|
|
|
|
|
Jan Bocek

Offline
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 14.11.2019, 09:51 » |
|
A proč je tam ten jistič 63 A. Nestačily by jen pojistky ?
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 14.11.2019, 16:09 » |
|
Pokud se spolehlivě udrží rozběh do prázdného vzdušníku, pomohl by elmag. odlehčovací ventil. Ten jistič ta mám z důvodu, aby vybavil raději on než pojistky v původním rozvaděči.
Napadá mě ještě úprava, že bych dal napájení jističe pro kompresor(D32\3) na přívodní svorky toho 63A jističe a tím kompresor jistily tavné pojistky.
Neřešíte jištění kompresoru, ten má svůj rozvaděč, ale přívodního kabelu. Při volbě jištění přihlédněte i k tomu. Když zapojíte kompresor vedle té B63A, rozvaděč rázem nebude mít hlavní vypínač. Nejlepší by bylo osadit do rozvaděče hlavní vypínač a až za ním další jištění okruhů. Při zvoleném jištění 63A Fu a B63A jistič zapoměňte na to, že něco vypadne dřív a něco později, selektivita tam prostě není a je to o náhodě. Větší šanci budete mít s nižšími hodnotami na jednotlivých okruzích.
|
|
|
|
|
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #13 kdy: 14.11.2019, 20:02 » |
|
Odlehčovací ventil není odfuk, ale když nevydrží ani rozběh do prázdného vzdušníku, nemá smysl, vyjma užití softstartu či Y/D. Kabel 4x10 udrží 80A pouze v případě nejideálnějšíh o uložení a to je v zemi, v pískovém loži, ne v trubce v zemi, ve zdi, ve vzduchu a pod... Nejvýhodnějším řešením by bylo užití hlavního vypínače následovaného pojistkami v novém rozvaděči.
Nikdy nepochopím uložení C, tj.pod omítkou, které vychází z hodnot uložení na dřevu.
|
|
|
|
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #17 kdy: 15.11.2019, 06:26 » |
|
Kompresor je starý ČKD 2DVK 120 s motorem MEZ 15kW 29A se statorem do trojúhelniku (rok výroby 1972). Je to funkční komplet z výroby.
Y/D rozběh nelze, jelikož motor na to nemá vinutí.
Pokud má motor na štítku D 380V a šest vývodů z vinutí na svorkovnici, znamená to Y 660V i když to tam není napsáno, na starých motorech se to neuvádělo. Je třeba motor na svorkovnici přepojit do Y a zkusit, zda se s kompresorem dokáže bez obtíží rozběhnout. Pokud ano, máte vyhráno a můžete použít samočinnou stykačovou sestavu pro přepínání D/Y s časovým relé. Je třeba správně nastavit dobu rozběhu v Y a přepínací prodlevu mezi Y a D, aby nedocházelo ke zbytečným proudovým rázům a poškozování stykačů při přepínání. Popravdě řečeno, pokud nemáte vlastní trafo 22/0,4kV, tak bych nechtěl být vaším sousedem. Proudové rázy při přímém rozběhu motoru 15 kW jsou silné a tím způsobené kolísání napětí v síti bude poškozovat citlivé spotřebiče.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|