Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Je někde předepsána dvoutarifní sazba pro akumulační spotřebiče?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Je někde předepsána dvoutarifní sazba pro akumulační spotřebiče?  (Přečteno 21656 krát)
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 19.12.2009, 22:07 »

Prosím o radu, zda existuje nějaký předpis nebo doporučení (ČSN, vyhláška...) který by určoval, že v případě instalace spotřebiče pro akumulační ohřev, má být použita dvoutarifní sazba, blokování atd.?
Distributor pouze uvádí, že při splnění podmínek je "možnost" přejít na jiný tarif ale nic nenařizuje ani nedoporučuje.

Jedná se o zákazníka, kterému kdosi kdysi připojil boiler 1800litrů na přímo, bez informace o nutnosti přejít na dvoutarifní sazbu, blokování atd. a jeho právník nyní hledá informace, že boiler byl připojený špatně.

(krásně formulovaná otázka, možná dostanu cukrátko od správce  Úsměv)

#uft# (cukrátka došla)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize elektrických zařízení
Liberecký kraj
www.i-revize.cz
jindra@i-revize.cz
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 19.12.2009, 23:04 »

Obávám se, že předpis nařizující něco takového neexistuje, a sjednání příslušného tarifu je dobrovolný smluvní úkon, ke kterému odběratele nikdo nemůže nutit.

Určitou oporu by našel v Obchodním zákoníku 513/1991 Sb. např.
§ 551 Zhotovitel je povinen upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu věcí převzatých od objednatele nebo pokynů daných mu objednatelem k provedení díla, jestliže zhotovitel mohl tuto nevhodnost zjistit při vynaložení odborné péče.
(v odborné veřejnosti je všeobecně známo, že pro připojování boilerů bývá zvykem sjednat jiný tarif a provést požadovaná technická opatření)

ale musel by nějak (soudním znalcem?) prokazovat, že k řádné odborné péči patří vysvětlit odběrateli technické možnosti a jejich důsledky.


Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
IM
« Odpověď #2 kdy: 20.12.2009, 00:03 »

Jedná se o zákazníka, kterému kdosi kdysi připojil boiler 1800litrů na přímo, bez informace o nutnosti přejít na dvoutarifní sazbu, blokování atd. a jeho právník nyní hledá informace, že boiler byl připojený špatně.
(
Ten právník zřejmě studoval v Plzni u vousáče.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
J. B.
« Odpověď #3 kdy: 20.12.2009, 00:59 »

Určitou oporu by našel v Obchodním zákoníku 513/1991 Sb. např.
§ 551 Zhotovitel je povinen upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu věcí převzatých od objednatele nebo pokynů daných mu objednatelem k provedení díla, jestliže zhotovitel mohl tuto nevhodnost zjistit při vynaložení odborné péče.
(v odborné veřejnosti je všeobecně známo, že pro připojování boilerů bývá zvykem sjednat jiný tarif a provést požadovaná technická opatření)

A pan zákazník si vysokých účtů všiml až teď, zajímavé... Už vidím, jak se to bude prokazovat. Jde o to, co přesně si vlastně tenkrát dotyčný objednal. Skutečně to bude podle obchodního zákoníku? Vzhledem k zřejmě již uplynulé promlčecí době je otázkou, zda by se podařilo vysoudit aspoň rozdíl v ceně VT/NT za poslední čtyři (tři?) roky, ale obávám se, že by měl právo jen na slevu z ceny díla, kteréžto je však zřejmě již promlčeno:

§ 562 odst. 2: Soud nepřizná objednateli právo z vad díla, jestliže objednatel neoznámí vady díla
a) bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistí,
b) bez zbytečného odkladu poté, kdy je měl zjistit při vynaložení odborné péče při prohlídce uskutečněné podle odstavce 1,
c) bez zbytečného odkladu poté, kdy mohly být zjištěny později při vynaložení odborné péče, nejpozději však do dvou let a u staveb do pěti let od předání předmětu díla. U vad, na něž se vztahuje záruka, platí místo této lhůty záruční doba.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #4 kdy: 20.12.2009, 08:26 »

Citace
jeho právník nyní hledá informace

šikovný právník..? Smích

...vyzkoušet soudního znalce oboru elektrika..?
/projekt,montáž,revize atd...všechno s tím souvisí../
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 20.12.2009, 11:21 »

Jedná se o zákazníka, kterému kdosi kdysi připojil boiler 1800litrů na přímo, bez informace o nutnosti přejít na dvoutarifní sazbu, blokování atd. a jeho právník nyní hledá informace, že boiler byl připojený špatně.

Zvláštní, na projekt který by tohle řešil včetně dvoutarifu zřejmě nebylo ale na právníka který hledá informace najednou je. Z toho jak jste to popsal mám pocit že je to jeden z případů kdy naletěl někdo jiný než zákazník  Smutek.
Jinak bude zřejmě záležet na smlouvě, pokud si zadal konkrétně připojení bojleru tak má asi smůlu. Za svoje zařízení zodpovídá sám a za formu placení za služby taky. Když o tom tak přemýšlím tak i moje babička věděla že na bojler a akumulačky je tzv.levný nízký tarif, pokud ten zákazník tvrdí že to nezná tak ze sebe dělá zjevně b...e.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #6 kdy: 20.12.2009, 12:53 »

Náhradu škody by měl vymáhat po panu "kdosi",  co řešení realizoval. Krásná ukázka toho, že i projekt na jednu přípojku v ceně několika stovek se může vyplatit. K situaci by nedošlo a pokud ano, mohl projektanta oškubat. Obávám se, že mu právník příliš nepomůže.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 20.12.2009, 13:07 »

Náhradu škody by měl vymáhat po panu "kdosi",  co řešení realizoval. Krásná ukázka toho, že i projekt na jednu přípojku v ceně několika stovek se může vyplatit. K situaci by nedošlo a pokud ano, mohl projektanta oškubat. Obávám se, že mu právník příliš nepomůže.

Myslím že by neoškubal ani projektanta. Pokud by to bylo možné tak by každý projektant musel i projet nabídky a cenové tarify všech obchodníků s elektřinou jestli někde něco neušetří. Vznikla by tak další kočka v mikrovlnce.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #8 kdy: 20.12.2009, 14:11 »

Také to vidím na "šetření" investora a teď se hledá oběť za jeho "úspory"

Asi bych mu nechtěl být mu v tomhle nápomocný.

Projekt je zbytečný, elektrofirma moc drahá(tak to udělá melouchář) a revize se udělá výběrem toho nejlevnějšího, kdo to dodá nejlépe ještě večer a za flašku . Pak příjde krize a kpukám, že platím nějak mnoho peněz (do teď to nevadilo, vždyť jsem ušetřil ne?). Tak kdo za to může  zle . Já ne, to oni. Já chtěl jen neplatit za voloviny co stojej jen peníze a nic mi nepřinesou. Není projekt, smlouva o dílo, není důkaz toho, co si investor chtěl zaplatit a co vlastně dostal. (jestli má vůbec fakturu za práci, možná ukecal někoho bez DPH a tím bez dokladů  Škleb ,  to si fakt pomohl)


Ale také to může být jinak. Těžko říct. Toto ale bývá nejčastější průběh problémů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #9 kdy: 20.12.2009, 14:25 »

Myslím že by neoškubal ani projektanta. Pokud by to bylo možné tak by každý projektant musel i projet nabídky a cenové tarify všech obchodníků s elektřinou jestli někde něco neušetří. Vznikla by tak další kočka v mikrovlnce.
A proč by to projektant neudělal? Upozorním zákazníka, že se bude pravděpodobně jednat o změnu sazby a pošlu ho za distributorem. Nebo tam za úhradu dojdu sám. Realizace pak proběhne přesně podle vydaného vyjádření distributora. Sazbu si samozřejmě vybere zákazník.
Distributora nevybírám, to musí zákazník. Já mu jenom pomůžu s volbou tarifu a prokousat se formulářema. Vyjma PRE - ty ať si poradí jak chtějí. Tam se omluvím a jdu od toho.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Martin H.
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 20.12.2009, 14:34 »

Citace
Pak příjde krize a kukám, že platím nějak mnoho peněz
Bojler na 1800 litrov nebude pre jednu domácnosť. Moj tip je, že sa to týka viacerých strán v zmluvnom vzťahu a angažovanie právnika bola len reakcia na vyhrotenie vzťahov.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 20.12.2009, 16:21 »

Toto je parketa Regulačního úřadu a dále se odkazuje na Energetický zákon 458/2000Sb. ve znění pozdějších doplňků. Nutit vás nikdo nemůže, omezení je tu HJ a cena.
Pro rok 2010 viz.
http://www.eru.cz/user_data/files/cenova%20rozhodnuti/CR%20elektro/ER%20CR8_2009tarify.pdf
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 20.12.2009, 21:04 »

A proč by to projektant neudělal? Upozorním zákazníka, že se bude pravděpodobně jednat o změnu sazby a pošlu ho za distributorem.

No a podle toho co bylo napsáno výše si zákazník vzpomene za tři až pět let že vlastně kdyby mu projektant poradil nejen sazbu ale i jiného distributora tak to měl ještě levnější. Tahle právničina nikdy nekončí. Prostě člověk musí mít základní vzdělání a selský rozum. Pokud ho nemá tak si to zaslouží a nejen v oboru elektro, nejkřiklavější jsou dnes zázračné půjčky. Já bych lichváře dal na rok s krumpáčem do dolů na hlušinu trénovat a ty co jim podepisují půjčku na 20 procent měsíčně k vozíkům aby jim pomohli.

Jinak pro zákazníka se blíží další šance to předělat lépe, pokud už tři roky jede na ten bojler tak ještě dva a může začít nanovo kvůli konci životnosti dnešních moderních výrobků typu záruka plus rok  Mrknutí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #13 kdy: 20.12.2009, 21:16 »

Více informací nemám, jen že se jedná o pension, proto boiler 1800l a běželo to tak zřejmě rok, ještě jsem to ani neviděl, detaily neznám.

Obávám se, že předpis nařizující něco takového neexistuje, a sjednání příslušného tarifu je dobrovolný smluvní úkon, ke kterému odběratele nikdo nemůže nutit.
V podstatě mě překvapuje, že při užívání takových elektrických - akumulačních spotřebičů není nic, co by upravovalo (alespoň doporučení...) výběr tarifu. Divím se, že to nedělá ani distributor, pro kterého je přeci dobré (zatížení sítě i cena) přenášet odebraný výkon mimo denní špičky  Nerozhodný ... no možná že pokud někdy začne kolabovat síť, tak s tím někdo vyrukuje.

K těm spekulacím, Jan Franěk bude asi hodně blízko a zákazník za špatný postup prostě zaplatí. Jen chci podotknout, neměli bychom hned lámat hůl nad všemi kdo nepostupují onou oficiální cestou: projektant - elektrikář - revizní technik. Spousta lidí o tom ani neví, nebo jsou příliš ležérní než aby vytvářeli se všemi řádné smlouvy atp. Je to osud každého profesionála: trpělivě vysvětlovat vysvětlovat a vysvětlovat.

P.S.
Když dojdou cukrátka, není se divit že otázky bývají zvlčilé  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize elektrických zařízení
Liberecký kraj
www.i-revize.cz
jindra@i-revize.cz
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #14 kdy: 20.12.2009, 21:23 »

...nejkřiklavě jší jsou dnes zázračné půjčky. Já bych lichváře dal na rok s krumpáčem do dolů na hlušinu trénovat a ty co jim podepisují půjčku na 20 procent měsíčně k vozíkům aby jim pomohli.

Základní pravidlo pro tvorbu podnikatelskéh o záměru:
Čím více spoléhá na lidskou rozumnost tím to bude obtížnější, čím více spoléhá na lidskou hloupost tím bude podnikání jednodušší.

Pak to na světě vypadá tak, jak to vypadá.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize elektrických zařízení
Liberecký kraj
www.i-revize.cz
jindra@i-revize.cz
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 20.12.2009, 21:29 »

Základní pravidlo pro tvorbu podnikatelskéh o záměru:
Čím více spoléhá na lidskou rozumnost tím to bude obtížnější, čím více spoléhá na lidskou hloupost tím bude podnikání jednodušší.

 Škleb To jsem ještě neslyšel ale dokonale to sedí, jen stále nechápu proč.Škleb
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #16 kdy: 20.12.2009, 21:37 »

Škleb To jsem ještě neslyšel ale dokonale to sedí, jen stále nechápu proč.Škleb

Bohužel je to více k pláči než k smíchu  Pláč snad jednou až lidstvo dojde k osvícení ... a třeba místo řešení 30Kč bude jen prostě zdravěji žít...  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize elektrických zařízení
Liberecký kraj
www.i-revize.cz
jindra@i-revize.cz
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #17 kdy: 20.12.2009, 21:38 »

No, já to vidím asi tak.

Dvoutarifní sazba nikde není předepsána. Jde jen o to, jestli chce někdo využít nišží ceny za KWh nebo ne. To znamená, že pokud o to nestojím, tak si mohu zapojit co chci ,  až do výše hlavního jističe, bez blokace, pokud jsem ochoten to zaplatit v základním tarifu. V ten moment co požaduji slevu na ceně za odebranou KWh, tak musím splňovat podmínky pro přiznání sazby(dle druhu spotřebičů 8- 22h za NT),  které určuje distributor. To bývá hlavně blokování vybraných spotřebičů během VT a nesplnění, nebo obejití těchto podmínek, je bráno jako porušení smlouvy.

Proto, pokud nemá investor přiznanou sazbu pro dvoutarif, tak vlastně nemá co porušovat.

Ale hledat viníka v tomto případě, bych asi nechtěl. Už jsem se setkal s tím, že mi zákazník něco navykládal a jási o montážní firmě začal myslet jen to nejhorší. Pak jsem náhodou měl s tou firmou něco dočinění a byl jsem překvapen kvalitou jednání i práce. Jednou přišla řeč i na ten případ. Bylo mi to podáno úplně v jiném světle. A teď, kdo má pravdu  ??  ?

Pravdu má zřejmě ten, kdo má lepšího právníka a hlavně peníze na něj. Tak to je u nás v Čechách (asi nejen tady) zřejmě jediné pravidlo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jaký je princip dálkového spínání nočního proudu?
 Jak je to dnes s tím blokováním spotřebičů?
 Jak zajistit vyblokování jiných spotřebičů aby mi nevypadl jistič?
 Jak vyřešít dočasné přepnutí blokovaní tarifu pro doprání pračky?
 Blokujete bojler 8 nebo 20 hodin denně?
 Ako funguje blokovanie pri HDO?
 Jak blokovat navzájem spotřebiče v rámci jednoho zásuvkového okruhu?
 Používá se pro blokaci HDO stykač S1(2) se spínacími, nebo rozpínacími kontakty?
 Jak má být vydrátován ER pro RD kde je malá FVE a blokování pro TČ?
 Jak správně připojím další stykač ke spínání druhého bojleru?
 Jak lze charakterizovat blokovací zařízení spínacího přístroje?
 Jak čerpadlo a bojler vzájemně blokovat přes relé?
 Jak blokovat bojler ovládaní HDO navíc ještě spínacími hodinami?
 Jak vyřešit blokování přímotopu při zapnuté pračce?
 Lze blokovaní spotřebičů (D56d) přivést z ER do RD pomocí jednoho kabelu 3Cx1,5?
 Jak chranit pred dlouhym provozem spotrebic, ktery ma pracovat kratce?
 Jak se připojuje N k 3f bojleru?
 Je zapojení stykače blokování bojleru, který je stále pod napětím správné?
 Je závadou napájení stykače blokování z L3?
 Jak je to s blokací spotřebiče pomocí PLC v případě n/v tarifu energetiky?
 Lze provést blokaci přímotopu bezdrátovou technologií?
 Jak vyřešit pomocí multifunkčního relé časovou blokaci spotřebiče?
 Jak odstranit při vyšším tarifu drnčící stykač blokování?
 Ako ovládať infra panely pri dvoj-tarife?
 Jak zkontrolovat odběr spotřebičů v nízké sazbě?
 Jaké použít bezdrátové HDO pro blokování FVE?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.051 sekund, 22 dotazů.