Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Kde najdu specifikaci dlouhodobého maximálního zatížení pro zásuvku 3x16A?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] 3 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde najdu specifikaci dlouhodobého maximálního zatížení pro zásuvku 3x16A?  (Přečteno 11857 krát)
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #18 kdy: 01.09.2021, 14:33 »

Krásně sepsáno Úsměv
Jen jsem nepojal onen rozdíl jistič/pojistky-diody.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #19 kdy: 01.09.2021, 14:53 »

Perspektivnost elektromobilit y si musí každý majitel zvážit, a pokud to s ní myslí vážně, doporučuji z provozního hlediska wallbox s pevným přívodem.

Na prvotní testy, zda elektromobil ano či ne, stačí kvalitní zásuvka v garáži.
Takový plug-in hybrid s dojezdem 30-50km dobijete přes noc v pohodě i z jednofázové zásuvky 10A pomocí opuchlého nabíjecího kabelu dodávaného s autem. Toto pomalé nabíjení udělá článkům v autě dobře a na instalaci a vypadávaní hlavního jističe domu moc vliv mít nebude. Takže stačí naprosto obyčejná kvalitní garážová zásuvka s předřazeným chráničem a přepěťovou ochranou na domě, přesně jak to má být podle norem na instalace. Mrknutí
Menší japonský elektromobil nabijete za 8-10hodin jednofázově 10A nebo lépe jednofázově 16 nebo jednofázově 20A z trojfázové zásuvky 32A. Malý evropský elektromobil nabijete za 8-10 hodin z trojfázové zásuvky, bude brát 3x8A nebo 3x10A.

Ono záleží, jak typicky auto denně vybíjíte (kolik reálně najezdíte),  zda stačí nabíjet denně atd. Na tyto testy je postačující standardní trojfázová či jednofázová zásuvka a nabíjecí kabel přibalený k autu. To je jako o dovolené, když nabíjíte někde v hotelu či na chalupě.

Jestli s autem couráte přes den a nabíjíte doma, je wallbox rozhodně pohodlnější a umožní občas auto nabít co nejrychleji, co instalace domu dovolí.

Mimochodem při jeho instalaci myslete na to, že každé auto má zásuvku na jiné straně a čím kratší kabel od wallboxu, tím lépe, a když vlezete do garáže a kabel a kontrolky wallboxu před nastoupením do auta vidíte, je také praktické.

Krásně sepsáno Úsměv
Jen jsem nepojal onen rozdíl jistič/pojistky-diody.

Jistič nemusí vypnout zkrat se silnou DC složkou, pojistky vypnou zaručeně. Proražená dioda udělá z můstkového usměrňovače jednofázový a DC složka je na světě. Myslím si, že před výkonovou elektronikou (frekvenční měniče, autonabíjení a velké spínané zdroje) by měla být tavná pojistka určená jen pro odpojení brutálního zkratu - někde vevnitř v zařízení. Slušné wallboxy je tam mít budou a v proudové hodnotě pro dodržení selektivity s předepsaným předřazeným jističem wallboxu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Viktor Klemon
*
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 01.09.2021, 15:59 »

Krásně sepsáno Úsměv
Jen jsem nepojal onen rozdíl jistič/pojistky-diody.

povedané inak:
pri predpokladateľ nej poruche ( diódy sú jedny z najnamáhanejší ch komponentov vstupu nabíjačky, navyše aj iné poruchy v nasledujúcich obvodoch môžu spôsobiť ich prieraz = medzifázový skrat u trojfázového zapojenia kde prúdy budú na maxime siete)
poistky obmedzia skratový prúd lepšie ako istič, ktorý ho vypína väčšinou už v plnej výške
a ak časť diód ešte pracuje tak jednosmerný prúd vypne pomaly, s poškodením alebo vôbec,
 a teda škody na elektronike a riziká na inštalácii budú nižšie
Práve preto sa v priemysle často používajú špeciálne rýchle poistky na istenie polovodičov
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #21 kdy: 01.09.2021, 18:31 »

Některé wallboxy mají i hlídání odebíraného proudu. Například při poruše nabíjení v autě se stávalo, že došlo ke spečení kontaktů silového stykače. Stanice zjistí, že do eauta "teče" proud, i když by neměl, a dá povel prvku, který shodí předřazený jistič nebo proudový chránič. I proto jsou tato zařízení lepší, než pouhá zásuvka. Ale ne každý je ochoten investovat do kvalitnějšího produktu a ve většině případů pak rozhoduje jen a pouze cena.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Petra Kovářová
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 01.09.2021, 19:28 »

Koukám, že jsem se dozvěděla opravdu spoustu věcí, na které jsem se úplně neptala, ale díky. Co se týče toho příkonu, tak ten má palubní nabíječka toho elektroauta maximální 11 kW AC a auto při nabíjení aktuální odběr ukazuje. Podle toho vím, že jede těch 11 kW (resp. podle výpisu z TeslaMate 10,9 kW) konstantně až do cca 95%,  a teprve pak to klesá (až na 1 kW při 99%). Ale mnoho hodin to jede na maximum a toho se týkal můj dotaz.

Jistič tam samozřejmě máme i různé ochrany. Jinak (Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!) za tipy ohledně péče o tu zásuvku a konektor. Wallbox zatím pořizovat nechceme, tohle nám stačí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #23 kdy: 01.09.2021, 19:30 »



Jistič nemusí vypnout zkrat se silnou DC složkou.
Žiji v tom, že ac jistič funguje i na dc (o problémech s obloukem jsem zpraven, proto se u dc jističů určuje polarita atd....).
Obdobná situace by přece nastala i u běžných spotřebičů s diodou typu fén, přímotop....
Kdyby jste informaci nepodal zrovna vy, nevěřím, takhle jsem jen naprázdno polkl a marně hledám nějakou oponenturu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Kelbich
*
Offline Offline




« Odpověď #24 kdy: 01.09.2021, 20:24 »

Jistič nemusí vypnout zkrat se silnou DC složkou, pojistky vypnou zaručeně. Proražená dioda udělá z můstkového usměrňovače ....

Vy myslíte opravdu na všechno, obdivuju. Tohle mě taky nenapadlo a nejprve jsem divil (jako že v čem je zkrat přes diodu jiný než přímo, a steně mě ta DC složka nenapadla).

I když si tedy myslím, že při průrazu jedné diody se ty ostatní rychle spálí, popř. prorazí také. Ale jde o to jak to bude rychlé ve srovnání s jističem.

Žiji v tom, že ac jistič funguje i na dc (o problémech s obloukem jsem zpraven, proto se u dc jističů určuje polarita atd....).
Obdobná situace by přece nastala i u běžných spotřebičů s diodou typu fén, přímotop....

No, v tom případě bude asi vypínaný proud podstatně menší, než u nabíječky vozidla. Zkuste si porovna zkrat někde na běžné 1f zásuvce v bytě a řekněme na vzstupu do bytové rozvodnice. Nevím, ale očekávám, že se to bude celkem dost lišit.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

IC layout design engineer, zajímací se též o silovou elektrotechnik u
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #25 kdy: 01.09.2021, 22:46 »

Auto má přes usměrňovač připojenu baterii o napětí cca 300V. Při zkratu diody ze sítě do + pólu baterie najednou poteče proud obráceně z poměrně tvrdé baterie do tvrdé sítě. V záporné půlvlně se pak sejde napětí sítě s napětím baterie a na jističi hoří během vypínání oblouk živený až 600V DC (lépe řečeno 300V DC se superponovaným i 230Veff AC). To mu asi neudělá dobře, není jistota, že tohle dokáže vypnout.

Co se týče toho příkonu, tak ten má palubní nabíječka toho elektroauta maximální 11 kW AC a auto při nabíjení aktuální odběr ukazuje. Podle toho vím, že jede těch 11 kW (resp. podle výpisu z TeslaMate 10,9 kW) konstantně až do cca 95%,    a teprve pak to klesá (až na 1 kW při 99%). Ale mnoho hodin to jede na maximum a toho se týkal můj dotaz.
Ano údaji z palubní nabíječky už se věřit dá a Tesla si to fakt vezme a na tak dlouho také.
Takový odběr prověří nejen kvalitu a čistotu kontaktů zásuvky i vidlice, ale i kvalitu řemeslného provedení celé elektroinstala ce domu a kvalitu vybraných komponent. Pokud je vše v pořádku, musí vše vydržet i takové dlouhodobé zatížení.
Kulaté CEE zásuvky a vidlice jsou určeny do průmyslu. Tam napájejí například elektroohřevy plastikářských strojů pracujících na tři směny 24/7 na plné parametry zásuvek a vidlic. A drží, poruchovost je malá. Ovšem trvale zatížené nebo na mez parametrů zatížené zařízení potřebuje pravidelnou odbornou údržbu a pravidelnou odbornou  kontrolu. V průmyslu ji má nejméně jednou ročně, u vás doma si to musíte zařídit Vy.
Kolegové váš dotaz zodpověděli přesně a korektně.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #26 kdy: 02.09.2021, 00:44 »

Zkusím poslední úhybný mavévr, že onen proud zvládne pojistka před EM, vy mne budete asi oponovat, že nemá char.polovodič ů a budete mít zase pravdu......
Zbabělý tah vidím v možném patu, kdy budu tvrdit, že v síti TT budou podmínky zkratu/poruchy jiné....
Šachovou řečí:
Uznávám prohru, ale alespoň doufám, že divákům se partie líbila.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Olda Pořádek
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #27 kdy: 03.09.2021, 22:40 »

Mám v garáži zásuvku 400V 3x16A (červený pětikolík) a zajímalo by mě, jak dlouho může být zatížena konstantním maximálním odběrem (11kW) a zda je na to nějaká norma/specifikace, která to určuje? Bylo mi elektrikářem řečeno, že při každodenním zatížení po dobu třeba až 8 hodin se brzy rozteče nebo konektory se navaří nebo tak něco.

neomezeně dlouho,  auto si totiž víc jak 16A neveme (jistič by držel i 1,43 násobek nominálu = 22A po neomezeně dlouhou dobu a tam už by se hřát mohla) a pokud zásuvka není šmejd, neexistuje důvod k obavám. Ostatně až ji po 8 hodinách vytáhnete tak si na zásuvku nebo vidlici sáhněte, zda vůbec ucítíte nějaké teplo.

Elektrikář vás jen straší. A i kdyby, tak si tu zásuvku za dvě stovky koupíte novou a on bude mít kšeft.

Máte předražený kabel za 15 000 s diodou jak jste se dozvěděla, třikrát předražený auto od obchodníka s Bitcojnama, ta “zásuvka” je nejmenší problém :-)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Velký Bobeš
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #28 kdy: 05.09.2021, 17:57 »

Zásadní informace je ta, že nemohu posuzovat zatížení 16 A zásuvky podle připojení výkonu udaného jako 16 kW (základy elektrotechnik y).  Smutek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdenek Skotnica
*
Offline Offline



« Odpověď #29 kdy: 05.09.2021, 19:00 »

Svého času to bylo přímo na štítku 3f zásuvky. A uváděna  zatížitelnosti pro max proud byla 6hod.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #30 kdy: 05.09.2021, 19:19 »

Svého času to bylo přímo na štítku 3f zásuvky. A uváděna  zatížitelnosti pro max. proud byla 6hod.

To co jste napsal je nesmysl. To je tzv. hodinový úhel, neboli postavení kolíku PE vůči vodícímu výstupku (ten je vždy v poloze 6h. Tím se odlišují zásuvky CEE, které zdánlivě vypadají stejně, ale jsou určené na jiná napětí. Rozdíl je také v barvě. Zásuvky 220-240V/380-415 jsou s červenými znaky (štítek, víčko, část krytu) a mají hodinový úhel 6h. Zásuvky např. na 500V mají barvu černou a hodinový úhel 7h, jednofázová provedení (2+PE) 110-120V má barvu žlutou a poloha 4h, 200-240V modrou a polohu 6h

P.S. Dejte si zde do vyhledavače "Hodinový úhel průmyslových zásuvek" a ono vám vyleze pár starších příspěvků, možná i ten, kdy sem dal kol. Kurka pěkný diagram se všemi kombinacemi hodinových úhlů pro 3,4 a 5 kolíkové zásuvky a k nim přiřazenému použití.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #31 kdy: 05.09.2021, 19:23 »

Svého času to bylo přímo na štítku 3f zásuvky. A uváděna  zatížitelnosti pro max proud byla 6hod.
Smích
Zajímavé, že za poslední týden jste už druhý, kdo s touhle myšlenkou přišel.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Zdenek Skotnica
*
Offline Offline



« Odpověď #32 kdy: 05.09.2021, 19:39 »

Dík za vysvětlení,  bohužel živí mně slaboproud.  Opět jsem o něco chytřejší. Jsem v rozpacích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Olda Pořádek
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #33 kdy: 06.09.2021, 14:53 »

Zásadní informace je ta, že nemohu posuzovat zatížení 16 A zásuvky podle připojení výkonu udaného jako 16 kW (základy elektrotechnik y).  Smutek

 11 kW a samozrejme symetricky na faze

16 kW uz by topilo
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Kelbich
*
Offline Offline




« Odpověď #34 kdy: 06.09.2021, 22:59 »

.. jednofázová provedení (2+PE) 110-120V má barvu žlutou a poloha 4h, 200-240V modrou a polohu 6h  ...

I trojfázová provedení 3P+PE a 3P+N+PE mají žlutou barvu a polohu 4h.

Jinak my v práci máme zelené 2 h pro soustavu 230 V 400 Hz.



* Uhrzeitstellung.jpg (143 KB, 751x785 - prohlédnuto 134 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

IC layout design engineer, zajímací se též o silovou elektrotechnik u
Jan Kelbich
*
Offline Offline




« Odpověď #35 kdy: 06.09.2021, 23:02 »

Ještě dodávám pro méně znalé účastníky diskuse : Hodinový úhel zásuvek neplést s hodinovým číslem (úhlem) transformátoru . To je něco úplně jiného a nijak spolu nesouvisí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

IC layout design engineer, zajímací se též o silovou elektrotechnik u
Stran: 1 [2] 3 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

 Poradíte mi s velikostí jističe pro zásuvku zahrady?
 Jak a čím jistit osvětlení u akvária?
 Mohu jistit CYKY 3x1,5 jističem 13A?
 Jaký jistič zvolit na jaký okruh?
 Je možno zásuvkový obvod v kuchyni, kabelem CYKY 3x2,5 jistit 20A?
 Musi mit mycka svuj jistic ?
 Jaký jistič instalovat k zásuvce, aby nevypínal patrový?
 Předřazený jistič určím dle jmenovitého, maximálního nebo špičkového proudu?
 Jak jistit jednu 1f zásuvku a jednu 3f zásuvku?
 Lze jistit 3f zásuvku 400V třemi jednotlivými jističi?
 Mohu jistit zásuvkový obvod vedený vodičem Cu 3x1.5 jističem 16A?
 Mohou být zásuvky nataženy kabelem CYKY 3Cx1.5 a jišteny 16A jističem?
 Musím změnit jistič při změně spotřebiče?
 Nemá být sled ampéráže jističů směrem k zásuvkám sestupný?
 Je pro jištění 32A 3f správně použito zásuvek 63A 3f?
 Co kdybych jistil sporák 3x25A jističem?
 Lze jistit třífázový spotřebič jednofázovými jističi?
 Je pravda, že všechny zásuvky v bytě musí být taženy CYKY 3X2,5?
 Čím jistit darling v domovním rozvaděči?
 Jaký použít jistič pro zásuvkový okruh, když je hlavní jistič B10/3?
 Lze dát za hlavní jistič další jistič se stejným proudem?
 Jakou pojistku zvolit pod vypínač světla?
 Může být pračka/sušička odjištěna jen 10A?
 Ako istit zasuvkovu rozvodnicu s istenim na privode?
 Je správná instalace zásuvky 32A s jističem 20A?
 Jaký jistič a charakteristiku zvolit pro počítačový koutek?
 Čím jistit štípačku na dřevo 5,5kW?
 Lze jistit 1fázové zásuvky, světla 3fázovým jističem?
 Proč nemůže být dnes společný jistič pro světla a zásuvky?
 Hrozí nějaké nebezpečí při snížení hodnoty jističů?
 Může být elektroinstalace bez jističe?
 Je možné připojeni 3f 16A zásuvky na jistič 25A/B?
 Musí mít každá zásuvka v kuchyni svůj jistič ?
 Mohu dočasně zvýšit jištění z 16A na 40A, než proběhne rekonstrukce?
 Mohu přidat do obvodu další zásuvku a předřadit jí jistič 2A?
 Lze jistit 1f a 3f zásuvku dohromady pouze jedním 3F jističem?
 Vařič s příkonem 1,5kW nemohu připojit na 6A jistič, že?
 Je nutný 13A jistič na elektrickou troubu Baumatic?
 Mohu připojit na jeden okruh více spotřebičů než udrží jistič?
 Jak nepřetížit zásuvky v kuchyňské lince do max. 6A bez předjištění?
 Jak nejlépe rozdělit jištění v kuchyni?
 Lze na zás. okruh 1,5 mm2 napojit 2,5 mm2?
 Mohu zapojit 1f zásuvku z kombinované 3f zásuvky?
 Čím jistit IT aby v případě poruchy nevybavily jističe sousedních obvodů?
 Jak se před rokem 1989 v panelácích navrhovalo jištění obvodů?
 Musí být pro zásuvku k pračce bezpodmínečně samostatný obvod?

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.04 sekund, 21 dotazů.