Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jak postupovat při reklamaci vyúčtování elektřiny?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak postupovat při reklamaci vyúčtování elektřiny?  (Přečteno 11476 krát)
Abuzarad
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 09.03.2016, 17:13 »

RD s akumulačním vytápěním měl 10 let stejnou spotřebu 9.000kWh za rok, v zimě nádobu nahříváme krbem, v květnu 2015 byl instalován digitální elektroměr, který od května do února 2016 vykázal spotřebu 24.000kWh, ozval se technik z ČEZu a po prohlídce prohlásil, že elektroměr je v pořádku, naměřená spotřeba je zcela extrémní, doplatek 40.000,-Kč a zálohy stanoveny na 7.200,-Kč, jak postupovat při reklamaci?
Zaznamenáno
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 09.03.2016, 20:15 »

Těžko říci, když je elektroměr dle technika v pořádku...
Není třeba chyba v blokování? Tedy, že akumulačky jedou pořád? Nějaká chyba v zapojení při přepojování nového elektroměru a HDO?
Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Jaroslav Molák
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 09.03.2016, 20:59 »

Rekordní spotřebu lze oddůvodnit po technické stránce jen špatným blokováním vytápění.
Oveřte si především s technikem tuto okolnost a podle výsledku, pokud tomu tak skutečně bylo, protože spotřeba topení nasvědčuje tomu, že blokování spotřebiče nebylo funkční, pak se bude rozhodovat na čí straně byla chyba v tomto blokování. Hlídejte si pracovníka ČEZu, pokud už tento nezametl po sobě případné stopy a Vy jste přesvědčen, že Vaše zařízení je v pořádku. Na dálku je každá rada drahá.
Pokud se vám nepodaří, že vina je na straně ČEZu, budete muset strpět skutečnost, že jste včas nekontroloval měření spotřeby, nejlépe měsíčně a na tuto skutečnost nepřišel dříve.
Zaznamenáno
Abuzarad
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 09.03.2016, 21:49 »

Blokace probíhá, narůst je u obou tarifů.
Zaznamenáno
Václav Kalina DC
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 09.03.2016, 22:21 »

Nevím jak velký RD vytápíte, ale 9MWh je na akumulační vytápění sakra málo, pokud nejde o nějaký téměř pasiv. Těch 24MWh je docela reálná spotřeba pro středně velký RD s tepelnou ztrátou okolo 12kW. Ono to taky mohlo být, že elektroměr před výměnou byl krapet přidřenej, pokud byl mechanický. Dnešní elektroměry už měřej podstatně citlivěji.
Zaznamenáno

Senior specialista provozu sítí a systémů T-Mobile Czech a.s.
Revizní technik EZ-E2A
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



Odpočet běží


« Odpověď #5 kdy: 09.03.2016, 22:24 »

Já bych zkontroloval jestli vypíná čerpadlo ve studni, jestli stále neběží.
Zaznamenáno

klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu

31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
Jaroslav Molák
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 09.03.2016, 22:34 »

Není tedy vyloučeno chybné měření. V rámci reklamace požadujte podle Energetického zákona distributora o instalaci nového měření. Je na toto plnění určitá doba 15 nebo 30 dnů. Potom je tam ještě tuším termín 60 dnů do kdy musí být jasno.
Histore spotřeby svědčí ve váš prospěch.
Nestačí, že přišel technik ČEZu a prohlásil, že elektroměr je v pořádku.
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #7 kdy: 09.03.2016, 22:46 »

V rámci reklamace požadujte podle Energetického zákona distributora o instalaci nového měření.
No, to požadovat můžete.

Histore spotřeby svědčí ve váš prospěch.

Tak na to zapomeňte. Historii vám uznají pouze v případě, že jde o jejich chybu.

Nevěřím tomu, že se technik vyjadřoval k tomu, že je ELM v pořádku. Nedělají to, není to jejich práce ani odpovědnost. Jediné, co může sdělit je, že nenašel závadu. Přesnost ELM ověřit nemůže.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #8 kdy: 09.03.2016, 23:19 »

Histore spotřeby svědčí ve váš prospěch.
Nebo v neprospěch, jestli jim vyjde na cejchovně předchozí elektroměr jako silně podměřující, a byl tam celých 10 let, pak by i mohli chtít doplatek za předešlá období.
Nevím, jak je to právně, to by věděl kolega Škopek.


Ale mnohdy pomohou k rozuzlení fakta.
Velikost hlavního jističe, počet a příkon akumulaček a bojlerů, kubatura domu (otápěných prostor) počet a příkony velkých spotřebičů (el. vaření, přímotopy) menší, ale stále běžící či často běžící spotřebiče (vodárny,  vzduchotechnik a...)
A proti tomu údaje o odebraných kWh v NT a VT za poslední 3-4roky a nyní.

Pak se dá něco o nárůstu říci.

Já to vidím na nyní správný odběr. Ročně 9MWh je tak sotva pro 2 domácnosti s vařením plynem a 2x elektrickým bojlerem. Nebo jedna domácnost s vařením plynem a jedny malé 3kW akumulačky a bojler.

Ale i kdyby starý elektroměr nepodměřoval, nárůst může být i objektivní.
Například máte vadné blokování NT a akumulačky běží podle svého nabíjecího termostatu ve VT i NT, nebo nabíjí i když topíte krbem.
Nebo vám kombi bojler topí elektikou do topení, protože je zbastlený topný okruh, nebo jsou vadné na něm armatury.
Nebo je tu po poruše neviditelný trvalý žrout energie - třeba to čerpadlo ve studni, nebo v kanalizaci, mrazák i chladnička s vadným termostatem atd.

Laicky si můžete kontrolu provést sám dvojím denním odečtem obou počitadel, nejlépe v čase  přepnutí z jednoho tarifu na druhý. Když to budete dělat týden, možná přijdete na spoustu věcí.
Blikající kontrolka na elektroměru ukazuje, jaký je okamžitý příkon. Jeden blik je např. 0,1kWh. Když přepne tarif na nízký (což je vidět na elektroměru),  plácne stykač akumulaček a hned by měly zabrat v odběru akumulačky tak, že se kontrolka viditelně rychleji rozbliká. Neděje-li se prudká změna a akumulačky jsou zapnuté a vybité, je něco špatně. Při vypnutí jističe akumulaček v nízkém tarifu by blikání mělo zpomalit.
Vypínáním všech nebo jednoho z jističů v bytové rozvodnici můžete přes kontrolku a rychlost jejího blikání zjišťovat který jistič připíná jaký odběr v porovnání s ostatními.

A dělat si měsíční odečty plynu, elektriky a vody jak vidíte není na škodu a předejde velmi divokým situacím.

 
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #9 kdy: 09.03.2016, 23:58 »

Nebo v neprospěch, jestli jim vyjde na cejchovně předchozí elektroměr jako silně podměřující, a byl tam celých 10 let, pak by i mohli chtít doplatek za předešlá období.
Tak toto by u nás v sociálním státě určitě neprošlo. V okamžiku, kdy se zjistí, že měřidlo nevykazuje přesné měření, stává se z toho bezcený kus, který vlastně něco naměřil, ale to nebylo ve shodě se stejným cejchovaným měřidlem. Pak neexistuje etalon, podle kterého by se mělo platit. Maximálně podle předchozích období, ale to je také nesmysl. To spotřebitele každý právník vyseká.
Zaznamenáno

Sleduj novou padesátku na
www.nova50.cz
Václav Kalina DC
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 10.03.2016, 01:15 »

Neni nic jednoduzsiho, nez pozadat distribuci o kontrolu elektromeru. Pokud se ale prokaze, ze elektromer byl v poradku, jeho prezkouseni plati odberatel. Pred cca 6 roky to bylo tusim 1200,- Presne Vam to reknou na infolince. Ale nejspis budete zklamany. Pokud budu velmi strizlivy a bududu uvazovat o tepelne ztrate objektu 6kWh, tak to je za den 144kWh za mesic 4320kWh a za pul roku 26MWh. Pokud si pritapite v krbu tak + ostatni spotreba  tech 24MWh je velmi realnych. Těch 9MWh co jste platil predtim byla s nejvetsi pravděpodobnos tí chyba elektromeru.
Berte to tak, ze Vas distributor 10let sponzoroval. Pokud se budete chtit vratit k puvodnim odberum, budete muset zainvestovat do Tepelneho cerpadla. Tim muzete stahnout spotrebu na tretinu.
Zaznamenáno

Senior specialista provozu sítí a systémů T-Mobile Czech a.s.
Revizní technik EZ-E2A
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 10.03.2016, 08:22 »

Pokud se budete chtit vratit k puvodnim odberum, budete muset zainvestovat do Tepelneho cerpadla. Tim muzete stahnout spotrebu na tretinu.
Ale nemalé peníze investovat...
Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Abuzarad
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 10.03.2016, 09:17 »

Řešíme vlastní měření,  máme tepelný audit, tak historickou spotřebu považujeme za správnou,
Zaznamenáno
Martin Škopek
http://www.skopek.net
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #13 kdy: 10.03.2016, 09:47 »

Otázka zní "Jak postupovat při reklamaci vyúčtování elektřiny?"

Musíte reklamovat u svého dodavatele elektřiny, s kterým máte uzavřený smluvní vztah o sdružené dodávce elektřiny. On pak bude jednat s distributorem. Poučení o možnosti reklamaci máte na každém vyúčtování za elektřinu. U ČEZu je to např.:

ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE - Způsob uplatnění reklamací je dán Všeobecnými obchodními podmínkami dodávky elektřiny (www.cez.cz). Reklamace může být podána
kdykoliv. V případě nejasností můžete kontaktovat Zákaznickou linku Skupiny ČEZ (840 840 840),  poslat nám dotaz e-mailem (cez@cez.cz) nebo
prostřednictví m ČEZ ON-LINE (www.cez.cz/cezonline, pokud jste registrovaným uživatelem),  navštívit některé z našich kontaktních míst
nebo napsat na adresu ČEZ Zákaznické služby, s. r. o.,  Guldenerova 2577/19, 326 00 Plzeň.

ŘEŠENÍ SPORŮ - Způsob řešení sporů mezi zákazníkem a dodavatelem elektřiny týkající se dodávky elektřiny a souvisejících služeb nebo jejich vyúčtování, včetně
práv zákazníků, je dán příslušnými ustanoveními Všeobecných obchodních podmínek dodávky elektřiny (www.cez.cz).

viz http://www.cez.cz/edee/content/file/pece-a-podpora/vzor-faktura-domacnost-elektrina.pdf





Zaznamenáno

Technické výpočty, simulace fyzikálních polí.
Energetický specialista dle zákona 406/2000 Sb. (č. osv. 0628).
Znalec oboru ENERGETIKA a ELEKTROTECHNIK A, odvětví výroba, rozvod a užití energie, hodnocení úspor energie a EKONOMIKA, odvětví ceny a odhady, specializace energií, paliv, nákladů za otop
Martin Škopek
http://www.skopek.net
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #14 kdy: 10.03.2016, 09:59 »

Trochu legislativy k problematice:

§ 49 energetického zákona (č. 458/2000 Sb.):
Měření

(Super! Vznikla-li pochybnost o správnosti údajů měření nebo byla-li zjištěna závada na měřicím zařízení, je provozovatel přenosové soustavy nebo provozovatel distribuční soustavy povinen na základě písemné žádosti dotčeného účastníka trhu s elektřinou do 15 dnů od jejího doručení vyměnit měřicí zařízení a do 60 dnů zajistit ověření správnosti měření.

(9) Je-li na měřicím zařízení, které je ve vlastnictví provozovatele přenosové soustavy nebo provozovatele distribuční soustavy, zjištěna závada, hradí náklady spojené s jeho přezkoušením a ověřením správnosti měření provozovatel přenosové soustavy nebo provozovatel distribuční soustavy. Není-li závada zjištěna, hradí tyto náklady ten, kdo písemně požádal o přezkoušení měřicího zařízení a o ověření správnosti měření.
Zaznamenáno

Technické výpočty, simulace fyzikálních polí.
Energetický specialista dle zákona 406/2000 Sb. (č. osv. 0628).
Znalec oboru ENERGETIKA a ELEKTROTECHNIK A, odvětví výroba, rozvod a užití energie, hodnocení úspor energie a EKONOMIKA, odvětví ceny a odhady, specializace energií, paliv, nákladů za otop
Martin Škopek
http://www.skopek.net
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #15 kdy: 10.03.2016, 10:00 »

Trochu legislativy k problematice:

Vyhláška č. 82/2011 Sb. o měření elektřiny…

§ 4  Údaje z měření elektřiny

(3) Výpočet náhradních údajů o spotřebě nebo dodávce elektřiny a o jejím průběhu při prokazatelné závadě měřicího zařízení, při opravě chybných nebo doplnění chybějících hodnot provede provozovatel přenosové soustavy nebo provozovatel distribuční soustavy na základě protokolu autorizované zkušebny nebo zprávy o závadě měřicího zařízení podle výše spotřeby elektřiny v předcházejícím srovnatelném období při srovnatelném charakteru odběru elektřiny, v němž byl odběr elektřiny řádně měřen, nebo dodatečně podle výše spotřeby nebo dodávky elektřiny zjištěné na základě kontrolního odečtu v následujícím období.

§ 7 Instalace měřicího zařízení


(2) Demontáž nebo výměna měřicího zařízení se provádí při ukončení odběru elektřiny, přerušení dodávky elektřiny z důvodu neoprávněného odběru nebo neoprávněné distribuce elektřiny, zjištění závady na měřicím zařízení, pravidelném ověřování měřicího zařízení, při změně tarifu nebo při ověření správnosti měření na žádost dotčeného účastníka trhu s elektřinou.

(3) O demontáži nebo výměně měřicího zařízení musí být dotčený účastník trhu s elektřinou informován. O výměně měřicího zařízení pro měření typu C nebo měření typu S za účelem úředního ověření musí být dotčený účastník trhu s elektřinou informován předem.

(4) U měřicího zařízení pro měření typu C nebo měření typu S demontovaného k ověření správnosti měření nebo při závadě měřicího zařízení musí být proveden prokazatelný záznam konečných stavů tarifů a provedena jednoznačná a prokazatelná identifikace měřicího zařízení, a to do 60 dnů od výměny nebo demontáže měřicího zařízení.

(5) Závada měřicího zařízení se prokazuje protokolem autorizované zkušebny nebo protokolem o závadě měřicího zařízení vyhotoveným provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy.

(6) Provozovatel přenosové soustavy nebo provozovatel distribuční soustavy provede na základě písemné žádosti zákazníka nebo výrobce elektřiny a za jejich účasti kontrolu měřicího zařízení a jeho nastavení v odběrném nebo předávacím místě.

Zaznamenáno

Technické výpočty, simulace fyzikálních polí.
Energetický specialista dle zákona 406/2000 Sb. (č. osv. 0628).
Znalec oboru ENERGETIKA a ELEKTROTECHNIK A, odvětví výroba, rozvod a užití energie, hodnocení úspor energie a EKONOMIKA, odvětví ceny a odhady, specializace energií, paliv, nákladů za otop
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #16 kdy: 13.03.2016, 09:47 »

Řešíme vlastní měření,  máme tepelný audit, tak historickou spotřebu považujeme za správnou,
Pokud máte další etalon prokazující chybu v měření elektroměru, pak je to určitě dobrý argument proč nechat měření ověřit.
Zaznamenáno

Sleduj novou padesátku na
www.nova50.cz
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

 Jak poznám jestli je označení CE pravé nebo zfalšované?
 Mohu reklamovat po 4 letech chybnou el. instalaci u dodavatele ?
 Mohli mi predat novy kondenzátor vadný?
 U které organizace mohu reklamovat elektroinstalaci?
 Ako prinutit firmu zjednat napravu?
 Jak odstranit bzučení sloupové trafostanice ?
 Jde s uvedenými postupy o zodpovědného elektrikáře?
  Jak přimět firmu předělat elektroinstalaci?
 Jak rychle a zda vůbec řešíte vadný zdroj u vámi dodaného svítidla?
 Kdo nese zodpovědnost za chybu v nové elektroinstalaci ?
 Co vše může být příčinou nefungujících zásuvek?
 Jak postupovat, když mne revizní technik okrade?
 Je možný nějaký postih pro lidi co to udělali/zrevidovali/postavili?
 Je nabíječka mobilu žrout energie i když nenabíjí?
 O kolik zaplatím méně, když budu vypínat všechny spotřebiče?
 Jak spočítat odběr spotřebičů a převést to na peníze?
 Jak zaznamenávat spotřebu v průběhu dne?
 Jaká je spotřeba impulsního relé v klidovém stavu?
 Jak dát poplatek za elektrický proud serveru doma do nákladů?
 Je normální když dům spotřebuje za 7 měsíců 4 MWh el. energie?
 Kolik stojí kWh chodbového proudu?
 Mění se spotřeba svítidla se zapojeným stmívačem ?
 Jakou spotrebu ma pocitac?
 Vedete si evidenci denní spořeby el. energie?
 Jakou spotřebu má plazmová televize?
 Jak se vypočítají náklady na roční provoz (cena) spotřebiče?
 Jaké jsou ceny za 1kWh elektřiny u ČEZ?
 Je spotřeba 10 kWh za den moc?
 Nie je spotreba 14800kWh za 3 mesiace na rodinny dom vela?
 Jde rozdělit odběr elektrospotřebičů?
 Co může být příčinou trojnásobného zvýšení odběru elektřiny u bytu?
 Zvýší se spotřeba zářivky bez kondenzátoru?
 Je rozdíl v měření energie elektroměrem a levným měřičem z hobbymarketu?
 Kdo platí podsvětlení elektroměru ?
 Má někdo zkušenosti s firmou Bohemia Energy?
 Proč je odběr kotle o 25% větší?
 Existuje merak spotreby jednotlivych el. okruhu v domacnosti?
 Jakým způsobem změřit a rozpočítat spotřebu?
 Proč je tak vysoká faktura za elektřinu ve společných prostorách?
 Co mám dělat, když se mi nezdá vyúčtování spotřeby od ČEZ?
 Jak vysvětlit řediteli, že je hloupost vypínat trubice v zářivkách?
 Co může za náhlý nárůst spotřeby el. energie v bytě?
 Kde si lze pujcit trifazovy meric spotreby?
 Prý úsporné žárovky spotřebu elektřiny nesníží, nelžou?
 Je lepší svítit v kuse cca 8hod. denně nebo xkrát denně zhasínat a rozsvítit?
 Kolik stojí ohřátí vody ve skutečných korunách?
 Jaká je spotřeba tepelného čerpadla?
 Kolik mě stojí spotřebovaná elektrická energie?
 Jak se projeví porucha mrazáku na celkové spotřebě?
 Jak je možné, že je odběr i při vypnutých jističích?
 Jak monitorovat odběr objektu?
 Má sporák při zapojení do D nižší spotřebu el.energie?
 Je možné fakturovať elektrickú energiu na základe podružného merania ??
 Kam může utíkat 100kWh spotřeby v běžném bytě za den?
 Je systém ENWOX mystifikace nebo úspora?
 Jak meřit spotřebu elektriky pro celý byt on-line?
 Může nějaká porucha elektroinstalace zdvojnásobit celkový odběr?
 Jaká je běžná spotřeba společných prostorů v panelovém domě?
 Je spotřeba 4.500kWh za 4 měsíce v rodinném domě v pořádku?
 Co dělat, když v novém bytě platím podezřele mnoho za spotřebu elektriky?
 Může zkrat způsobit vyšší spotřebu bytu o více cca 5kWh?
 Mohu na spotřebě nějak ušetřit zakoupením nových přímotopů?
 Je možnost měřit spotřebu 3f elektrokotle a 1f boljeru společně?
 Jak reklamovat spotřebič, který odebírá víc než by měl?
 Jak zjistit kterým směrem na vedení teče energie?
 Jak zkontrolovat odběr spotřebičů v nízké sazbě?
 Bude úspora elektřiny když vypnu elektromotor na cca 2 minuty?
 Jak v roce 2022 ušetřit za elektrickou energii?
 Jak číst údaje na měřiči spotřeby BASETech Cost Control 3000?
 Jak zjistit kolik a jak výkonový žárovky mohu dát do světla?
 Vyplatí se mít puštěné tepelné čerpadlo, když doma netopim?

Aktuální slova KUTIL (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.069 sekund, 23 dotazů.