Možná alternativa: Pokud to parametry zdroje dovolí (o něco vyšší napětí než napětí baterie), tak "přepínání" se dá snadno vyřešit pomocí dvou Schottkyho (nebo ideálních) diod.
Stačí i naprosto obyčejné diody. Jen je na nich úbytek cca 0,6-0,8V a při proudu 4A ztrácíte až 3,2W výkonu baterie. Schottkyho diody jsou na tom lépe.
Na ještě méně ztrátové spínání dnes slouží výkonové FETy.
Ono i autorelé docela pro cívku potřebuje nějaký výkon. Ale zase je to průhledné řešení, se snadnou opravou a případně jednoduchým překlenutím či proklemováním.
A když napájíte cívku relé šikovně ze síťového zdroje (viz schéma) tak baterku pošetříte.
Izolační bariéru 250V mezi cívkou a kontakty autorelé sice nemá, ale u karavanu je třeba dbát hlavně na hodně dobrou bariéru síťového zdroje - i při orosení, mrazu a po převozních vibracích. Ale v tomto ohledu dnes vyhoví každý průmyslový AC/DC zdroj v patřičném krytí co má lloyd lodní atest. Vůbec ve skříních těchto zaříeních jsou dobrodiním polopropustné vývodky vyrovnácající změny tlaku a nepouštějící vlhkost do skříně. A v nejhorším se do skříní dělají samoregulační topení.