Dneska konzultace s výrobcem, není jasno proč, ale na tyto předřadníky nemají reklamace (mimochodem v katologu na Webu Philipse tento vůbec není). 
Philips - na zákaznickou linku se nejde dovolat, automatická odpověď na email slibude že odpoví do 1 dne.
Vzhledem ke stupni nasranosti zákazníka jsem přikročil k radikálnímu řešení.
U jednoho nejmenovaného výrobce v Brně jsem koupil tři předřadníky Osram se stejnou funkcí, milý Philipsy hodil pryč, přezbrojil svítidla Osramem (mimochodem  montážní otvory naprosto přesně seděly). Pro eliminaci chyby ve vydrátování v problémovém svítidle ( opticky ani měřením jsem nic nenašel, ale je to přece jen zářivka valí až na 100kHz, což už je pro mě duchařina) jsem toto svítidlo celé  předrátoval a mechanicky a stropě proházel mezi sebou. Pak po oživení jsem asi hodinu stál u vypínače a rozžínal, zhasínal, stmíval, rozjasňoval (jaké je opozitum ke slovu stmívání v tomto významu?). Vypadá  to, že OK......
K Synchronizaci TouchDimm mám tento návod, kdysi byl i na stránkách Osramu, ale teď se stránka tváří jako nedostupná.
Synchronizace u Touch DIM
Z fyzikálních důvodů může zařízení Touch DIM pracovat asynchronně, t.j. stav zapojení a směr stmívání jednotlivých svítidel jsou rozdílné.
proveďte synchronizaci zařízení následujícím způsobem:
•   1. krok: dlouhý stisk (> 0,5 s)    všechna svítidla se zapnou
•   2. krok: krátký stisk (< 0,5 s)    všechna svítidla se vypnou
•   3. krok: dlouhý stisk (> 0,5 s)    všechna svítidla se zapnou a stmívají
•   4. krok: dvojklik                         uložení nastavení stmívání
Po těchto 4 krocích - dlouhý-krátký-dlouhý-dvojklik- EP pracují opět synchronně.