Pepa S.
|
|
« kdy: 20.11.2017, 16:35 » |
|
Chtěl bych si zrychlit dopravník ze současných 12m/min na 15m/min. Dopravník mi pohání 11 motorů Rexroth s různými výkony.
Napadlo mě, že rychlost bych si mohl zvýšit pomoci zvýšení frekvence a tím pádem použití frekvenčního měniče. Tento měnič bych předřadil před tyto motory a na něm bych si nastavil příslušnou frekvenci. Od výrobce motorů mám informací, ze to ty motory zvládnou.
Podle celkového výkonu motorů (cca. 15 A), napájecí sítě (3x400V) jsem si vytipoval typ měniče: 6SL3210-1SE21-8UA0. Motory mám v současnosti zapojený přes stykače ho hvězdy.
Měl bych motory nějak přepojovat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 21.11.2017, 10:14 » |
|
iekoľko pripomienok_
1. Aby ste mohol riadiť viac motorov jedným meničom, tak musia byť identické. Navyše, nebudú mať funkčnú ochranu pred preťažením, menič ich bude vidieť ako jeden motor.
2. Ďalší problém tu už bol spomenutý - káble k motorom. Musia byť tienené.
3. Prakticky žiadne dva rovnaké motory nie sú identické a to vám v dopravníku bude spôsobovať problémy s rôznymi rýchlosťami motorov.
4. Aby ste mohol riadiť viac motorov jedným meničom, tak musí menič pracovať v skalárnom režime, čo znamená, že nemôže upravovať točivý moment motorov podľa potreby záťaže.
Na riadenie sústavy dopravníkov sa používajú frekvenčné meniče pre každý motor zvlášť a vzájomne prepojené do sústavy Mater/Slave za použitia snímača otáčok, aby sa zamedzilo vzniku rôznych rýchlostí jednotlivých pásov.
Problematika je zložitá, nie je lacná vaše riešenie môže v konečnom dôsledky znamenať viac škody ako osohu.
Naozaj by ste sa mal radšej obrátiť na odbornú firmu, ktorá sa venuje pohonom a nechať to na nich. A aby ste sa nedostal do stavu, že vám dodali nieč, čo ste nechcel, tak musíte veľmi presne a konkrétne vyšpecifikovať v zmluve svoje požiadavky, zároveň s požiadavkou na projekt a následnú novú certifikáciu zariadenia pred odovzdaním do užívania.
|
You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest) But I am :-)
|
|
|
|
|
Jan Bocek
Offline
|
|
« Odpověď #8 kdy: 22.11.2017, 00:37 » |
|
Chtěl bych si zrychlit dopravník ze současných 12m/min na 15m/min.
Zrychlení o 10-20 %, stojí vám to za to? Chce to ekonomickou analýzu problému.....j ak již bylo naznačeno, výměna převodovek, motoru, vyčištění mechaniky, výměna elektriky, výměna obsluhy....chc e to analýzu celého výrobního procesu...
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
Oliver Mička
Offline
Automatizácia
|
|
« Odpověď #9 kdy: 24.11.2017, 00:03 » |
|
Hmm tak malé zrýchlenie o 3m/min vám stojí a takú investíciu ? Pripojiť 15 motorov na 1 menič Maximálne čo som videl bolo 4 motory na 1 menič. Každý motor ale istený motorovým ističom s pomocným kontaktom do stop obvodu meniča. Vo vašom prípade by som uvažoval skor nad vymenou prevodoviek
|
- Projektovanie a programovanie PLC (Rockwell,Siemens,atd). - Meniče a pohony. - RaM. - Elektroinštalá cie do 1000V.
|
|
|
Hynek Havliš
Offline
Automatizace
|
|
« Odpověď #10 kdy: 24.11.2017, 11:27 » |
|
Hmm tak malé zrýchlenie o 3m/min vám stojí a takú investíciu ? Pripojiť 15 motorov na 1 menič Maximálne čo som videl bolo 4 motory na 1 menič. Každý motor ale istený motorovým ističom s pomocným kontaktom do stop obvodu meniča. Vo vašom prípade by som uvažoval skor nad vymenou prevodoviek To jsem taky viděl. Ale na kterém motorovém jističi je napsáno, že je určen pro 0-50 (případně více) Hz? Ty jističe z principu asi fungovat budou - ale bude to řešení v rozporu s požadavky výrobce. Jak budou zhášet oblouky při nižším kmitočtu a/nebo kdovíjakém obsahu harmonických? Co EMC? Dali byste na to revizi - se svým razítkem a podpisem ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
Offline
|
|
« Odpověď #17 kdy: 01.12.2017, 11:20 » |
|
Jen taková zajímavost, že i ne zcela standardní aplikace mohou bez problémů fungovat.
To máte pravdu, avšak takéto "špecialitky" treba konzultovať s technickou podporou výrobcu meniča. Inak môže byť tvorca z výsledku aj dosť nepríjemne prekvapený.
|
You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest) But I am :-)
|
|
|