 Náhrada 6V 2CR5 baterie 4x 1.5V AA bateriemi ?
 Neznáte normu která by řešila provoz a bezpečnost nabíječek trakčních baterií?
 Nemáte dokumentaci k nabíječi Kt 34 80/60?
 Mohu paralelně zapojit dvě baterie s ruznymi parametry?
  Proč se v aku nářadí používají akumulátory NiCd (nyní Lipol), ale nikdy NiMh?
 Jak nahradit baterii např. z aku vrtačky 14,4V za trafo 230V/14V?
 Nanomateriály mohou zvýšit kapacitu baterek
 Ako u EZS narábať s vyradeným gelovým Pb akumulátorom?
 Repas akumulátorů NiCd, NiMH
 Je možné nabíjet 12V akumulátor jiným 12v akumulátorem?
 V Prakšicích vzniklo největší bateriové úložiště
 Co omezuje nabíjecí výkon akumulátoru?
 Lze zabezpečit akumulátor proti krádeži pomocí GPS modulu?
 Používejte udržovací nabíječku Pb akumulátorů a nenechte se v zimě zaskočit
 Jakou si myslíte, že bude mít úspěch výroba baterií HE3DA?
 Standardní řada Ni-Cd baterií Ferak
 Jakou máte zkušenost s repasovanými akumulátory?
 Podle čeho se orientovat u typů dobíjecích akumulátorů AA?
 Jak ověřit kondici akumulátorů v UPS?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Jak ovlivní nerovnoměrný odběr životnost do série zapojených akumulátorů?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.075 sekund, 23 dotazů.