Pavel Pav
|
 |
« kdy: 24.11.2017, 14:32 » |
|
Vím, že typ J7K se vyrábí desítky let, nejprve to dělala OEZ Letohrad a v 80 letech přešla výroba do SEZ Krompachy. Ti bohužel již neví, takže sháním nějakého pamětníka co v 90 letech dělal instalace.
|
|
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník

Offline

telefon +420 604791991
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 24.11.2017, 23:19 » |
|
Vím, že typ J7K se vyrábí desítky let, nejprve to dělala OEZ Letohrad a v 80 letech přešla výroba do SEZ Krompachy. Ti bohužel již neví, takže sháním nějakého pamětníka co v 90 letech dělal instalace.
Už se nevyrábí.
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 25.11.2017, 03:06 » |
|
Tabulka dodaná kol. Baštou byla platná v 70. létech, později došlo ke změně značení. V 80. létech se tyto jističe dodávaly v motorové charakteristic e označované na štítku písmenem M a hodnotou proudu většinou s jedním desetinným místem, obvyklá byla hodnota např. M 24,7A~, což byl jmenovitý proud, do této řady patří také M 37,1A a M 42,5A, byly též menší hodnoty, např. M 12,9A, M 14,3A, M 3,2A, M 6,3A a mnoho dalších.
Jističe s charakteristik ou pro vedení byly označovány tzv. čísly k nim byl přiřazen jmen. proud následovně:
č. 9 = 6A č. 15 = 10A č. 22 = 16A č. 28 = 20A č. 35 = 25A
Je třeba také odlišit provedení J7K a J1K. Vzhledově se nelišily, starší provedení (J1K) mělo menší zaručený počet mechanických cyklů a rozdílný popis na štítcích. Jističe s char. pro vedení měly vyznačenou pouze proudovou hodnotu ( tzn. např. 10A~), provedení s motorovou charakteristik ou ji mělo vyznačenou písmenem M (např. M 10A~).
Dále existovala provedení v rozšířených pouzdrech, která obsahovala navíc pomocné kontakty, napěťovou cívku, vypínací cívku a největší provedení bylo s napěťovým chráničem, to má mimo pomocných kontaktů pro připojení ochranné cívky také vypínací kontakty pro vodič N a žlutý zkušební knoflík na předním čele.
Ještě k dotazu, od kdy se vyráběl tento typ v hodnotě M 37,1A. Přesně nemůžu napsat, ale pokud si dobře pamatuji, tak jsem se s ním setkal prvně na přelomu 70. a 80. let, podobně jako s hodnotou M 42,5A. Jističe se vyráběly již v první polovině 60. let ale hodnoty nad 25A přišly až ke konci výroby. Ta skončila na začátku 90. let
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
|
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 29.11.2017, 03:51 » |
|
Tehdá bylo všechno trochu jinak. Kdysi chtěli v případě sazbovaného odběru jistič s jednou páčkou, aby se nedalo vypínat jednu fázi a zablokovat tarifování v nízké sazbě. Protože u ITV bylo spřažení pólů provedeno pomocí demontovatelné ho bakelitového dílu, tak vyžadovali J1K nebo J7K a zase nevadila motorová charakteristik a.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
|