Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  K jakému účelu jsou určeny červené koule na vedení vn?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: K jakému účelu jsou určeny červené koule na vedení vn?  (Přečteno 77650 krát)
floutek
« kdy: 05.04.2007, 14:30 »

Nevíte k čemu jsou ty oranžovo bílý koule na nejvyššim drátu u vedení vysokýho napětí. Dohadujeme se tu o tom už celkem dlouhou dobu, ale nemáme nic, kromě nepravděpodobn ých teorií. Bylo by super, kdyby tu někdo měl zaručený info, proč tam ty koule jsou.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Lebduška
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 05.04.2007, 15:55 »

No nejsem sice vn odborník ale myslím kvůli letadlům a vrtulníkům aby bylo to vedení vidět. Samotnej drát by asi neviděli.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #2 kdy: 05.04.2007, 16:19 »

To floutek.
Ty koule na drátech plní funkci výstražnou. !! Mrknutí
A ten drát je jímací vedení hromosvodu, ochana vedení "vn" Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #3 kdy: 05.04.2007, 16:27 »

Koule na vedení vysokého napětí jsou umísťováný především pro nízkoletící sportovní letadla a vrtulníky. Zde je několik detailů.
http://elektrika.cz/reportaze/2006/koule-na-vedeni-vvn/view

Pokouším se již nějakou dobu zjistit jaký mají rozvodné závody systém v umístování těchto značek. Sleduji letecké koridory a osazení zemnících lan těmito koulemi a zjišťuji, že to nemá žádné souvislosti.
Připadá mi to, že je to umístěno pomocí neznámého matematického vzorce.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Martin Bauer
živnostník
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 05.04.2007, 17:43 »

Vzhledem k tomu, že jsem pro ČEZ pracoval, tak jsem se na to informoval. Bylo mi řečeno, že je to kvůli letadlům. Letadla mohou použít vozovku jako přistávací plochu v nouzi. Samozřejmě, nedokážu si představit JUMBO na silnici č.6 z K.Varů na Cheb, ale vzhledem k počtu malých letišť si tam dokážu přerdstavit malé sportovní letadlo.

To kolega Miroš:
Vrchní "drát" nemusí být za každou cenu jímací vedení hromosvodu, ale také optický kabel pro komunikaci mezi rozvodnami a dispečinkem. Na karlovarsku je už jen jedna rozvodna s trvalou obsluhou. Zbytek je bezobslužný.

Tyto informace mám přímo od bývalého "velitele" divize telemechaniky, která to má na starosti.

Navíc několikrát se tu stalo, že zloději, lační po mědi / hliníku, vylezli až do špičky sloupu vn a ten drát střihli. A ejhle on má jen opletení..... Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT E1/B, EZS, CCTV, elektromontáže, projektování slaboproudu

Říkali nám: elektrika jsou dva drátky, jeden tam a druhý zpátky, prý to občas kope.....
Štefan Beláň
Karlovy Vary
*
Offline Offline



Chránič je chránič!


« Odpověď #5 kdy: 05.04.2007, 18:06 »

Zajímal jsem se též, a dostalo se mi této odpovědi, která má naprostou logiku.

Výstražné značky se umísťují na vedení vn nad komunikacemi hlavně pro záchranáře (helikoptéry),  aby při zásahu nedošlo ke kolizi s vedením.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Chránič chrání - jistič jistí.
Martin Bauer
živnostník
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 05.04.2007, 18:09 »

To má svoji logiku. Jak jednoduché.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT E1/B, EZS, CCTV, elektromontáže, projektování slaboproudu

Říkali nám: elektrika jsou dva drátky, jeden tam a druhý zpátky, prý to občas kope.....
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #7 kdy: 05.04.2007, 20:55 »

Na bližší podrobnosti o těchto výstražných koulích, jsem se ptal svého otce, který strávil v nízkoletových hladinách zhruba 40 roků svého života. Tak například v Rakousku uvidíte tyto koule rozmístěné pravidelně do puntíku (jak je v té zemi zvykem). Kdysi jsem jel z Bečova do Plzně a koukal jsem, že na jednom vedení koule jsou, na dalších dvou nejsou a tak různě na přeskáčku.
Od svého otce jsem dostal letecké koridory a na jedné, nejmenované energetice jsem se dotazoval, kdo mi vysvětlí šifru, podle které jsou tyto bezpečnostní prvky umísťovány. Bohužel, prozatím se žádná kvalifikovaná odpověď neobjevila. Jediné co všichni víme, že helikoptéra, která v JM rotorem zasáhla vedení vn shořela. Koule v tom místě nebyly.
Místa jako jsou dálnice nebo dlouhé rovné vozovky jsou často ideálním místem pro nouzová přistání, proto bych tato bezpečnostní opatření u silnic čekal všude.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Josef Dolejšek
*
Offline Offline



Důchodce, ale stále ještě příležitostný projektant


« Odpověď #8 kdy: 05.04.2007, 22:31 »

Pokouším se již nějakou dobu zjistit jaký mají rozvodné závody systém v umístování těchto značek. Sleduji letecké koridory a osazení zemnících lan těmito koulemi a zjišťuji, že to nemá žádné souvislosti.
Připadá mi to, že je to umístěno pomocí neznámého matematického vzorce.
Možná, že se to neumisťuje v leteckých koridorech, ale tam, kde často létají blázniví rogalisté a paraglajdisté.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 06.04.2007, 08:16 »

Jako řidič referent chodím na pravidelná školení. Pracovník jedné Plzeňské autoškoly nám kdysi tvrdil, že pod podobně označeným vedením se nesmí zastavit a stát, o několik let později jsme na to narazili, to pro nás dělali školení z jiné autoškoly, a ti se divili kdo nám to řekl, že se s ničím takovým nesetkali.

Nevíte o tom někdo něco bližšího?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Nemáte někdo mapu všech vedení vvn a vn v ČR?
 Kde môžem nájsť informácie o vvn?
 Proč je linka vvn 110kV zemněná síť?
 Proč se "posunují" fáze na drátech vysokého napětí?
 Prečo je na ceste zakaz zastavenia pod 110kV vedenim?
 Jake nejvyšší napěti lze vést kabelem vvn pod zemí?
 Nejde hrůza z těchto netradičných stožiarov vvn?
 Chcete některé plné záznamy přednášek ze semináře vn?
 K čemu všemu slouží zemní lano na stožárech vvn?
 Škodí nám vedení vn nad pozemkem?
 Pracujete na zařízeních nad 1000V opravdu bezpečně?
 Ako su istené vn a vvn siete ?
 Proč má vedení vn sudý počet lan?
 Jak se pracuje u ČEZu na zvn/vvn?
 Znáte "twistované" provedení nadzemního vedení 35kV?
 Proč se při výpočtech u obvodů vn zanedbává kapacita?
 Jak vysoké mohou být stožáry V.O. pod vedením 110kV?
 Věříte tomu, že ani obrněný transportér nesloží stožár vvn k zemi?
 Kudy se u stožárů vvn vrací energie zpět do uzlu zdroje?
 Věřili byste tomu, že stožáry vn nemusí být bezpečné?
 Jaký typ vn mají ve Švýcarsku?
 Jak se řeší atypická situace stavby v ochr. pásmu vn 22kV?
 Proč jsou na sloupech vysokého napětí někde 3 a někde 4 vodiče?
 Příručka (nejen) pro zkoušky elektrotechniků pracujících na elektrických zařízeních nad 1000V
 Je nutné při práci v rozvodnách vn-ZVN připojovat pracovní stroj na uzemnění?
 Nemáte někdo bližší informace ke kauzám Maděra s.r.o. a stožárům vn?
 Kde je k vidění transpozice na vedení V476?
 ABB: Ability Asset Health Center
 Doporučíte firmu na změření elektromagnetického záření na pozemku?
 Je bezpečný několikadenní pochod pod vedením 400kV?
 Aka je bezpecna vzialenost od krajneho vodica vzdusneho vedenia 110kV?
 Je možné se dotknout za daných podmínek holou rukou živé části zařízení vn 22kV?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.035 sekund, 22 dotazů.