Vážený pane Ungere,
pokud se jedná o potřebu řízení reálného výtahu, tak ruce pryč od toho, dokud je ještě máte.

Řízení výtahu je profesionální záležitost pro specializované projektanty a specializované firmy. Abyste se vyhnul drahému schvalování nového typu výtahu, je nejlepší koupit profesionální hotový výrobek, u něhož je schvalování a zkoušení rozpuštěno do sériové výroby. Ani realizace ani provozování není řešitelné přes samo domo a je kolem toho hromada zkušeností, papírů a povinností (zakončených revizí výtahu). I nákladní výtahy se zakázanou dopravou osob se v mnoha věcech od osobních výtahů neliší, jen jsou bezpečnostní koeficienty nižší. Též jsou zde nezbytné šachtové dveře s mechanickým blokováním proti otevření atd. Mimo jiné u výtahů pro jídlo jsou zde ještě další hygienické specifické požadavky (čistitelnost, odolnost proti korozi, dezinfekčním a deratizačním přípravkům, zabránění vedení pachů komínovým efektem z kuchyně do jídelny...)
Pokud je to školní případ z programování, tak vás naťuknu, že kromě stavů výtahu ve stanicích definovaných patrovými spínači si přidejte do stavového prostoru stavy výtahu v polohách mezi stanicemi pro směr nahoru a pro směr dolů a ty si musíte pamatovat. Jakmile tuto paměť ztratíte, musíte jet až dolů, kde je u výtahu vždy stop v dolní stanici a za ním bezpečnostní stop (koncový spínač). Jezdit při ztrátě polohy nahoru se nesmí, tam za bezpečnostním stopem horním je nebezpečí utržení klece.
V bezpečnostní smyčce výtahu jsou všechny snímače otevření dveří, horní a dolní bezpečnostní stop a kontrolní obvody brzdy, motoru, přetížení a snímání mezní rychlosti klece a další normou určené povinné ochrany. Bezpečnostní smyčka přímo ovládá i brzdu (brzda bez napětí brzdí) a blokuje chod motoru.