Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Kdo bude opravovat hybridni auta? Budou muset mit servismani vyhlasku 50?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kdo bude opravovat hybridni auta? Budou muset mit servismani vyhlasku 50?  (Přečteno 10709 krát)
Jindřich Hříbal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 19.09.2009, 22:37 »

Se soucasnym vyvojem a rostoucim prodejem hybridnich aut me napadaji dve otazky.
Jsou hybridni auta, ktera maji elektricky menic na 270V ss vyhrazene elektricke zarizeni?
Pokud ano, pak me zajima jaky paragraf budou muset mit technici v servisech na opravu techto zarizeni dle vyhlasky50 a jake podminky bude muset splnit autoservis?

Dle meho nazoru je to vyhrazene el. zarizeni a servismeni budou muset mit vyhlasku 50 min paragraf 6 navic ve firme bude muset byt nekdo kdo bude mit i paragraf 8  a autoservis bude muset mit opravneni od ITI.



#105#
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
raj
« Odpověď #1 kdy: 20.09.2009, 07:50 »

Díky vám a dalším podobným šťouralům je v naší elektrotechnic ké branži takový chaos. Určitě byste toužil zavádět i výchozí a periodické revize. A nechcete se třeba zaměřit na fakt, že auto na benzín je vlastně prostředí s nebezpečím výbuchu a dík tomu musí být přepínač blinkru jiskrově bezpečný a startér by měl být s pevným závěrem ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav 3
« Odpověď #2 kdy: 20.09.2009, 08:04 »

Myslím, že kolega Rajmont trefil hřebíček na hlavičku, v některých směrech chceme být papežštější než papež, zato v jiných oblastech máme bordel (omlouvám se za toto slovo, ale příhodnější asi nelze najít) až do nebes.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Valter Mayer
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 20.09.2009, 08:05 »

Kdo bude opravovat hybdridni auta? Autorizovaný servis výrobcu. Výrobca si (celosvetovo) určí podmienky, ktoré musí spĺňať servis a jeho personál, aby dostali autorizáciu.
Pravdepodobnos ť, že medzi nutnými podmienkami by sa ocitla vyhláška č. 50/1978 Sb. je veľmi malá. Prepracovanie do formy zákona by tú pravdepodonosť mohlo o niečo málo zvýšiť, ale aj tak "nic moc".

Budou muset mit servismani vyhlasku 50?: Ak by sa nejakým nedopatrením medzi podmienkami objavila aj požiadavka na odbornú spôsobilosť pracovníkov v elektrotechnik e, tak pre servis postačí 1x §7 a pre pracantov §5 (a možno postačí len §4).

Poznámky pod čiarou:
Nič sa neje také horúce, ako sa uvarí.
Automobilový priemysel je "iná liga".
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jindřich Hříbal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 20.09.2009, 09:36 »

Vazeny p.Rajmont
Nejsem zadny zlatokop, ale v soucasne dobe resi tuto otazku klient, ktery jsem dovazi a servisuje tyto vozy a jako kazdy spravny zodpovedny zamestnavatel (budiz mu dobry skutek po zasluze postrestan) chce mit tuto otazku jasne vyresenou. Pri telefonni konzultaci na ITI mi panove nebyli v tu chvili schopny nic  rici. Proto tato volna diskuze a me jako nezaujatemu  posluchaci zajima jasny vysledek diskuze napr. dle vyhlasky nebo dle zakona toho a toho je to tak a tak.

Ono totiz vysvetlovat OIP nebo zivnostenskemu urad neco o papezi asi nepomuze a v tu chvili bude uz pozde. At tedy  autoservisy se po vysledku teto diskuze postavi ve sve vlastni zodpovednosti nebo statecnosti.
My cesi totiz neco porad dohanime a jsem o krok pozadu, prijde nejaka kontrola a my se divime co mame vsechno za povinosti.

Vazeny p. Mayer
Vyrobce si sice urci celosvetove podminky servisu ale vzdy to musi byt v souladu s narodnimi predpisy a bezpecnostnimi predpisy.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 22.09.2009, 09:40 »

Pánové, podle Vašich odpovědí je zřejmé že správnou odpověď na otázku neznáte. Ani já ji neznám a určitě nejde o to aby někdo měl kšeft z elektrorevizí automobilů ale jde o to jak je to legislativně správně. Pokud musí mít paragraf servisák počítačů tak požadavek na paragraf u opravářů aut není tak nelogický a jako zaměstnavatel bych v tom chtěl mít jasno už před úrazem zaměstnance.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #6 kdy: 22.09.2009, 10:21 »

 Škleb.....pokud na to někdo dojte z orgánů bezpečnosti, tak se "vyrobí" nové číslo třeba E5  a bude hned školit a zkoušet jak o život... Nerozhodný
A budou noví revizáci.....t zv. automobiloví.. .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
Petr Fiedler
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 10.08.2023, 10:44 »

"se "vyrobí" nové číslo třeba E5  a bude hned školit a zkoušet jak o život... "

Ono to bohužel není zcela nereálné a ani tak iracionální, protože "DC",  "baterie" a "automotive prostředí" jsou dost specifická problematika. Obávám se, že běžný "elektrikář" o tom ví zoufale málo - většina toho co se učilo a zkoušelo se týkala AC rozvodů a instalací a nebo běžných automotive 12V/24V DC rozvodů. Když začnete hledat informace, tak zjistíte, že ono to není úplně jednoduché se dovzdělat - rozumné informace relevantní pro automotive jsem našel až když mě napadlo hledat informace ohledně elektrických instalací v letadlech ...
 
Pokud by servis hybridů a EV vyrazil podobnou cestou jako FV instalace a domácí bateriová úložiště, tak se řidiči i hasiči mají na co těšit. U značkových servisů lze trochu doufat v interní vzdělávání, ale těch nesmyslů, které jsem od servisáků v jednom značkovém servise slyšel ohledně fungování auta s klasickým spalovacím motorem, taky nebylo úplně málo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Mám s §6 kvalifikaci k revizi vysoušečů zdiva?
 Jaká kvalifikace je potřeba pro výměnu baterie v UPS?
 Kde je možné někde zjistit jakou má elektrikář kvalifikaci v elektrotechnice?
 Musím splňovat pro ŽL pro výrobu slaboproudých zařízení nějaký § vyhlášky 50/78?
 Jakou potřebuji kvalifikaci pro provádění kontrol (revizí) dle ČSN EN 60974-4?
 Opravdu nepotřebuji kvalifikaci pro výrobu zařízení pro malé napětí?
 Jsou i nějaké kurzy pro projektování el.instalací ?
 Byl tam opravdu elektrikář?
 Kdo nese odpovědnost za elektroinstalaci?
 Jakou minimální kvalifikaci má mít obsluha vn zkušebního přístroje?
 Je obor Informační technologie (kód 18-20-M/01) pro získání §8 vyhlášky 50?
 Jaké znalosti by měl mít elektromontér?
 Opravdu mohou fasádníci zapojovat elektroinstalaci bez kvalifikace?
 Může mít zaměstnavatel problémy pokud jeho zaměstnanec lhal o své kvalifikaci?
 Môže zamestnavateľ bez osvedčenia zamestavať ľudí s osvedčením?
 Odborná způsobilost v elektrotechnice
 Bude možné brzy získat el.technickou kvalifikaci bez vzdělání?
 Je možné využít projektanta s razítkem na Slovensku u nás v ČR?
 Jaké minimální vzdělání musí mít žadatel o zkoušky RT E2/A v České republice ?
 Co musí splňovat osoba nebo firma abych u ní mohl vykonávat praxi?
 Může provést výměnu svítidla v prostředí s nebezpečím výbuchu pracovník s §6?
 Musí mít servisní technik plynových kotlů §6 vyhl. 50?
 Jakou kvalifikaci musí servisní technik PC pro Živnostenský úřad?
 Jak má uživatel poznat zda mu odpovídá opravdu odborník?
 Kdo zajištuje odbornou způsobilost soudních znalců a jaké jsou požadavky?
 Jak poradíte laikovi ve výběru toho správného, nejsprávnějšího odborníka?
 Kdo je to ten správný, nejsprávnější odborník?
 Dáte tip na elektrotechnické učiliště, které dnes generuje nadějné elektrikáře?
 Je potřeba mít §8 pro připojení EZS na zrevidovaný přívod?
 Jak na obnovení kvalifikace po 17 letech v jiném oboru?
 NP8# Přesahy budou nutné, elektrika zasahuje do všech VTZ, říká Radek Roušar
 Je podle tebe elektrikář řemeslník nebo není?
 Jaka jsou pravidla uznavani kvalifikace elektrikare mezi Ceskem a Slovenskem?
 Proč chce Hájek střílet po starých občanech?
 Kterých 10 profesí v elektrotechnice nominuješ jako ty hlavní?
 Co tě zajímá na profesi tvých kolegů?
 Je revizák automaticky aj obyčajný elektrikár?
 Mohu provádět s !6 revize serverů na DPP?
 Jak probíhá odborná způsobilost k činnostem na el. zařízení u Armády?
 Kdo smí obsluhovat elektronový mikroskop?
 Co očekává zaměstnavatel od nového, vyučeného elektroinstalatéra?
 ELEKTRONAUTi, na které otázky musí elektrikář vždy odpovědět správně?
 PS250#3: Co se s příchodem prováděcího předpisu zákona 250/21 vše změní?
 Jaké je potřeba oprávnění a kvalifikace na sestavování a prodej počítačů?
 Jakou kvalifikaci podle NV 194/2022 musí mít vývojář jednúčelových zařízení ?
 Ako sa stat elektrikárom?
 Co by měl elektrotechnik všechno znát?
 Jakou máš představu o přednášejících?
 Kolik řemesel musí dnešní elektrikář skutečně ovládat?
 Co bylo předtím než přišla vyhláška padesát?
 SOLID 63: Petr Létal o dnešní způsobilosti a souvisejících dokladech
 Jaké jsou možnosti získání vzdělání pro §6 nv 197/22sb?
 Je možné provádět elektropráce jako občasný výdělek?
 Jak má spotřebitel poznat, že si najal atrapu místo elektrikáře?
 TIP Na Přípravný kurz E2/A!
 Odborné konference a školení 2024 na Slovensku
 Co je dobré vědět o možnostech kvalifikace v elektrotechnice?
 Jak se orientovat v nových elektrotechnických kvalifikacích?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.037 sekund, 22 dotazů.