Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jak dalece se spoléhat na odbornost a odpovědnost pracovníka velkoobchodu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak dalece se spoléhat na odbornost a odpovědnost pracovníka velkoobchodu?  (Přečteno 1568 krát)
Merick Kir
Soukromý profil ...
*
Offline Offline



Osobní profil, pohled, alter ego, bla bla ...


WWW
« kdy: 15.11.2025, 08:02 »

SITUACE: Jak má být prodavač velkoobchodu kvalifikovaný a odpovědný?
    Zamyšlení nad tím, zač považovat prodavače odborných velkoobchodů. Máme se na ně obracet jako na zboží znalé? Můžeme se spolehnout, že ví, co vychystávají? Nebo po nich provádět kontrolu, nejlépe jim to vysvětlovat a pak si ještě vše nechat na konci zkontrolovat znovu? Jde v takovém případě opravdu o odborný velkoobchod nebo se to spíš blíží samoobslužné pokladně a zaměstnanci tam pouze splňují kvótu zaměstnanosti? Kdo vlastně nese odpovědnost za kontrolu kompatibility při výdeji zboží?
   

    Související ...
    ... článek k tomuto diskusnímu vláknu zde!
   



   
Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
Jak dalece se spoléhat na odbornost a odpovědnost pracovníka velkoobchodu?
   
Zaznamenáno

.

Jednou jsem přišel na toto ...ajoooo
Jsme svobodní, ale stejně otroci toho, co nám naši svobodu umožňuje!
Soukromě, Off-Topic komunikuji zde!
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #1 kdy: 15.11.2025, 20:10 »

To se může stát, řekněme že mě postaví po nějakém zaškolení do prodejny vodo/topo, asi by sis odnesl namísto 5/4 3/4.
Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #2 kdy: 15.11.2025, 20:41 »

No, ono by možná stačilo jen si přiznat že něco nevím, jsem na své pozici krátce a poprosit některého z kolegů o radu nebo pomoc. Jinak mi hrozí že ....
1 - zbytečně zdržím a naštvu zákazníka - bude muset jet ještě jednou
2 - vzbudím dojem že tento velkoobchod není profesním, ale hobby
3 - udělám ze sebe tydýta

Když někdy náhodou vyslechnu rady kterých se dostává v hobby marketech jejich zákazníkům od jejich rádoby odborného personálu, musím se dost držet abych jim do toho nevstoupil. Jedna věc je prostě říci (přiznat) nevím a druhá vydávat se za odborníka a plkat hovadiny. Bohužel většina laiků to nemůže poznat.

Jinak. Co očekáváme v odborném velkoobchodě? Za mne prostě nejen materiál, ale například i nějakou produktovou podporu a nebo odbornou radu. Třeba právě při výběru vhodného materiálu. Pokud půjdu do hobbýku, úplně nehledám odborníka a hlavní výhodou tohoto obchodu je otvírací doba a množství rozličného sortimentu. Nicméně laik podle mého očekává "profíka" i v oddělení hobbymarketu, protože často nemá s ničím srovnání.
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #3 kdy: 15.11.2025, 20:57 »

Ježišmarjá, tak se chlap uťal, třebas mu stará nedala, prace ho nebaví, je mizerně placený,  bolí ho zuby........at d.
Nedělal bych z toho trágu.
Zaznamenáno
M S
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 15.11.2025, 21:27 »

Eh, tragedia to nie je, ale ten nekonecny oser, ked sa na niekoho clovek spolahne a potom je pred vlastnym zakaznikom za debila nie je vhodne opakovat prilis casto.

Od VO cakam, ze predavac/podavac bude mat aspon zakladne info o pozadovanom materiale a povedzme neda k isticom ktore maju vstup pre prepojovaciu listu vo forme vidlice model s rovnym kontaktom. Ak clovek nevie lebo je novy alebo brigaduje, nie je problem, ale bolo by fajn si nevymyslat ked neviem.

Uz som takto odchadzal s komponentami, ktore k sebe absolutne nesadli, nezavisle od toho, co bolo na fakture. Podobne v odbornom zeleziarstve pre sustruznikov/frezarov. Nemam chut robit z kazdeho debila a otvarat vsetky krabicky a kontrolovat to po nich. Avsak, potom som za debila ja a namiesto M4 zavitnikov a 3.3mm vrtakov sa pozeram na 4mm vrtaky a M5 zavitniky. A samozrejme rovne, nie strojne pre tupe diery.

Je to moja blbost ze som si to neskontroloval? Ano, ale potom mi dajte barcode reader a najdem + nablokujem si to kludne sam.

Od VO v modernom svete prakticky cakam len siroky skladovy sortiment, moznost B2B pristupu k skladovemu a cenovemu systemu (z duse nenavidim, ak sa neviem dostat k cenam a je potrebne volat, alebo emailovat a cakat),  dostupnost datasheetov a katalogov plus moznost objednat vsetko zo sortimentu ponukanych vyrobcov.

Rozsirene obchodne systemy, ktore vzdy k produktu ponukaju korektne prislusenstvo (SMC.eu je krasny priklad, aj ked v poslednej dobe si to posrali a presli z priameho predaja na predaj len cez siet predajcov) su len vitany bonus.

Integrovane vydajne miesta na styl alzaboxu v stene VO, ktore su dostupne aj po otvaracich hodinach by som ocenil tiez, hlavne ked sa na nieco zabudne a clovek to zisti o 15:32.
Zaznamenáno
Merick Kir
Soukromý profil ...
*
Offline Offline



Osobní profil, pohled, alter ego, bla bla ...


WWW
« Odpověď #5 kdy: 16.11.2025, 13:05 »

Ježišmarjá, tak se chlap uťal, třebas mu stará nedala, prace ho nebaví, je mizerně placený,  bolí ho zuby........at d.
Nedělal bych z toho trágu.
Pozoruhodné zamyšlení!
Už slyším Radka, Honzu, Jirku, Milana, myslím kamarády, co sám dobře znáš, jak by dotyčného roznesli v zubech.


Když jsem pracoval v podobném velkoobchodu já (1985-1988),     bylo přesné vychystání zboží hlavní prioritou skladníků. Ti kluci neznali elektrotechnik u, ČSN atd. ale perfektně zbožíznalství. Když něco nesedělo, volali nám, kteří o tom věděli víc.

Nezřídka se stávalo, že volali klientům, že mají chybu ve specifikaci objednávky. V tom, mnou popisovaném případě jsem si připadal jako v Lídlu nebo na Aliexpresu. Co si naklikám, to mám. V pořádku. Nová doba. V takovém případě není v souladu to, co o sobě takový velkoobchod tvrdí! Že si zakládá na odbornosti a takové výroky jsou připomínány nespočetnými selfies na veletrzích. Kde vidíme jak pracovnící odborného velkoobchodu se společně fotí na různých událostech.

Sice moc nerozumím tomuto způsobu firemní žurnalistiky ale dovozuji, že si máme myslet, že je o nás odběratele odborně postaráno.
Zaznamenáno

.

Jednou jsem přišel na toto ...ajoooo
Jsme svobodní, ale stejně otroci toho, co nám naši svobodu umožňuje!
Soukromě, Off-Topic komunikuji zde!
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #6 kdy: Včera v 09:00 »

Základní otázka není, že se spletl (každý kdo něco dělá občas něco pokazí),  ale počet chyb v čase.
Taky mě prodavač co má spojovák v malíčku dodal namísto zapuštěných hlav krabici vrutů půlkulatých, tak jsem je vyměnil až jsem jel kolem, zahradní stolky holt byly hotovy o týden později.
Odvažuji se tvrdit, že tvoje světla ani moje stolky nejsou akutní zánět na nichž by stál život, prostě budou později bez stresu.
Moudrý stařík by řekl něco ve smyslu "čím později to zacneš používat, tím déle to vydrží".
Zaznamenáno
Merick Kir
Soukromý profil ...
*
Offline Offline



Osobní profil, pohled, alter ego, bla bla ...


WWW
« Odpověď #7 kdy: Včera v 11:40 »

Odvádíš pozornost jinam.
Vůbec nejde o mé tři soukromé položky!

Pokud ty tři položky potřebuješ odvézt na zakázku. Tu končíš o půl osmé večer a nedokončíš kvůli chybě skladníka, pak tě to stojí:

- cestu zpět
- nocležné v místě
- výměnu položek
- cestu tam
- ztracený den
- nasraný odběratel
- prodlení na další zakázce

Sečti si to sám. Pokud pro tebe to nejsou vícenáklady vzniklé cizí chybou a máváš nad tím rukou, pak jiní určitě ne. A otázka tématu zněla v tomto duchu. Spoléhat se na správné vyskladnění? Nebo to vše sám projít? V Hrombachu si to kontroluji sám ale v odborném velkoobchodě bych čekal možná něco jiného. Nebo jak tedy?
Zaznamenáno

.

Jednou jsem přišel na toto ...ajoooo
Jsme svobodní, ale stejně otroci toho, co nám naši svobodu umožňuje!
Soukromě, Off-Topic komunikuji zde!
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: Včera v 12:54 »

Dnes je to samá počítačová evidence, samý kód zboží,...
Takže je otázkou kde vlastně vznikne chyba, když zákazník dostane něco jiného, než požadoval

Ale musím pochválit, že v Plzni jsou minimálně 2 velkoobchody s elektromateriá lem, kde mě obsluha vzala do skladu, abychom to vybrali správně
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #9 kdy: Včera v 17:32 »

Odvádíš pozornost jinam.
Vůbec nejde o mé tři soukromé položky!

Pokud ty tři položky potřebuješ odvézt na zakázku. Tu končíš o půl osmé večer a nedokončíš kvůli chybě skladníka, pak tě to stojí:

- cestu zpět
- nocležné v místě
- výměnu položek
- cestu tam
- ztracený den
- nasraný odběratel
- prodlení na další zakázce

Sečti si to sám. Pokud pro tebe to nejsou vícenáklady vzniklé cizí chybou a máváš nad tím rukou, pak jiní určitě ne. A otázka tématu zněla v tomto duchu. Spoléhat se na správné vyskladnění? Nebo to vše sám projít? V Hrombachu si to kontroluji sám ale v odborném velkoobchodě bych čekal možná něco jiného. Nebo jak tedy?
Když si předáni zakázky naplanuji na večerní hodinu (za mne zbytečně riskantní a mnohdy zbytečně našponované, druhý den je taky den) a nemám zkontrolovaný v ten den již nekoupitelný materiál, tak holt mohu prodělat, s tím musím počítat, chyba je to moje.
Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: Včera v 20:18 »

Spoléhat na odbornost skaldníka nebo prodavače mohu jen tehdy když s ním mám nějakou zkušenost kde se ukázalo, že se orientuje v sortimentu a rozumí souvislostem. Není to dnes už moc běžné.
Netuším jestli takové pracovní místo bude zaměstnavatel vázat na nějaké vzdělání v elektrotechnic kém oboru. Zaměstnanec má odpovědnost vůči zamšstnavateli a je jasně stanovená popisem práce ve smlouvě a zákonem. Jedna věc je vydat omylem jiné zboží druhá je poskytnout špatnou radu. Ne nadarmo se u peněžních přepážek vždy píše, že na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
Pokud webové statistiky nelžou, tak hodinový plat takového prodavače bude v průměru 170Kč, tedy podobný jako má solič hranolek u zlatých oblouků.
Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #11 kdy: Včera v 20:42 »

ASi jinak Milane. Když si přečteš důkladně celý příspěvek, tak zjistíš že je to úplně o něčem jiném.  Skladník se prostě v sortimentu nevyznal a bez zardění vydal něco jiného. Už jen to přeměřování trubice metrem bylo prvním varováním o tom koho máš před sebou.

Dále to není ani tak o tom konkrétním skladníkovi, ale mnoha dalších zkušenostech s nekompetencí mnohých skladníků. Především jde o to že většina z nás očekává od pracovníků oborného velkoobchodu alespoň základní zbožíznalství. Jo, i ze je nedostatek lidí a bohužel se to začíná čím dál častěji projevovat. Zmiňovaný případ je jedním z mnoha.

Tvůj soud ohledně času je také trochu nespravedlivý, protože soudíš něco o čem moc nevíš. Občas se stane že plánovaná práce na dvě hodiny zabere díky nečekaným okolnostem mnohem více času. Skluz je na světě a práce pro kamaráda kterou jsi vměstnal do nabitého kalendáře se protáhne dlouho do večera. Druhý den už musíš být prostě jinde.
Copak jsi nikdy nezažil že to vypadalo snadno a během opravy nebo rozpojování před úpravami jsi zjistil že to tak snadné nebude a času i materiálu to nečekaně sežere mnohem víc? Navíc když na tom kdy bude hotová práce jsou navázaná další řemesla? Jestli ne, tak smekám. Mě se to stále občas stane i po mnoha letech praxe a slušném množství podobných úprav. Nepovažuju to ale osobně za chybu (spíš nečekanou změnu okolností),  na rozdíl od toho přístupu skladníka.
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: Včera v 21:17 »

Kdo vlastně nese odpovědnost za kontrolu kompatibility při výdeji zboží?
Odběratel. Neočekávám od skladníka jakéhokoliv velkoobchodu, že bude znát celý sortiment, který u větších VO obsahuje několik desítek tísíc položek skladem a stovky tisíc položek v sortimentu. Očekávám, že nebude tápat ve skladu a hledat položku A mezi položkami B, že pozná běžný sortiment, a že když si něco předem objednám, tak bude pro mně připraveno to, co jsem si objednal a v množství, kolik jsem si objednal, ale to je asi tak vše. Kontrola, zda je vše OK, je na mně, já kupuji, já vím, co chci.
Oni skladníci nejsou zrovna přepláceni, je mezi nimi dost veliká fluktuace a nelze vyloučit, že dnešní skladník elektro ještě minulý měsíc vyskladňoval nábytek a o dva měsíce dříve obuv.  Ano, jsou fachmani-srdcaři, kteří sortimentu rozumí, ale ty lze nalézt spíše v malých specializovaný ch obchodech.  
Jestli od někoho očekávám odbornost, tak je to distributor, ale ve veleprodejně je (až na výjimky) výběr  a kontrola sortimentu na mně.....
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Testujeme zcela nový e-shop Schrack Technik!
 EXKURS: Jak se žije dědkovi z Hulína?
 Aktuální akční nabídky WAGO!
 Které ceny v obchodech skutečně platí?
 Který velkoobchod nominujete na SUPER dodavatele?
 Velkoobchod icenter uvádí novou výstavu VOLTÍK 2010
 Čekali byste reklamu na REXEL i na krytech kanálu?
 Procházka ELEKTRAMEM 2011 (#1.1) Milwaukee, SHOP Elektram, Citel
 Co myslíte? Prosadí se virtuální odborný velkoobchod třeba jako ALZA?
 Využíváte newsletteru velkoobchodů a analyzujete to nebo mažete?
 Nová verze Schrack LiVEPhone App 5.0
 Navštěvuje vás obchodní zástupce velkoobchodu? A jaký má důvod návštěvy?
 Jak reagujete na pivo, párky a dárky zdarma když přijdete nakupovat do VO?
 Kdo chce testovat betaverze velkoobchodního výprodeje?
 Co očekáváte za poskytované služby od velkoobchodu a které od výrobce?
 O cenových válkách.
 Jak se vám líbil 12. firemní den Elektrocentra Olomouc?
 SONEPAR koupil VaP Bransouze
 Jaký je ELKOV pro řemeslníky?
 Tak to REXEL v ČR ukončil ...
 Máte v Kamatu také přátele?
 Jakou fantazii mají marketéři ve velkoobchodech kromě úplatků?
 Koho nominujete za největšího velkoobchodního prodejního blba?
 Víte o tom, jak si ARGOS v Ostravě utrhl pořádnou ostudu?
 ELKOV: Nové požární třídy pro kabely.
 Které velkoobchody považujete opravdu za přínosné vy?
 ELKOV roste!
 Hradecká výstava SONEPAR 2017
 Byli jste také na výstavním dnu ELPREMO 2017?
 Historie nejstaršího velkoobchodu na Kladensku
 K&V TIPY# k velkoobchodním nákupům elektroinstalačního materiálu
 Dnes byla otevřena nová pobočka ELKOV elektro v Zábřehu na Moravě.
 Jak má vypadat oborový elektroinstalační e-shop v B2B?
 Velkoobchod K&V ELEKTRO je tu i pro koncové uživatele
 ELKOV elektro zavádí na trh SERVISBOXy
 Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
 Víte o novinkách v ELKOVu?
 Vyhrajte nový vůz Škoda Karoq nákupy v K&V ELEKTRO
 Kolik svého času věnujete elektrotechnickým výstavám?
 Dálniční známku na rok 2020 za nákup
 K&V ELEKTRO dnes spouští v e-shopu nové služby!
 Velkoobchod ARGOS vydává květnový inzertní bulletin 2020/5
 Jak vznikl VARNET se ptáme Michala Vodičky
 Zahradní hadice, čerpadla a další sortiment k zavlažování zahrady nově v K&V ELEKTRO
 TiP na e-shop ELEKTRO Brůna
 Kupujte jakékoliv zboží v K&V ELEKTRO a vyberte si z hodnotných dárků
 Znáte společnost AXIMA Solutions?
 ELKOV elektro a VARNET s novou pobočkou v Praze
 ELKOV elektro a VARNET v Praze, nové pobočce
 SONEPAR převzal obchodní podíly velkoobchodu ELCO - ELEKTRO
 merXu úspěšně mění tradiční distribuční modely B2B
 Elfetext slaví v Brně 30 let na trhu!
 SONEPAR oslavil PIVSONem 30. roků U Letců
 ELFETEX oslavil 30. let v pavilonu F na BVV
 MERXU: Digitální transformace strojírenských firem
 Jaké máte pro a proti Aliexpressu?
 Jaké máte vzpomínky na návštěvu Elektrotechnické výstavy SONEPAR 2023?
 Který formát velkoobchodních výstav zvítězí?
 Jaký bude AMPER 2025 bez obřích stánků?
 Jak ovlivní gigantický velkoobchod Onninen stávající distribuční síť v ČR?
 Podrobnosti o konferenci SOLID v listopadu 2025

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.091 sekund, 24 dotazů.