František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« kdy: 17.09.2020, 18:31 » |
|
Dnes se zahajuje provoz podniku na jejich výrobu, které vynalezl český technik Jan Procházka. Začnou výrobou 15kW bloků pro domácnosti na testování ... Zajímavé je, že stavěli bez koruny dotace ...
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 17.09.2020, 19:10 » |
|
Zajímavé je, že stavěli bez koruny dotace ...
No promiň, to jako každý kdo podniká tak dostane dotaci? Jen tak pro pořádek. Elektrika není ničím dotovaná! Nevím nad čím chceš diskutovat. Vyrábět zlato, ještě vůbec neznamená, že to umíš dobře monetizovat. Nic se samo neprodává samo, ani ty nejlepší produkty ne. Řešit jaký může být úspěch startupu je něco jako odhadovat jaké bude počasí za rok touto dobou.
|
Elektrika NENÍ časopis! 
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 17.09.2020, 19:13 » |
|
Nevím nad čím chceš diskutovat. Jestli to bude nová éra pro elektromobilit u ? (Jak se spíše psalo o těchto bateriích?) Zatím baterie jsou klíčovou částí elektromobilit y a také součástka s nejmenší životností!
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
|
Viktor Klemon

Offline
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 18.09.2020, 09:01 » |
|
Úspech závisí od ceny za kWh kapacity a životnosti, hmotnosť a objem je rozhodujúci len u mobilných aplikácií, u ostrovných a hybridných systémov je to málo dôležité. Tiež odbyt u napr. solárnych systémov je jednoduchší a ak by podchytili predaj koncovému zákazníkovi, resp. v hotovom produkte - tak aj s lepšími maržami.
Ak sa dostanú pod cenu LiFePo dovážanú z číny, tak majú úspech istý, aj keď predpokladám, že chcú skôr zabrať segment elektromobilit y, kde sa na objem a hmotnosť hľadí viac, ako na cenu. Keďže je v európe článkov akútny nedostatok, pri rozumných cenách nebudú mať aj tak o odbyt núdzu. Len budú zrejme ešte hodne testovať a certifikovať, čo ich môže finančne vyčerpať skôr, než niečo predajú.
Väčšina automobiliek limituje výrobu hybridných modelov alebo elektromobilov práve podľa dodávok akumulátorov a zákazníci čakajú, resp. odchádzajú inde - napr. Škoda.
|
|
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 18.09.2020, 10:38 » |
|
U tohoto článku bude asi hodně velká bezpečnost oproti stávajícím článkům v elektromobilu! Jeli vystaven ohni - vysuší se ! Pokud se vyzkratuje - uhasí se sám ! 
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 19.09.2020, 21:26 » |
|
Nevím, co si o tom myslet, nemám dost informací, abych mohl podezírat z nějaké nepravosti, ani abych mohl být nadšen. Na druhou stranu není úplně dobré, aby byly některé informace veřejně dostupné.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #9 kdy: 20.09.2020, 07:46 » |
|
A co soudní spory s jejich investory? To nebyly dotace?
Přiznávám, že úplně nevím, o jaký soudní spor se jedná, nicméně investor nedotuje, ale investuje. Tedy očekává, že se mu jeho investice vrátí i s nějakým ziskem. U dotací nikdo nic takového nečeká a pouze se někam umístí cedule s tím, že ten hodný XX spolufinancova l tento projekt.  Z minulosti, dávnější i velmi čerstvé, známe mnoho případů, kdy investoři "skočili" na sliby a až neuvěřitelná čísla a pak o své peníze přišli. Od zkrachovalých fondů, kampeliček, stavebních družstev, po velká jména, která vytahala z lidí neskutečné miliardy, než se jim na to přišlo, nebo virtuální elektrokaminon y, které byly ve všech parametrech lepší než Mercedes, včetně dojezdu, jen s tou chybičkou, že pouze na plakátech. Okolo těchto baterií byl a stále je celkem velký humbuk. Od informací o jejich vynálezu, přes investory a stavbu závodu v USA (nyní i u nás), po snahu ukrást patent čínskými investory. Pokud k jejich výrobě dojde, tak bude velmi záležet nejen na parametrech, ale i dostatečné výrobě, jak zde už bylo zmíněno. Nechci věštit a bez lepších informací ani hádat, jak to dopadne. Ale samozřejmě bych si přál, aby české hlavy pokračovaly v úspěších a šíření dobrého jména ve světě, aby se alespoň trochu vyvážilo to, jak nás poškozuje prezident s premiérem.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #10 kdy: 22.09.2020, 20:59 » |
|
Svět nečeká na žádný český startup! Což toto? Estonský startup Skeleton Technologies představil baterie z grafenu, které lze dobít během 15 sekund Projekt získal podporu nejmenované přední automobilky, s níž firma podepsala prohlášení o záměru v hodnotě jedné miliardy eur Technologie kombinuje mokrý a suchý způsob transformace energie Na trh by se nové bateriové články mohly k širšímu využití dostat v roce 2023 https://fdrive.cz/clanky/estonska-firma-ma-recept-jak-dobit-elektromobil-za-15-sekund-5817
|
Elektrika NENÍ časopis! 
|
|
|
Pavel Ryšavý

Offline
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 23.09.2020, 10:26 » |
|
Svět nečeká na žádný český startup!
Což toto? Estonský startup Skeleton Technologies představil baterie z grafenu, které lze dobít během 15 se
Mirku, pokud se podíváš na web Skeletonu, tak ukládají energii s hustotou 4 Wh/kg čili startovací baterie do Škody 120 by vážila asi 2,5 tuny Nová, převratná, levná baterie se objevuje na arXiv a podobných preprintových webech pětkrát týdně, obvykle s tím že to má ještě pár nedořešených drobností (exotický suroviny, pracovní teplota 300 °C, nutnost dodržet nepraktické nabíjecí a vybíjecí křivky), a že by to ještě za nějakej milionek of dollars dovyvinuli. Začínám být pesimista
|
Smysl pro humor - znak ducha bystrého .45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
|
|
|
Pavel Ryšavý

Offline
|
 |
« Odpověď #12 kdy: 23.09.2020, 11:02 » |
|
... čili startovací baterie do Škody 120 by vážila asi 2,5 tuny...
Omlouvám se, to jsem přehnal, asi 150 kg
|
Smysl pro humor - znak ducha bystrého .45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #13 kdy: 23.09.2020, 14:26 » |
|
Mirku, pokud se podíváš na web Skeletonu, tak ukládají energii s hustotou 4 Wh/kg čili startovací baterie do Škody 120 by vážila...
To se nejspíš týká standardních ultrakapacitor ů, které vyrábějí. U té grafenové “baterky” (která zřejmě bude mít blíže k ultrakapacitor ům než k elektrochemick ým článkům) uvádějí 60 Wh/kg.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
JakubZi
|
 |
« Odpověď #14 kdy: 25.09.2020, 01:01 » |
|
HE3DA je tak tajemné až je to podezřelé. Nárust kapacity baterií je lehce stoupající křivka již několik desetiletí. Ale kdo ví, třeba se ukáže že ty slibované procenta jsou pravda.
|
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #17 kdy: 28.06.2021, 17:04 » |
|
Váhám, jestli mi to víc připomíná Eltrick anebo Harvardské investiční fondy.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|