V době kdy se horkotěžko dostávají z výrobců schemata, návody a základní údaje o zařízeních ... natož hodnocení rizik ...
No tohle mi nejde na rozum, jak to že se"horkotěžko dostávají z výrobců schemata, návody a základní údaje o zařízeních"?
To máte ve firmě obchodníky pro okrasu? Přece když mi výrobce nedodá ze zákona součást stroje, tak na stroji nemohu vyrábět a výrobci nemusím do předání úplné dodávky zaplatit. A bez návodu k obsluze nesmím jako provozovatel uvést stroj do provozu. To se u vás nepěstuje přejímka? Návod k obsluze je součástí podmínek CE.
Já si jako výrobce,
1) De iure nesmím si dovolit dodat neúplný stroj, jsem podle CE prohlášení o shodě povinen návod a bezpečnostní předpisy dodat jako průvodní dokumentaci ke stroji, zrovna jako výrobní štítek atd. Bez této dokumentace nedodržím CE prohlášení které musí být ke stroji. Pokud není, nejsem oprávněn stroj prodat a je to výrobek jako hobby zadarmo a mohu jej někde vystavit, ale nesmí jej nikdo uvést do provozu.
2) Mám jako výrobce enormní zájem dodat návod k obsluze, protože kdyby ho provozovatel neměl, pak by mohl používat stroj podle svých obecných znalostí. Takže když si třeba sundá tesař z maflíku plovoucí kryt kotouče a uřízne si nohu a výrobce maflíku nedodá návod, platí celé léčení. Nikde nebylo napsáné k čemu ten kryt slouží a že se nesmí odstranit ani zablokovat a že se musí čistit mechanizmus vracení krytu.
(
To je absurdní případ kočky sušené v mikrovlnné troubě. Výrobce zaplatil kočku, protože v návodu neměl že není vhodná k sušení a ani tam neměl, že jsou mikrovlny zdraví a životu škodlivé. Absurdní, ale výrobce se nepojistil návodem.)
3) Mám jako výrobce enormní snahu minimalizovat záruční servis a omezit vandalotypní zacházení s mým výrobkem, aby se záměrně zničil či opotřebovával, nebo abu by mi se strojem pracovali neproškolení lidé a takové ty typy bezhlavých splašených mačkačů knoflíků a neodborných šťouralů a upravovačů. Na druhou stranu nemíním jezdit kvůli každému vypadlému jističi, nebo tepelné ochraně a mám zájem, aby si běžnou údržbu dělal zákazník sám a já se nehonil přes půl republiky pro blbost.
4) Mám jaoko výrobce zájem, aby mi za stroj zákazník zaplatil a nebudu mu dávat sebemenší záminku, aby platba neproběhla, nebo se zpozdila.
Tak proč bych si jako výrobce řezal pod sebou větev a nedodal návod ??