|
|
Jirka Š. Svejkovský

Offline

Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 28.12.2016, 11:04 » |
|
Všechny tyto "nálepky" jsou samozřejmě dílem marketingového oddělení a jejich cílem je vymalovat produkt v co nejlepším světle (bez ohledu na to, jaká je skutečnost).
Zrovna u výrobků typu Metabo to nakonec bude trh, kdo posoudí kvalitu. Nejlepším marketingovým nástrojem je chlap, který večer v hospodě pochválí svoje kango. A jestli má nápis Made in Germany nebo ne, tak velkou roli hrát nejspíš nebude.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C2
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #4 kdy: 28.12.2016, 15:59 » |
|
Vždy když vidím popisek Kvalita "Made in Germany", tak se jen tak ušklíbnu a říkám si co tím chtěl autor asi říct  Tím chce autor popisku vyvolat mylný dojem, že je to německý výrobek, a to vysoké kvality. Opak bývá pravdou. P.S. To se ovšem nevztahuje na předmět tohoto diskusního vlákna - zde se nejedná o popisek na výrobku či jeho obalu, nýbrž o hodnocení autora textu.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #5 kdy: 28.12.2016, 20:22 » |
|
Metabo je jednou z posledních značek kde je téměř vše vyráběno v místě původu fy.
Obávám se, že už to není úplně pravda. Mám 3 roky starou akučku, Germany, velkou flexu 8 let, Germany. Nedavno nová aku z Číny (jedna bat. slovenská, druhá maďarská), flexa z Číny... Chtěl jsem frézku od Makity, když přišla, Čína, flexy a vrtačky dělají v Rumunsku, ale vrtačka 2012 je ještě Japan. Hitachi je na tom podobně. Ale metall bohrmaschine opravdu většinou překoná očekávání. Je ale otázkou, zda kvalita nezačne klesat jako u jiných zvučných značek s postupným zaplavováním bau bau  ...
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 29.12.2016, 15:38 » |
|
Když srovnám výdrž lehkého vrtacího kladiva Metabo a Hilti v praxi, co jsme pořizovali do firmy téměř ve stejný čas, tak Metabo je už někde v kolektivním systému a Hilti fachá dodnes. K čemu je mě kryt z tlakového hliníku, ať je třeba z titanu, ale když z toho stříká vazelina všemi směry, dělat se s tím nedá. Tož asi tak nějak  Radku Metabo je cca.za polovinu co Hilti, (u kladiv kolem 2J), takže tvůj závěr je na místě  Co se týká vazelíny zcela s tebou souhlasím, nicméně příčina je většinou v přetěžování stroje řemeslníkem, je to daň za kvalitu, prostě vrtá a vrtá dokud ti "neshoří" v ruce, jejich marathon motor je v tomto mezi konkurencí nedostižný, ale jak uvádíš výsledek může být kontraprodukti vní a na nářadí pohlíženo s nedůvěrou.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít

Offline

|
 |
« Odpověď #9 kdy: 29.12.2016, 15:44 » |
|
Ono to Milane bylo opravdu lehké vrtací kladivo, které se opravdu využívalo na nějaké lištovačky, montáže světel a pod. Na velké průrazy máme šestky, na sekání drážek sekací pětky. Otázkou tedy zůstává, zda toto kladivo jde přetěžovat i 6mm vrtákem, protože 80% práce se s tím vrtaly díry na natloukačky. Bylo kupované jako lehké kladivo do ruky na tuto jemnou práci. Za ty roky jsem se už naučil u některého nářadí neřešit cenu. Je mě jedno, kolik stojí, zajímá mě kvalita. A zrovinka zde Metabo neobstálo. Jinak motor je bezchybný, poslední roky jsme ho používali na stáčení AlMgSi drátu, zde nemělo konkurenci, to máš pravdu.
Spíš mě zaráží, jak se někteří prodejci kvalifikují do profi nářadí a přitom jejich produkty leží v regálech baunesmyslů, s kvalitou, co kutilovi vydrží tu záruku. Takové lepší hobby. Ale do profi to má daleko. Stejná zkušenost je ale i u modrého Boshe a u Makity (navíc úroveň servisu u Boshe a Makity není na veřejný komentář, bo by nebyl slušný). Prostě toto nářadí na denní nasazení nemá ani omylem. Ještě se dá bavit možná o Dewaltu, ten je tak někde za Makitou, Metabem a Boshem ale ještě před Hilti.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #15 kdy: 29.12.2016, 22:01 » |
|
Mě zaujala síla úderu. 3.4kJ je v této třídě opravdu slušné a jistě to bude znát při každé činnosti s tímto vrtacím kladivem. Pokud se správně pamatuji, tak BOSCH má 2.4 a Makita 2.6 kJ u porovnatelných strojů. Jinak tuto značku osobně nepoužívám. Mám něco od firem BOSCH, Makita a HILTI. Při porovnání mi vychází asi nejlépe HILTI a hned poté Makita spolu s BOSCHem. Tedy pokud neporovnávám i pořizovací cenu a další parametry. Pro každého řemeslníka je důležitým parametrem jak kvalita, výdrž, tak následný servis. Musím se přiznat, že v tomto světle mi nejlépe vychází asi Makita, pak BOSCH a nakonec HILTI. Je to proto, že pro první dva jmenované, mám servis přímo v Kolíně. HILTI sice hlásá něco o garantovaných dnech, jinak zdarma, ale přesunutí servisu do Polska byla pro mne rána a odklon od HILTI.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít

Offline

|
 |
« Odpověď #17 kdy: 30.12.2016, 09:33 » |
|
Pro každého řemeslníka je důležitým parametrem jak kvalita, výdrž, tak následný servis. Musím se přiznat, že v tomto světle mi nejlépe vychází asi Makita, pak BOSCH a nakonec HILTI. Je to proto, že pro první dva jmenované, mám servis přímo v Kolíně. HILTI sice hlásá něco o garantovaných dnech, jinak zdarma, ale přesunutí servisu do Polska byla pro mne rána a odklon od HILTI.
U Boshe platilo, že nářadí fungovalo, dokud jsem ho neposlal na servis. Po tom, co se v tom nějaký neumětel porejpal, se z nářadí stala nespolehlivá, věčně porouchaná plečka. Kompletní výměna příklepu za cca 7k vydržela funkční cca tři měsíce, atd....  Makita má zase problém se postavit čelem k záručním opravám. U Metaba zkušenost se servisem nemám, abych byl objektivní. U Hilti mám nářadí ze servisu zpět do 48 hodin, dojede vypulírované jako nové, kompletní výměna příklepu stála méně jak u Boshe a dokonce jede už více než dva roky bez jakéhokoliv problému, vadné aku mě vyměnili tři dny po záruce s ohledem na historii nákupů zdarma, prostě nemohu na servis Hilti říci půl slova, i když probíhá v Polsku.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|