Mně se dostal do ruky tento dokument.
Věc: Námitka k vyhlášce
Dovolujeme si vznést námitku k připravovanému návrhu nové vyhlášky o stanovení vyhrazených elektrických technických zařízení, jejich zařazení do tříd a skupin a o bližších podmínkách jejich bezpečnosti (vyhláška o vyhrazených elektrických technických zařízeních).
Tak buďto se autoři této námitky probudili víc jak půl roku po tom, co ztroskotal zatím poslední pokus o tento dokument a nebo se právě v tichosti rozjíždí pokus další.
Upozorňujeme na to, že elektrické zařízení například v prostorách pro léčebné účely a ve zdravotnictví projektuje autorizovaný projektant, kontroluje oprávněný revizní technik, provozuje a za jeho stav zodpovídá vlastník. Dle našeho názoru není třeba dalšího, navíc placeného, kontrolního orgánu.
To se podívejme - celá řada odborníků. Tak proč je tak často výsledek k
?
Autor tohoto podnětu se asi dlouho nebyl podívat v praxi, jak vypadá čerstvě zkolaudovaná a všemi razítky vybavená stavba.
Ne že bych si myslel, že by navrhovaný dozor ITI (který se mimochodem ve zdravitnictví provádí již celá léta podle stávající vyhlášky) byl samospásný, ale je to často jediný, opravdu nezávislý článek ve výše popisovaném řetězci.
....navrhujeme ..... změnit ..... tímto textem:
„4. Zahájení montáže zařízení třídy I. může oznámit osoba uvedená v bodu 1 organizaci státního odborného dozoru.
5. Při uvádění zařízení třídy I. do provozu může požádat osoba uvedená v bodu 1 organizaci státního odborného dozoru o vydání stanoviska.“
Nechápu, k čemu by tento text byl vůbec dobrý.
Možnost oznámení nebo možnost požádat o vydání stanoviska přeci má kdokoli i dnes.
To není zapotřebí nikde výslovně uvádět.