Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Prečo je na ceste zakaz zastavenia pod 110kV vedenim?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Prečo je na ceste zakaz zastavenia pod 110kV vedenim?  (Přečteno 16948 krát)
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« kdy: 31.03.2009, 09:50 »

Vcera som isiel po ceste I. triedy kde je uz cca 3 roky umiestnena dopravna znacka zakaz zastavenia (obojsmerne). Cestu v mieste umiestnenia tabul krizuje v uhle cca 70st. vn vedenie 110 kV. (Podla obrazkov ktore som tu videl si myslim, ze ide o 110 kV.) V tomto useku na ktory sa pytam je cesta pod najnizsim miestom vedenia, no tak som to videl uz vela krat aj inde. Videl som vela krizeni cesty s vn vedeniami, no zakaz zastavenia pod vedenim som videl iba niekolko krat. Co mohlo byt dovodom osadenia spominanej dopravnej znacky?

#112#
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 31.03.2009, 11:54 »

Umiestňovať dopravné značky na cestné komunikácie je v právomoci obcí, a tak to vedia iba úradníci, ktorí umiestnenie značky schválili. Je možné, že to nebola ich vlastná iniciatíva, ale urobili to na požiadanie prevádzkovateľ a (majiteľa) vn vedenia. Možno je výška vedenia nad komunikáciou na minimálnej dovolenej hranici a tak sa prevádzkovateľ vedenia chcel len "poistiť".
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 31.03.2009, 12:17 »

Zabudol som dodat, ze cele sa to nachadza v "poli" teda v extravilane, nie v meste ci okolo nejakej zastavby. Minimalna vyska napadla aj mna.

Keby tam stalo dake auto (neuvazujem faradayovu klietku),  nakladak ci zeriav, mohlo by sa pri dakych okolnostiach (vysoka vlhkost, dazd...?) stat, ze by z vedenia preskocil vyboj na ten "uzemneny" predmet? Zeriav moze mat vysunute stabilizatory, nakladak moze nieco vliect po zemi, traktor moze orat...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 31.03.2009, 12:50 »

Že by to mohlo byť v intraviláne obce som ani neuvažoval, každopádne pokiaľ je to na území obce, tak dôvod vie odbor dopravy, ak je to mimo územia obce dak dôvod vie Slovenská správa ciest. A ak to nevedia oni, tak len najvyšší ...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Miroslav Macek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 31.03.2009, 14:15 »

Průhyb vedení se za vyšších teplot zvyšuje. Snad by tam měli dát ještě značku "V létě vjezd zakázán"
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #5 kdy: 31.03.2009, 14:37 »

Kdybyste moc chtěl, důvod umístění značky je v protokolu na příslušném odboru dopravy (města, kraje, ministerstva). Třeba uspějete z titulu profesního zájmu.
O protokolu o umístění každé značky jsem se dozvěděl za totáče, když jsem přehlédl příkaz směru umístěný v 6m nad terénem. Překážely tam směrové tabule a navíc tenkrát byly taky modrobílé, značka s nimi splývala.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 31.03.2009, 21:29 »

Nevím jak na slovensku, ale v česku se na silnicích I. třídy nesmí stát nikde, pokud tam není odstavný pruh, parkoviště nebo jiná vhodná plocha mimo vozovku!
A je otázkou proč by se tam mělo zastavit.

U nás jsou na některých místech vidět na horním vodiči červenobílé koule (balony) Pro letadlo to asi nebude, když to je právě nad silnicí. Že by to mělo podobný význam jak značka se zákazem zastavení?

Asi by to chtělo někoho z autoškoly, znají předpisy někdy lépe než Policie.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #7 kdy: 31.03.2009, 21:36 »

Koule jsou nasunuty na vodič (zemní lano) proto, aby je lépe viděl pilot vrtulníku, když zasahuje, lépe řečeno přistává u nehody.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 31.03.2009, 21:41 »

Myslim si, ze o dovodoch specialneho umiestnenia znacky by mohol vediet prave niekto s vedomostami tunajsich diskutujucich. O autoskole to nebude. Nepolemizujem o zakaze, skor ma zaujimalo preco pod vedenim. Hladat to na dake "urady" iste nepojdem... 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin1546
« Odpověď #9 kdy: 01.04.2009, 16:56 »

U nás jsou na některých místech vidět na horním vodiči červenobílé koule (balony) Pro letadlo to asi nebude, když to je právě nad silnicí. Že by to mělo podobný význam jak značka se zákazem zastavení?

Balónky tam jsou pro letecký palubní radar, koule je na radaru vždy dobře viditelná, na rozdíl od vodičů a sloupů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š.
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 01.04.2009, 17:27 »

Koule jsou nasunuty na vodič (zemní lano) proto, aby je lépe viděl pilot vrtulníku, když zasahuje, lépe řečeno přistává u nehody.
Poprvé jsem tyto "balónky" viděl v Rakousku. Pak se objevily i u nás. Vzhledem k tomu, že vrtulníky létaly dříve u nás i v Rakousku, připisoval bych jejich rozšíření částěčně i prudkému rozvoji amatérského létání. Ono totiž nouzových přistání na dálnicích trochu přibylo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
XL
« Odpověď #11 kdy: 01.04.2009, 17:56 »

koule viz:

http://www2.etm.cz/rubriky/energetika/204-letecke-prekazkove-znaceni
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
XL
« Odpověď #12 kdy: 01.04.2009, 18:09 »

Dobrá, pokud vás zajímají koule, zadejte si do googlu:
/rubriky/energetika/204-letecke-prekazkove-znaceni

bude to asi ten první odkaz
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š.
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 02.04.2009, 10:17 »

Takže nejenom nouzová přistání.... oni se ti piloti malých letadel přímo orientují podle dálnic a kolejí a létají v jejich blízkosti. To je logické.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Nemáte někdo mapu všech vedení vvn a vn v ČR?
 K jakému účelu jsou určeny červené koule na vedení vn?
 Kde môžem nájsť informácie o vvn?
 Proč je linka vvn 110kV zemněná síť?
 Proč se "posunují" fáze na drátech vysokého napětí?
 Jake nejvyšší napěti lze vést kabelem vvn pod zemí?
 Nejde hrůza z těchto netradičných stožiarov vvn?
 Chcete některé plné záznamy přednášek ze semináře vn?
 K čemu všemu slouží zemní lano na stožárech vvn?
 Škodí nám vedení vn nad pozemkem?
 Pracujete na zařízeních nad 1000V opravdu bezpečně?
 Ako su istené vn a vvn siete ?
 Proč má vedení vn sudý počet lan?
 Jak se pracuje u ČEZu na zvn/vvn?
 Znáte "twistované" provedení nadzemního vedení 35kV?
 Proč se při výpočtech u obvodů vn zanedbává kapacita?
 Jak vysoké mohou být stožáry V.O. pod vedením 110kV?
 Věříte tomu, že ani obrněný transportér nesloží stožár vvn k zemi?
 Kudy se u stožárů vvn vrací energie zpět do uzlu zdroje?
 Věřili byste tomu, že stožáry vn nemusí být bezpečné?
 Jaký typ vn mají ve Švýcarsku?
 Jak se řeší atypická situace stavby v ochr. pásmu vn 22kV?
 Proč jsou na sloupech vysokého napětí někde 3 a někde 4 vodiče?
 Příručka (nejen) pro zkoušky elektrotechniků pracujících na elektrických zařízeních nad 1000V
 Je nutné při práci v rozvodnách vn-ZVN připojovat pracovní stroj na uzemnění?
 Nemáte někdo bližší informace ke kauzám Maděra s.r.o. a stožárům vn?
 Kde je k vidění transpozice na vedení V476?
 ABB: Ability Asset Health Center
 Doporučíte firmu na změření elektromagnetického záření na pozemku?
 Je bezpečný několikadenní pochod pod vedením 400kV?
 Aka je bezpecna vzialenost od krajneho vodica vzdusneho vedenia 110kV?
 Je možné se dotknout za daných podmínek holou rukou živé části zařízení vn 22kV?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.052 sekund, 22 dotazů.