|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #1 kdy: 10.02.2022, 22:49 » |
|
Kdybych takový šelmostroj stavěl já, tak bych do té nesmyslně masivní základny zabudoval akumulátory a střídač.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 11.02.2022, 07:36 » |
|
Mně se líbí, jak je to efektně udělané. Na zblbnutí lidí, co mají mezery ve fyzice dobré, ba přímo výborné.
Pár drobných poznámek z praxe. Opravoval jsem dost nabíjecích souprav v autech na to, abych mohl zodpovědně říci, že automobilový alternátor 24V nemůže dávat 240V. To nezařídí ani neodymové magnety, byť jsou hodně silné. V okamžiku, kdy došlo k poruše regulace a alternátor byl plně buzen, tak by teoreticky mohlo napětí stoupat do nekonečna, nestane se tak díky přesycení magnetického obvodu. Ve skutečnosti se napětí může přiblížit asi ke dvojnásobku, což vede k poškození spotřebičů ve vozidle a obvykle k poškození akku, který se buď "vyvaří" nebo se roztrhne tlakem par jeho nádoba. Obvykle se také nadměrným proudem připálí statorové vinutí.
Dlouhá léta jsem dynama a později také alternátory zkoušel roztočením namotanou šňůrkou v řemenici. Tímto způsobem se dá krátkodobě (dáno délkou šňůrky a schopností s ní dostatečné rychle trhnout) vytvořit výkon 60 až 100W, což pro prvotní kontrolu po opravě stačí - ovšem také za předpokladu buzení z cizího zdroje, tedy akumulátoru. Připojené žárovky se rozsvítí do plného jasu. V okamžiku, kdy se začaly používat alternátory s vestavěným elektronickým regulátorem napětí (u nás od počátku výroby Škody Favorit, západní vozidla již zhruba od roku 1980) to již nestačilo, a bylo potřeba přejít na zdroj točení s motorem. Tak snadné to tedy není a vyrobit dostatek proudu k provozu elektromotoru 1kW je s viditelně minimální námahou nemožné.
Další jednoznačná indicie podvodu je to, že při rozběhu vrtačky s poměrně velkým příkonem není viditelná ani slyšitelná změna chodu soustrojí. Při provozu dieselagregátu 12kVA je to při připojení spotřebiče obdobného příkonu změna patrná.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #5 kdy: 11.02.2022, 08:28 » |
|
Pokud to mám shrnout ze svých předchozích zkušeností s podobnými zázraky, ať jsou to perpetua či různé spořiče energie (Eltrick a jiné zázračné zásuvkové adaptery), vždy tomu chybelo to zásadní. Registrovaný patent.
Žijeme v době, kdy se kopírování nápadů šíří rychlostí světla. Pokud by měla být něco z podobných legrácek pravdou, pak to minimálně degraduje všechna výzkumná centra na světě, že na to nepřišla dříve, než "jouda z horní dolní".
Přitom stačí tak málo. Dobře zamaskovat dva vodiče. A výsledek je tu. Lidi jsou nadšení. Video je slavné. Lajky se množí a peníze kutálí.
Závěr? Je jedno, zda co natočíte, hlavně, že se to líbí. Divný svět.
|
Elektrika NENÍ časopis! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #12 kdy: 11.02.2022, 14:59 » |
|
... dnešní zelená netechnická generace to vezme vážně a podpoří ji to v prosazování nesmyslů.
Proto jsem napsal hned na úvod: Na zblbnutí lidí, co mají mezery ve fyzice dobré, ba přímo výborné.
Oprava: V okamžiku, kdy došlo k poruše regulace a alternátor byl plně buzen, tak by teoreticky mohlo napětí stoupat do nekonečna, nestane se tak přesycení magnetického obvodu.
Správné, původní znění textu (než zapracoval zdejší robot!): ...nestane se tak přesycení magnetického obvodu.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
Kamil Novák
OSVČ

Offline

|
 |
« Odpověď #13 kdy: 20.02.2022, 16:10 » |
|
Tak na mne před chvílí vykoukla další varianta "věčného pohybu" Tady asi nebude fígl v podstavci... Je mi divné, proč mají izolace na přívodech cívek jinou barvu než na jejich vývodech? V tom předešlém zázraku měli alespoň vypínač, ale jak se asi takovýto šelmostroj zastavuje mi uniká  . To video pochází z poloviny minulého roku, takže v té stodole asi běží doteď Mimochodem prostory té "dílny" mne vrátili několik dekád zpět, kdy podobné kulisy (umaštěný ponk, stranové klíče snad od kováře, zásoby starých, rezavých šroubů...) byly v dílně mého dědy. 
|
Revizní technik E2/A - specializace na přístroje a zařízení ve zdravotnictví. působnost : zdravotnictví - celá ČR, ostatní revize - Královéhradeck ý, Pardubický a Liberecký kraj
|
|
|
|
Kamil Novák
OSVČ

Offline

|
 |
« Odpověď #15 kdy: 20.02.2022, 16:43 » |
|
Kdybych takový šelmostroj stavěl já, tak bych do té nesmyslně masivní základny zabudoval akumulátory a střídač. Na této verzi : https://www.youtube.com/watch?v=QOV_Js59BHY je dokonce vidět, jak původní nosná deska (cca 1 cm) ve finále po olepení "nabobtnala". A navíc je ta černo-žlutá fólie nakonec i pod držáky obou komponentů, takže před finálním faceliftem bylo zapotřebí celé soustrojí rozebrat. Taková práce "jen" kvůli designu ... 
|
Revizní technik E2/A - specializace na přístroje a zařízení ve zdravotnictví. působnost : zdravotnictví - celá ČR, ostatní revize - Královéhradeck ý, Pardubický a Liberecký kraj
|
|
|
|
|