V trakci je zařazování bočníku u DC sériových motorů popisováno dodnes jako šuntování. A to přímo jako termín pro zrychlovací režim jízdy (nikoliv bočníkování) - viz literatura pro dráhy:
Šuntování neboli zeslabování buzení je jedním ze způsobů regulace otáček sériového elektromotoru. V okamžiku, kdy je dosaženo maximálního svorkového napětí, je možné zvýšit otáčky elektromotoru připojením odporu (šuntu) paralelně přes stykač k budícímu vinutí. Proud v sériovém obvodu je ve všech místech stejný, takže jediná možnost jak zeslabit proud v budicím vinutí při zachování proudu kotvy je, aby část proudu procházela jinudy – bočníkem. Tím dojde k poklesu indukovaného napětí na kotvě a celkový proud se tak zvýší, což má za následek i pokles svorkového napětí. Otáčky elektromotoru tak mohou při konstantním příkonu i nadále vzrůstat. Šuntování se obvykle provádí v jednom až čtyřech stupních (10, 20, 30, 40% zeslabení buzení). Když k budicímu vinutí připojíme např. odpor o stejné velikosti, tak 1/2 proudu bude procházet budicím vinutím a 1/2 přes šunt. Jinak v sudetrských krajích je "šunt" dodnes hanlivý název pro cosi velmi nekvalitního, od zmetků až třeba i pro střepování nepovedených korálků a omletých přelisků z mačkáren. Barevné, šuntem vysypané cestičky na zahrádkách bývaly naprosto běžné. Dodnes děti nachází v zemi korálky bez dírek, šišaté skleněné knoflíky ale i pěkné neodebrané zboží, které šlo do šuntu.
Nepovedené broušené poháry a vázy od Mosera i při nepostřehnutel
né chybičce jdou hned do šuntu, aby se na trhu za žádnou cenu neobjevil nekvalitní Moser.
... A jako učeň jsem se ptal, co je to "šunt kabel".....a jeden předák mi tehdy říkal " na to jsi ještě moc mladý."[/i]
:-))