Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Kde najdu specifikaci dlouhodobého maximálního zatížení pro zásuvku 3x16A?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 3 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde najdu specifikaci dlouhodobého maximálního zatížení pro zásuvku 3x16A?  (Přečteno 10999 krát)
Petra Kovářová
« kdy: 31.08.2021, 17:22 »

Mám v garáži zásuvku 400V 3x16A (červený pětikolík) a zajímalo by mě, jak dlouho může být zatížena konstantním maximálním odběrem (11kW) a zda je na to nějaká norma/specifikace, která to určuje? Bylo mi elektrikářem řečeno, že při každodenním zatížení po dobu třeba až 8 hodin se brzy rozteče nebo konektory se navaří nebo tak něco.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #1 kdy: 31.08.2021, 18:58 »

Jedna věc je specifikace výrobce. Předpokládám, že tam budeme něco o trvalé zátěži 24/7.
Jiná věc je zkušenost vašeho elektrikáře, jak často chodí měnit takové zásuvky.
Podle mého názoru by zásuvka od slušného výrobce a správně nainstalovaná neměla mít problém s takovým provozem.
Teda jestli je těch 11 kW opravdu maximální, včetně rozběhovým proudů motoru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 31.08.2021, 19:16 »

Prozraďte nám, o jaký spotřebič se jedná a zda výrobce zařízení osazuje přívod vidlicí 16A. Je  docela důležité, zda bude odebíraný proud ve fázích stejný. Pro spolehlivost by bylo možné použít zásuvku a vidlici 32A . Také záleží na přívodním kabelu, jeho délce a průřezu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 31.08.2021, 20:23 »

Jasně, zásuvkové spoje se vyhřívají, plast se taví, nejlepší byl starý klasický porcelán v bakelitovém krytu

Pokud jsem se setkal s "vyhřátými" svorkami v zásuvce, u 3f bych viděl chybu v prasáckém připojení licny nebo zoxidovaného Al vodiče, někdy i lehce zoxidovaným povrchem z důvodů instalace zásuvky do nevhodného prostředí, problematické skladování a manipulace s kabelem...

U 1f zásuvek bych našel výjimky, kdy bychom to měli výrobci (nebo dovozci) omlátit o hlavu, aby se probral...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Petra Kovářová
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 31.08.2021, 20:37 »

Jedna věc je specifikace výrobce. Předpokládám, že tam budeme něco o trvalé zátěži 24/7.
Jiná věc je zkušenost vašeho elektrikáře, jak často chodí měnit takové zásuvky.
Podle mého názoru by zásuvka od slušného výrobce a správně nainstalovaná neměla mít problém s takovým provozem.
Teda jestli je těch 11 kW opravdu maximální, včetně rozběhovým proudů motoru.

Je to nějaká obyč podomítková zásuvka a bylo to instalováno v rámci elektroinstala ce celého domu před 15ti lety, tak to asi výrobce a specifikaci nedohledám.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petra Kovářová
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 31.08.2021, 20:40 »

Prozraďte nám, o jaký spotřebič se jedná a zda výrobce zařízení osazuje přívod vidlicí 16A. Je  docela důležité, zda bude odebíraný proud ve fázích stejný. Pro spolehlivost by bylo možné použít zásuvku a vidlici 32A . Také záleží na přívodním kabelu, jeho délce a průřezu.

Spotřebič je elektroauto připojené nabíjecím kabelem Sparkline od firmy Inchanet. Stabilně to ukazuje odběr 10,9-11 kW. https://inchanet.cz/kategorie-produktu/chytre-kabely/spark-line-16/
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 31.08.2021, 21:18 »

Pokud výrobce garantuje 16A a používá šňůru 2,5mm2 / usuzuji podle fotky /,  tak bych asi viděl větší problém použít k regulaci nabíjení fíčuru, která není výrobcem auta "homologována pro jeho auto".
Tím mám na mysli zejména záruku na baterii...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #7 kdy: 31.08.2021, 21:20 »

Proboha, už i kabel je chytrý tanecek tanecek
Nechápu jak výrobce všechny uvedené funkce dokázal nacpat do tak malé krabičky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #8 kdy: 31.08.2021, 22:09 »

Tyto nabíječky neukazují na displeji reálný odběr, ale maximální odběr, který nastavuje generátor střídy řídícího PWM signálu PILOT v krabičce na opuchlém kabelu (EVSE controller). Nabíjecí proud do auta je v reálu nejprve maximální a pak s postupem nabití baterie auta proud klesá.
V podstatě na kabelu je jen obvod říkající autu přes PILOT vodič, jaký je to kabel a jaký maximální proud z něj může palubní nabíječka v autě použít a pak je tam relé připínající 3x230V k autu. Všechna chytrost (a třífázový usměrňovač a PWM výkonový regulátor nabíjecího DC proudu) je v palubní nabíječce v autě. Takže ten obvod na displeji jen hrdě hlásí celou dobu nabíjení toliko povolený maximální proud (příkon) co si auto nejvíce smí vzít, co umí přenést kabel, obě vidlice (CEE i Mennekes) a i interní relé. V podstatě je často takový displej předražená LED dioda signalizující sepnutí relé a nabíjení.
(A to ještě neznamená, že palubní nabíječka auta umí takový plný proud využít a na druhou stranu, že to pojistky instalace domu trvale vydrží).

Pokud máte možnost, nechte si před zásuvku instalovat do krabičky přepěťovou ochranu a elektroměr na DIN lištu, který umí měřit i proudy. A pokud nemáte v obvodu proudový chránič typu A nebo lépe B tak i ten. On "chránič" v opuchlém kabelu nic moc není a umí vypnout jen jmenovitý proud, při reálném tvrdém zemním zkratu nevypne.

Průmyslové CEE vidlice a zásuvky vydrží jmenovitý proud trvale.
Teooreticky by přenesla 16A vidlice 11kW trvale. Podmínkou je udržet kontakty jak v zásuvce tak na vidlici v naprosté čistotě a nekorodované. Občas namazané kontaktním tukem. a občas ze zásuvky vytahované (posuvem se kontakty čistí.)
Pokud i CEE vidlici vytahujete při každém nabíjení, pořiďte si na ni víčko.
Chcete-li udržet kontakty nezkorodované a garáž je vlhká, nebo jde o stání pod přístřeškem, musíte mít CEE zásuvku vodotěsnou a vodotěsnou i CEE vidlici na nabíjecím kabelu .
Další podmínkou je správná montáž, správné lisování slaněných kabelů a utažení obou šroubků na pól ve vidlici i v zásuvce. Prostě správná technologie montáže.

Nakonec v autě je také Mennekes zásuvka a strkáte tam Mennekes vidlici přenášející stejný proud a ta má mít stejnou výdrž a na ni se neptáte. A přívodka v autě se čistá udržuje přece jen o trochu hůře a vyndávaná Mennekes kabelová zásuvka také (zejména pokud se po nabití důsledně nekryje víčkem).

(V podstatě vše obdobně platí pro kabely s vidlicí Yazaki, jen Mennekes umí silovinu přenést přes 3fáze+N+PE  a Yazaki = J1772 jen jednu fázi+N+PE vodič. Pro zajímavost Yazaki se vyvinul z připojování letištních generátorů  k letadům na stojánkách a Mennekes má s Yazaki shodný komunikační protokol.)


* Handshake.jpg (225.47 KB, 2304x1084 - prohlédnuto 291 krát.)

* J1772+Pilot+Signal+EVSE+is+UL+listed+and+covered+by+NEC+Article+625.jpg (61.61 KB, 960x720 - prohlédnuto 335 krát.)

* CEE víčko.JPG (18.91 KB, 212x324 - prohlédnuto 274 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #9 kdy: 31.08.2021, 22:50 »

Jen doplním. Velmi často je nabíjení řízeno pouze hodnotou odporu, který určuje nabíjecí proud a který různé wallboxy a "opuchlé kabely" "vřazují " do řídicího vodiče.

Naprosto souhlasím i s ostatními informacemi. Mennekes patří mezi špičkové produkty a několik let jsem jim dával co proto tím, že jsem je zatěžoval dlouhodobě na samé hranici jejich technických možností. Selhání bylo minimum a většinou za to mohl uvolněný spoj. Proto bych doporučil výměnu "obyčejné" zásuvky za tuto značku a jsem přesvědčen o tom, že nabíjení ustojí dlouhodobě. Obzvlášť když se nenabíjí po celou dobu plným výkonem, jak už kolega podrobně popsal.

Jediným problémem může být nedostatečně dimenzovaný kabel. CYKY 5x2,5 je většinou v pohodě. ALe potkal jsem několik zásuvek 5P 400V 16A, tahaných 5x1,5mm CYKY a tam se svorky zásuvek při větších zátěžích už začínají zahřívat více a riziko "selhání" zásuvky se pak znatelně zvedá.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #10 kdy: 01.09.2021, 00:23 »

Aha, nechtěl jsem to zesložiťovat, ale teda musím.
V připojování aut je ustálená hantýrka názvů konektorů podle jejich výrobců.

Konektor protokolu a normy SAE J1772 nebo dle IEC 62196 Typ 1 též známý jako typ J - používal vidlici a zásuvku výrobce vidlic a zásuvek Yazaki, tak mu to zůstalo, (protože čísla se smrtelníkům) blbě pamatují.


Konektor  protokolu a normy IEC 62196 neboli  Typ 2 používal vidlici výrobce Mennekes a tak mu to také zůstalo.
Mennekes má shodný handshake protokol, mluví s autem stejnou řečí a přes stejné signály jako Yazaki.

Odpor (rezistor) má jednu jednoduchou funkci. Říká, jaký maximální proud přenese konkrétní kabel, jaký má průřez. Pokud je v garáži wallbox se zásuvkou Mennekes a k autu je zase přívodka Mennekes, pak nabíjecí kabel Mennekes-Mennekes můžete použít jak doma u garážového wallboxu, nebo si jej odvézt k veřejné nabíječce. Takže nabíjecí kabel musí umět na sebe prásknout doma i na veřejnosti, co je zač.

Wallbox je jednoduché či složitější zařízení hlídající schopnost instalace domu dodat nabíjecí AC proud přes nabíjecí kabel a kontrolující zasunutí kabelu do wallboxu a do auta.
Ale jsou i wallboxy s pevně připojeným nabíjecím kabelem na jednom konci a s konektorem Mennekes (nebo Yazaki - podle auta) na volném konci.

Wallbox si zkontroluje, že je celé spojení až do auta celistvé, a pak slaboproudým PWM signálem zvaným PILOT řekne palubní nabíječce auta, že může spustit nabíjení a podle střídy PILOT signálu může během nabíjení proud i ponížit. Což umí chytřejší wallboxy, které mají možnost rádiem nebo drátem připojit měření proudu na vstupu do rodinného domu a povolit či utáhnout opratě nabíjení auta, podle reálné spotřeby domu, aby nevypadával hlavní jistič. Na hloupějších wallboxech se dá nastavit fixně jeden či dva maximální proudy a podle přepnutí brumlá PWM signál s větší či menší střídou.

Stručně řečeno, velikost rezistoru je maximální možný proud kabelem a je fyzicky zabudován nejčastěji v konektoru kabelu. A PWM střída PILOT signálu je v daný okamžik maximální povolený nabíjecí proud, co si smí palubní nabíječka auta vzít, pokud jej umí využít. Nejčastěji je generován wallboxem a generátor je uvnitř wallboxu.

Ale opuchlý nabíjecí kabel se síťovou zástrčkou (jedno či trojfázovou a Mennekesem (či Yazaki) na druhé straně kabelu sdružuje funkci kabelu i wallboxu. Proto má v sobě jak rezistor, tak PWM generátor, tak relé.
Obdobně wallbox s nabíjecím kabelem pevně připojeným má rezistor, PWM generátor i relé v sobě.
 


* Wallbox fixní kabel.jpg (58.17 KB, 917x1000 - prohlédnuto 182 krát.)

* Wallbox se Zásuvkou Menekes.jpg (14.23 KB, 370x399 - prohlédnuto 155 krát.)

* Přívodky v autě.jpg (152.35 KB, 1024x768 - prohlédnuto 220 krát.)

* Wallbox fixní kabel v odkládacím držáku.jpg (55.61 KB, 1080x1080 - prohlédnuto 166 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #11 kdy: 01.09.2021, 00:25 »

Trochu jinak pracuje DC rychlonabíjení přes CHAdeMO kabel nebo Mennekes Combo konektor, nebo TESLA supercharger konektor. Tam je usměrňovač a PWM výkonový stupeň umístěn ve stojanu veřejné nabíječky. Do auta jde DC proud o napětí 300 nebo 600V  a řízený proud až stovky ampér. Potřebnou velikost proudu si říká po komunikačním digitálním protokolu auto samo. Nabíjecí stojan maximální možný proud upravuje podle stavu sítě, počtu aut připojených k nabíječce apod. Auto si hlásí stupeň nabití, teplotu článků atd. a stojan nabíjecí proud podle toho upravuje. Vzhledem k tomu že rychlonabíjení poměrně raubuje články, nabíjí se jen většinou jen do 80% kapacity baterie auta, pak už by šlo nabíjení pomalu a přednost mají okolní auta.
Nabíjecí kabel i konektor je už pěkný klacek a v zimě tuhoň.

CHAdemo a Mennekes CCS Combo mají na rozdíl od AC nabíjení rozdílné komunikační protokoly, u CCS Combo jde komunikace jen po datových signálech, CHAdeMO je fousatější a signálů má více.
Veřejné rychlonabíjecí DC stanice CHAdeMO opouští a přechází více na CCS Combo.
Tesla superchergery je jiný svět i když jakési kabelové redukce existují, z CHAdeMo je složitější z CCS Combo je jednoduchý a novější Tesly jej i mají standardně jako svůj.


* CHAdeMO.jpg (55.73 KB, 570x429 - prohlédnuto 178 krát.)

* EV-Socket-Combo-2-CCS-Type-2-Socket.jpg (73.02 KB, 699x896 - prohlédnuto 216 krát.)

* Veřejné kabely.jpg (293.28 KB, 2048x1365 - prohlédnuto 318 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #12 kdy: 01.09.2021, 06:55 »

Nejčastěji používaným typem zásuvek a vidlic v Evropě u AC nabíjení do 22kW, je právě TYP 2.

Založené vlákno není o nabíjecích konektorech elektromobilů (tedy nemělo by být),    ale o klasické 400V zásuvce a k té směřovaly i moje reakce. Z té bude tazatelka nabíjet své eauto a myslím že ji další, byť z našeho pohledu velmi zajímavé informace, vůbec nezajímají. Obávám se, že se v tom už pomalu ztratila a přitom jediné co potřebovala vědět, jestli informace od elektrikáře je pravdivá, či nikoliv. Tedy to, jestli zásuvka vydrží, nebo nevydrží, dlouhodobější maximální proudovou zátěž.

 Z tohoto pohledu si stojím za svým příspěvkem, i když přiznávám, že jsem si nevšiml, že jeho reakce se týkala typu zásuvky Mennekes pro nabíjení vozidel a ne zásuvky na stěně.  Mrknutí Tímto se omlouvám za z jeho pohledu trochu zmateční odpověď. Nicméně byla konkrétní reakcí na položený dotaz.

Mennekes patří mezi špičkové produkty a několik let jsem jim dával co proto tím, že jsem je zatěžoval dlouhodobě na samé hranici jejich technických možností. Selhání bylo minimum a většinou za to mohl uvolněný spoj. Proto bych doporučil výměnu "obyčejné" zásuvky za tuto značku a jsem přesvědčen o tom, že nabíjení ustojí dlouhodobě. Obzvlášť když se nenabíjí po celou dobu plným výkonem, jak už kolega podrobně popsal.

Jediným problémem může být nedostatečně dimenzovaný kabel. CYKY 5x2,5 je většinou v pohodě. ALe potkal jsem několik zásuvek 5P 400V 16A, tahaných 5x1,5mm CYKY a tam se svorky zásuvek při větších zátěžích už začínají zahřívat více a riziko "selhání" zásuvky se pak znatelně zvedá.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #13 kdy: 01.09.2021, 10:07 »

Jsem se v informacích nějak ztratil tanecek
Tak se optám jednoduše:
K nabijení se musí používat onen chytrý kabel, nebo stačí normální spojka mezi zásuvkou a automobilem?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Viktor Klemon
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 01.09.2021, 11:49 »

Jsem se v informacích nějak ztratil tanecek
Tak se optám jednoduše:
K nabijení se musí používat onen chytrý kabel, nebo stačí normální spojka mezi zásuvkou a automobilem?


Väčšina vozidiel po pripojení hlúpym káblom nabíja nejakým default výkonom, ktorý sa nedá meniť, u niektorých je nastaviteľný cez palubný systém ( Tesla).
Tá elektronika v kábli určí autu možný odoberaný výkon. Obvykle vyšší ako default,
preto sa to predáva a používa. Pre vozidlá s možnosťou nastavenia nie je potrebný,
postačí kvalitná zásuvka a "hlúpy kábel"
Rozdiel medzi káblom s elektronikou a wallboxom je mechanický (a ergonomia)
+ wallbox môže byť riadený externe, teda môže lepšie využiť voľný výkon, vhodné
hlavne pre celoelektrifik ované domácnosti.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #15 kdy: 01.09.2021, 11:58 »

OK.,  takto stačí.
Ještě se optám jak by mělo vypadat domácí nabijecí místo?
Jaká zás, chránič, svodič, omezovač...... .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #16 kdy: 01.09.2021, 12:36 »

Citace: Martin, Honza 20x
Menekes, Menenkes, Menekens, Memenkeks…
Mennekes Elektrotechnik je německá elektrotechnic ká firma založená r. 1935 elektrikářem jménem Aloys Mennekes.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #17 kdy: 01.09.2021, 14:22 »

Jak by mělo vypadat domácí nabijecí místo?

Ideálně podle projektu.

1) Prvotní zadání je, co se bude nabíjet za auto a jak rychle (jakým proudem) a kdy v denní hodinu se bude nabíjet.

2) Druhotné zadání je, odkud brát na to z domácí instalace výkon a jak omezí nabíjení provoz domu, nebo naopak.

Okrajové podmínky jsou, zda se to s elektromobilit ou myslí perspektivně i do budoucna, zda se budou občas nabíjet i auta návštěv, zda si vyrábíte i energii solárem a zda chcete či můžete auto použít i jako úložiště solární energie pro dům, zda je elektroinstala ce domu udělaná kvalitně atd.


Obecně:

- proudový chránič musí být vždy. Kabel se může o karosérii naříznout, vytrhnout, v garáži jej může porušit olej či nářadí na zenmi. Měl by být  citlivý na tepající proud "A",  ideálně by měl být v "B" pro frekvenční měniče.

- jištění musí být nezávislé, pokud možno přístupné tak, aby šlo nabíjení vypnout, i když se děje kolem nabíjení auta něco nekalého. Mimochodem, tavné pojistky na rozdíl od jističe vypnou i zkrat na proražených diodách usměrňovače palubní nabíječky.

- přepěťová ochrana napájení pro nabíjení by měla být jak hrubá, tak jemná, protože musíte odjet s autem i ráno po bouřce a běhat v noci za bouřky auto odpojovat, aby neodešla palubní elektronika auta, vás určitě také nebude bavit.

- průřez přívodu by měl být o nejméně o stupeň vyšší než typický, nabíjí se denně a plným proudem a ztráty ve vedení cenu kabelu rychle zaplatí.

- otázka typu zásuvky je otázkou na typ auta a proud nabíjení. Na některé auto stačí 10A jednofázově, na některé skoro nestačí 32A trojfázově. U větších proudů a u pravidelného nabíjení je výhodnější wallbox. Wallbox s pevným kabelem pro nabíjení jednoho typu auta. S Mennekes zásuvkou na panelu u střídání typů aut (třeba návštěvy),  nebo odvážení  nabíjecího kabelu s autem, protože se nabíjí i v práci.

-otázka ekonomiky nabíjení je maximální využití nabíjení v nízkém tarifu. Někdy umí časový plán nabíjení dělat samo auto, někdy wallbox časově či na externí signál, a někdy musíte klasicky před nabíjecí vývod dát stykač ovládaný signálemm NT.

- otázka stability napájení domu je, jak omezovat nabíjecí proud, aby nevypadával hlavní jistič domu. Zde se už bez chytrého wallboxu s dálkovým měřením proudu neobejdete a bez projektu také ne.

- nabíjecí kabel se mimo nabíjení nesmí válet po zemi, nutný je věšák a nebo odkládací místo nabíjecí přívodky

- elektroměr s možností měření proudu ve fázích je i pro laiky dobrou pomůckou a reálným měřením, kolik elektromobilit a stojí. Ale není vůbec nutný.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] 2 3 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

 Poradíte mi s velikostí jističe pro zásuvku zahrady?
 Jak a čím jistit osvětlení u akvária?
 Mohu jistit CYKY 3x1,5 jističem 13A?
 Jaký jistič zvolit na jaký okruh?
 Je možno zásuvkový obvod v kuchyni, kabelem CYKY 3x2,5 jistit 20A?
 Musi mit mycka svuj jistic ?
 Jaký jistič instalovat k zásuvce, aby nevypínal patrový?
 Předřazený jistič určím dle jmenovitého, maximálního nebo špičkového proudu?
 Jak jistit jednu 1f zásuvku a jednu 3f zásuvku?
 Lze jistit 3f zásuvku 400V třemi jednotlivými jističi?
 Mohu jistit zásuvkový obvod vedený vodičem Cu 3x1.5 jističem 16A?
 Mohou být zásuvky nataženy kabelem CYKY 3Cx1.5 a jišteny 16A jističem?
 Musím změnit jistič při změně spotřebiče?
 Nemá být sled ampéráže jističů směrem k zásuvkám sestupný?
 Je pro jištění 32A 3f správně použito zásuvek 63A 3f?
 Co kdybych jistil sporák 3x25A jističem?
 Lze jistit třífázový spotřebič jednofázovými jističi?
 Je pravda, že všechny zásuvky v bytě musí být taženy CYKY 3X2,5?
 Čím jistit darling v domovním rozvaděči?
 Jaký použít jistič pro zásuvkový okruh, když je hlavní jistič B10/3?
 Lze dát za hlavní jistič další jistič se stejným proudem?
 Jakou pojistku zvolit pod vypínač světla?
 Může být pračka/sušička odjištěna jen 10A?
 Ako istit zasuvkovu rozvodnicu s istenim na privode?
 Je správná instalace zásuvky 32A s jističem 20A?
 Jaký jistič a charakteristiku zvolit pro počítačový koutek?
 Čím jistit štípačku na dřevo 5,5kW?
 Lze jistit 1fázové zásuvky, světla 3fázovým jističem?
 Proč nemůže být dnes společný jistič pro světla a zásuvky?
 Hrozí nějaké nebezpečí při snížení hodnoty jističů?
 Může být elektroinstalace bez jističe?
 Je možné připojeni 3f 16A zásuvky na jistič 25A/B?
 Musí mít každá zásuvka v kuchyni svůj jistič ?
 Mohu dočasně zvýšit jištění z 16A na 40A, než proběhne rekonstrukce?
 Mohu přidat do obvodu další zásuvku a předřadit jí jistič 2A?
 Lze jistit 1f a 3f zásuvku dohromady pouze jedním 3F jističem?
 Vařič s příkonem 1,5kW nemohu připojit na 6A jistič, že?
 Je nutný 13A jistič na elektrickou troubu Baumatic?
 Mohu připojit na jeden okruh více spotřebičů než udrží jistič?
 Jak nepřetížit zásuvky v kuchyňské lince do max. 6A bez předjištění?
 Jak nejlépe rozdělit jištění v kuchyni?
 Lze na zás. okruh 1,5 mm2 napojit 2,5 mm2?
 Mohu zapojit 1f zásuvku z kombinované 3f zásuvky?
 Čím jistit IT aby v případě poruchy nevybavily jističe sousedních obvodů?
 Jak se před rokem 1989 v panelácích navrhovalo jištění obvodů?
 Musí být pro zásuvku k pračce bezpodmínečně samostatný obvod?

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.073 sekund, 22 dotazů.