Aku vrtačka měla až moc velké větrací otvory a doslova do nich přitahovala železné špony.
To je problém každého nářadí, kde motor potřebuje intenzivní chlazení. POkud se ale jedná o akumulátorávý motor který má střídavý motor se statorovým vinutím, nemusí to být tak kritické.
Jinak kotva u mého bouracího kladiva má celé vinutí zalité v epoxidu, kango nasává při práci dost bordelu, člověk cítí jak z větracích otvorů vylétají při práci drobné úlomky zdiva/ kamene ale vinutí kotvy vypadalo překapivě zachovale.
Jak jsou řešeny jejich akuvrtačky nevím, neměl jsem žádnou rozebranou dnešní konstrukce využívají výhradně střídavé motorky. Kam všude se prach dovnitř dostane nevím.
Ale i komutátorové motorky jsou při napájení z baterie dale více odolné, než stroje na 230V. Izolační pevnost vinutí i komutátoru má slušnou rezervu. Nasávání jakéhokoliv bordelu (obzvlášť vodivého) není nic dobrého ale je to vyhánění čerta ďáblem- buď omezit chlazení nebo riskovat poškození nasátým bordelem.