Marekkk
|
|
« kdy: 26.11.2011, 01:01 » |
|
U mého domu teče potok a napadla mě taková myšlenka, že bych využil proud vody k pohánění alternátoru který by mi vypomáhal částečně vytápět dům. Na internetu jsem se dočetl, že dnešní nové alternátory musí být zapojeny ke kontrolce, aby alternátor začal fungovat, co je na tom pravdy? Jsem totální laik a představuji si, že si pořídím tento alternátor: z něho budou trčet 2 kabely které povedou do měniče z 12V na 220V a to povedu přímo do topení? Je to realizovatelné, nebo je to totální blábol?
|
|
|
|
Matthes
Neverifikovaný uživatel @1
|
|
« Odpověď #1 kdy: 26.11.2011, 09:38 » |
|
No rozhodně bych nekupoval starline alternátor . Radši bych doporučil mírně ojetý BOSCH za stejnou cenu. Jinak by byla potřeba ještě baterka z auta kvůli regulaci a buzení při rozběhu. Tolik teorie. Problém vidím v tom, že potok nebude mít takový průtok vody, aby dostatečně rychle roztočil alternátor. Aby mohl alternátor dodávat rozumný proud, musel by se točit alespoň přes 2000rpm. Maximální výkon z 90A alternátoru je něco přes 1kW. To je docela málo na topení, nemluvě o ztrátách v měniči. Jinak řečeno, je to celé na prd.
|
|
|
|
Ivo Hil
|
|
« Odpověď #2 kdy: 26.11.2011, 09:53 » |
|
No ale možná vyhřívací dečku na autosedačku do postele by to utáhlo... :-)
|
|
|
|
|
Václav Pešek
|
|
« Odpověď #3 kdy: 26.11.2011, 10:20 » |
|
alternátor v autě má příkon často několika koní, při velmi vysokých otáčkách bežně atakujících 10000ot/min. přičemž plný výkon je možný odebírat třeba od 6-7000 (alternátor má převod vůči klikové hřídeli min. 2:1, často se blíží 3:1)
takže abyste dokázal přenést tak vysoký výkon (příkon alternátoru/účinnost) musel byste mít spíš nějakou turbínku, než vodní kolo, a na to zase potřebujete spád a regulaci otáček... Alternátor má víceméně ztrátovovou vlastní regulaci odbuzením, účinnost měniče taky není ukázková a těžko byste honil měnič na tak vysoký výkon.....