Už se tento problém několikrát zde řešil, zkuste vyhledávat. Jinak postupujte následovně:
1. Oslovte revizního technika, aby provedl kontrolu instalace. Měřením se dá ledasco zjistit, může být někde závada v instalaci nebo šikovný soused a černý odběr na účet Vaší paní matky.
2. Projděte všechny spotřebiče, zvláště ty, které jste pořídily poslední dobou. Není vyjímkou, že je již běžně přehlížíte, ale před rokem či dvěma tam ještě nebyl. V praxi jsem zažil i to, že si zákazník až na konci měření vzpoměl, že má v garáži nové elektrické podlahové vytápění.
3. Oslovte Vašeho dodavatele energie, aby vyměnili elektroměr a nechaly ten starý ocejchovat. Vyjímečně může být závada i na elektroměru.
A hlavně nezapomeňte na tiché žrouty ve standby režimu nebo adaptéry k modemu, bezdrátovému telefonu, záznamníku, nabíječka na mobil, satelitní přijímač, anténní zesilovač, atd atd. V součtu to hodí hezkou pálku, a když násobíte krát 24 hodin denně.....
Vďaka za Vašu erudovanú a systematizovan
ú odpoveď. Len mi potvrdila fakt, že informácia je ozaj strategická komodita a prv než sa do niečoho človek pustí, je dobré prebrať problém s niekým, kto je schopný poradiť. Bol by som vďačný všetkým, ktorí si prečítali túto diskusiu a vedia mi napísať link na miesta v tomto fóre, kde sa už táto poblematika riešila.
Ještě mrkněte na starší faktury, jestli odpovídá stav elektroměru tomu co by mělo být. U známého teď odečetli elektroměr po třech letech. Předchozí dva roky odečetli "odborným odhadem", podle toho že tam před tím půl roku nikdo nebydlel a teď se nestačil divit.....
Vďaka za váš postreh. Energia, ktorá bola fakturovaná sa aj spotrebovala, teda fakturovaná suma zodpovedá stavu na elektromeri. Celkom nerozumiem :
Ještě mrkněte na starší faktury, jestli odpovídá stav elektroměru tomu co by mělo být.
Mohli by ste mi podrobnejšie napísať ako ste to mysleli ? Vďaka.