U nás z historických důvodů je zbyteček této sítě v Praze. Někde tady
http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,4641.0.htmlje na serveru odkaz...
Ale hlavní důvod konstrukce zařízení pro tuto síť je, že pokud máte zařízení, kterému nevadí, nebo je přímo konstruováno pro obojí kmitočet 50 i 60Hz, pak zařízení pro sdružené napětí 400/230V je exportní a po přepnutí či přepojení může pracovat v mnoha zemích světa.
A z historických důvodů se Československé výrobky v obrovských množstvích exportovaly do zemí Sovětského Svazu, kde tato síť s 220/127V 50Hz bývala (a je) běžná, no a dnes se "jen lehounce " upraví spotřebič pro 60Hz a 190/110V a vesele je možné exportovat prakticky na celý americký kontinent.
Některá exportní zařízení mívala transformátory s odbočkami 220-127-110V, bývala tropikalizovan
á a mohla se využívat kdekoliv v oblasti ekonomického zájmu na Středním východě socialistickém i kapitalistické
m. A je zajímavé, že takové voliče napětí měly dokonce i "špičková" RVHP spotřební elektronika v době kdy nesocialisté již hojně používali germaniové tranzistory

Nelze než připojit na toto téma krásně smutný vtip od pana Kantorka.
Co není také tak špatné, že výrobek na 127V/50Hz většinou funguje s mírně zhoršenými parametry na 110V/60Hz bez nebezpečí enormního přehřátí vinutí transformátorů a motorů (ekvivalentní napájecí napětí bez nebezpečí přesycení magnetických obvodů je 106V, což je +4% odchylka od 110V).
Jinak pro motory Y/D 400/230 se přepnutí do trojúhelníka a provoz na 3x220/127V (3x230/132V) používá v tuzemsku celkem běžně a ekonomicky velice výhodně u menších motorků do 3kW, napájených z frekvenčního měniče.
Máte-li jednofázově napájený frekvenční měnič (z 1x230V), pak usměrněné napětí v meziobvodu je max 325V a toto napětí měnič sice dokáže rozšlehat na 3 fázově posunutá napětí, ale neumí toto stejnosměrné napětí jednoduše zvýšit.
Aby měl motor potřebný výkon, musí se tudíž takový malý asynchronní motor zapojit s vinutím do D (trojúhelníka) na sdružené napětí 230V, které měnič umí elektronicky zaručit a motor pracuje jako v bavlnce.
Není to nic než ekonomické hledisko - on totiž jednofázově napájený měnič potřebuje 3x menší počet odrušovacích prvků na vstupu a tím se i odrušení vejde přímo do měniče, konstrukce je kompaktnější a vše je levnější a menší a přitom je motor naprosto standardní (=také laciný).
Takže se dá říci, že v tuzemsku v pracovních strojích je tato "síť" 3x220/127V 2-100Hz hojně využívaná.