Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Co získáme fází vlevo?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Co získáme fází vlevo?  (Přečteno 26171 krát)
informator
« kdy: 11.10.2006, 07:30 »

Z dopisu:

Celý život jsem jako elektrikář zapojoval fázový vodič doleva. Dodnes když vidím fázi vpravi mi naskakuje husí kůže, když pomyslím, že se do takové zásuvky připojí nanulovaný amatérský prodlužovák.
Ale pokud nad tím přemýšlím, pak se skutečně význam fázového vodiče vlevo vytrácí. Jediné co tento princip ještě drží nad vodou je skutečnost, že vidlice nelze zapojit díky kolíku obráceně, jak je tomu u systému Schuko.
Domnívám se, že by mohlo být v současnosti elektrotechnik ům již lhostejné zapojení vlevo, vpravo ...
Proč neřešíte raději dostupnost norem. Ale to opravdu není již můj problém.
T.Bezděk 74 roků, 100% elektrikář na odpočinku!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Štefan Beláň
Karlovy Vary
*
Offline Offline



Chránič je chránič!


« Odpověď #1 kdy: 11.10.2006, 07:51 »

Fáze vlevo byl ten největší nesmysl, na který jsme si zvykli a z kterého bylo nejvíce malérů. Nikdy jsem nepochopil důvod! Oba vodiče jsou pracovní! Zavádělo to pouze k provádění zakázaných  dvouvodičových zapojení připojených zařízení!
Něco podobného je, že jsme si zvykli připojovat přívody na jističe shora! Zlej

Nesmyslný zvyk = cesta k úrazu!   Fackovaci

Závidím mladým nezdeformovaný m hlavám! Pláč
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno