Dovolte mi oponovat,
problém není jen u přívěsů, ale hlavně u aut a lodí, kde impedance vedení k palubnímu akumulátorru je nízká. Kdekdo nabízí jakési..."oddělovače" obvykle relé řízené podle napětí, které tvrdě připojí ...vybité palubní akumulátory ... s kapacitou obvykle přes 400Ah. Alternátory nemají zabudované proudové omezení, a jsou značně přetěžovány - většina "karavanistů"... vám potvrdí, že "spotřebují" jeden alternátor ročně...
Oponovat můžete, jak je vidět, kol. Pikhart zřejmě vyřešil problém již před dvěma léty a vynadat mi nepřišel.
Já bych začal od začátku. Impedance se uplatňuje pouze u vinutí alternátoru, tam je proud střídavý, na výstupu šestipulsního usměrňovače je minimální zvlnění a ještě je "vyhlazeno" akumulátorem vozidla, takže dále lze uvažovat pouze odpor vedení. Oddělovače jsou různé, reléové, diodové a různě chytré. Některé kontrolují stav vybití palubní baterie a proud omezí v počátku nabíjení.
Řešení nestandardních potřeb je také otázka technického citu, pokud někdo použije akku 400Ah a pak je vybité na 10V na tvrdo připojí ke 14V nabitému vozidlovému akumulátoru, tak je blázen, protože riskuje explozi některého akku, upálení kontaktů oddělovacího relé a požár propojovací kabeláže.
Elektroinstala
ce jachet bývá (s vyjímkou těch nejmenších, prostorem srovnatelných s malým karavanem za OA) úpně jiná a začíná obvykle samostatným výkonným alternátorem používajícím vyšší napětí než 12V. Také akumulátorů je více a velké kapacity, protože u lodí váha nehraje zásadní roli.
Pokud někdo v krátké době poškodí několik alternátorů po sobě, tak by měl hledat chybu, protože to není normální. V tomto případě v řešení nabíjení pomocných akumulátorů a jejich kapaciě.