V úterý na ostravské pobočce ELEKTRO SMS jsme v jednom hloučku techniků vedli dlouhou polemiku o tom, co si myslí spotřebitel, když mu technik odevzdá "chytrou, nedejbože dokonce inteligentní elektroinstala
ci".
Samozřejmě elektrikář, který zná princip, nad tím mávne rukou se slovy, že je to blábol marketingu. Ale ono to má další související následky. Tímto netechnickým pojmenování se totiž uvádí spotřebitel záměrně v omyl. Můj kamarád, systémový integrátor, vlastně není sám, si zapisuje hlášky svých klientů. Ten výčet se sem nevejde, tak jen jeden za všechny. "Já chtěl inteligentní elektroinstala
ci abych si mohl dělat, co chtěl, když něco sprasím, tak se vlastně nic neděje, ono se to samo spravím když je to inteligentní". A v tomto "duchu" se nesou ale i další výroky.
Když nazveme takovou elektroinstala
ci "domovní automatizací" nebo "systémovou elektroinstala
cí" tak je to podle marketingu neprodejné, protože tomu zákazník nerozumí. Musí se tedy odběrateli vylhat "chytrá nebo inteligentní" elektroinstala
ce. A on to prý pak stejně pochopí.
Ne vždy.
V to zmiňované úterý vzešel z dlouhé debaty úsměvný závěr. Přeformuloval jsem ho takto:
Chytrý dům je to proto, aby držel hubu o zvěrstvech, které majitel domu svým bastlením na něm páchá. A proč? Protože koho chleba jíš, toho píseň zpívej".Jak dalece mluvíte o takových instalací technicky korektně a jak dalece odběratele oblouzníte tajemným mystériem inteligence algoritmu?
