Lebo z kazdej strany nepocut nic ine, len ai toto ml hento, neuronove siete, chatgpt, bard, priemysel 3.0 4.0 5.0.
Konzultujem pre jednu firmu. Z AI su tam nadseni hlavne taki ti polozbytocni ludia, ako marketing a HR, kedze AI z troch viet vytvori dve normostrany textu popisujuce pracovnu poziciu.
Ja ako koder mam skusenosti s machine learning, machine vision atd atd, predictive maintenance a podobne. Neskutocne ma irituje, ako sa velke spolocnosti podnikajuce v automatizacii orientuju na AI a priemysel 5.0 (uz sme na 5? Stratil som ciaru uz davnejsie), tlacia to do hlavy CEO a nasledne ked si vyziadam tech demo, je z toho poriadne nalesteny exkrement, hlavne ze licencie za stotisice rocne.
Prehladavanie technických textov znie zaujimavo. Ako vzdy, som zvedavy na realne vysledky a cenu.
Sakra by som napriklad ocenil automaticke previazanie PLC vyvojovych studii a 3D modelov strojov. Solidworks alebo Catia by mohli exportovat do Unity, spravne nazvat ovladacie a pohonne prvky, automaticky by sa previazala simulacia PLC s modelom a vo VR by som sa rad presiel okolo stroja a vyskusal si skutocnu 1:1 simulaciu.
Mat viac casu, pracujem na podobnom rieseni sam, kedze ma rozne Virtual twins zatial velmi neoslovili. Specialne previazanie s VR. Mozno o par rokov.
Tomu, co popisujete rozumím. Marketing z mnoha významů udělal buzzwords a tím se skutečný smysl pro všechny vytratil. O Průmysl 4.0 se zajímám sedm let a do dnes to většina techniků nechápe.
A letos AI? To stejné. Za tři měsíce pátrání narážíme na desítky obchodníků, kteří slibují rychlé nasazení AI do firmy. Kontaktujeme je abychom zjistili, že toho moc neumí ale za to marketing na sítích skvěle!
Seriozní nasazeni AI v elektrotechnic
e není ani jednoduché ani levné ale řešení to má. Už jsme konečně na stopě! Ale určitě to nemáme z médií. Osobní kontakty předávají své tipy a ty navštěvujeme a diskutujeme osobně! Žádné zkratky!
Apropo, právě to digitální dvojče ... jenže aby se to někdo dozvěděl, musí mu to někdo prozradit. Ten, kdo takový nástroj používá ke svému výkonu, nemá potřebu, čas a vlastně ani chuť to někomu prezentovat a už vůbec ne vysvětlovat. A ten, kdo je motivovaný k prezentacím, zase chce především prodat! Berte toto vyjádření s rezervou, hodně jsem to pro pochopení zjednodušil :-)