Spíše než odlišný proud to bude spíše větší proud
a téměř jistě na samostatné větvi z RH. Nejlépe to dáte dohromady s projektantem, který má na starosti osazení a využití příslušné technologie.
Kongresové centrum patří mezi tzv. shromaždiště osob a pro tyto platí poněkud náročnější specifika i elektroinstala
ce, než pro běžné stavby. Kromě normativních (především požárně bezpečnostních) požadavků je zde ještě více provozních, které zdárně i s výhledem na budoucí doplňování vyřeší pouze projektant, mající bohaté zkušenosti a znalosti technologií, spojené s činností kongresového centra. Pokud jste také dlouholetý praktik a fanatik do elektroinstala
cí, projekční videotechniky, ozvučovacích systémů, divadelních osvětlovacích technologií, pomocných (tlumočnických, integrovaných řídících a dalších) systémů, vzhůru do práce. V opačném případě kontaktujte specialistu(y). To není fráze, ale vlastní zkušenost za posledních 10let, kdy se poměrně často setkávám s technologicky doslova zabitými, přitom jinak stavebně promyšlenými, honosnými a interiérově krásnými objekty či sály. Co naplat, když potom místní technika je pro většinu akcí nepoužitelná, dovezená s ní nekomunikuje (vyhozené investice), další budování a doplňování systémů bez stavebních zásahů nerealizovatel
né.
Je řešena alespoň nějaká návaznost (byť budoucí) na regulaci a integrované ovládání osvětlovací soustavy sálu?
Jsou řešeny specifika napájecích rozvodů audio a videotechniky?
Jsou veškeré rozvody v objektu od RH k podružným rozvaděčům řešeny v TN-S soustavě nebo se bude současná i následující generace nekonečně vyrovnávat s vyrovnávacími proudy v kostrukcích a připojovaných zařízeních?
Jsou připraveny alespoň trasy pro slaboproudé zakabelování projekčních a ozvučovacích a tlumočnických systémů?
Mají tyto technologie někde zázemí a režii?
... a dá se sáhodlouze pokračovat v negativních příkladech, které znám ze své praxe a mnohdy bohužel i blízkého okolí.
Ale možná jsem se zbytečně "rozohnil" právě díky těmto zkušenostem a vlastnímu fanatismu.