Presne tak , mam to ke kotli a jeste navic jsem k tomu pripojil i svetla. Chtel jsem jeste televizi , ale ty by asi to kolisani nedelalo moc dobre.
Podle zvuku generatoru poblikavaji svetla - odpoved na dotaz pred .
Mozna se to bude chovat jinak, kdyz motor bude zahraty a pod dostatecnou zatezi.
Nechtel bych aby mi po pulhodinovem chodu pobouchaly vsechny usporky po baraku zrejme jim to kolisani taky moc nesvedci.
To, co tu budu popisovat jsou MOJE zkušenosti s levnou elektrocentrál
ou. Nez jsem na některý věci přišel, tak mi to dalo dost práce. Považujte to za určitý vodítko, ale ve vašem případě věci mohou probíhat jinak a problém může být jinde.
Je ale nutný udělat jednu věc - ustabilizovat tu elektrocentrál
u alespoň trochu. Předně, nová elektrocentrál
a se musí zajet a před prvním použitím se musí vyčistit. Nejhorší blbost, kterou můžete udělat (já ji udělal taky...klid) je nalejt do nový elektrocentrál
y plnou nádrž paliva a nahodit to. Předně, v nádrži je (a bude) nějakej nelidskej svinčík, jinými slovy, to, co tam je na dně, není palivo, ale zbytky toho, čím tu nádrž zevnitř umývali spolu se zbytky paliva, na který ji testovali. Vylejt. Nic jinýho se s tím dělat nedé. Pochopitelně ne do kanálu nebo do trávníku. Nejjednodužší je nádrž vymontovat a vypláchnout palivem, na který ta centrála následně pojede (k palivu napíšu pár slov později) a zase smontovat.
Druhá věc, kterou musíte udělat, je vyčistit vzduchovej filtr. Podívejte se do návodu k elektrocentrál
e jak se má čistit filtr. Je docela důležitý to udělat i na nový centrále. Dost filtrů taky chce, aby na ně někdo kápnul trochu oleje (což se zas píše v návodu) a vycházejte z toho, že ta centrála někde ležela ve skladu klidně dva roky.
Další bod - svíčka. Vyšroubovat, zkontrolovat a znova zašroubovat. Hlavně pak je třeba zkontrolovat, zda drží ucpávky na izolátoru a zda se ve svíčce něco neveglá. Pokud je něco z toho špatný, tak vymněnit svíčku. Stran svíčky... pokud budete měnit, tak vymontovat a zajít s tím do nějaký prodejny dílů na auta. Rozhodně ne k benzínce nebo do prodejny se zahradní technikou (tam jsou dost často takoví talnentí, že jednomu slízají nehty).
Poslední věc je zkontrolovat olej. Pokud tam je a je tekutej, tak nechat být.
Teď se dostanu k palivu. Elektrocentrál
y se dělají na různá paliva, ale je třeba si uvědomit, že elektrocentrál
a nemá motor chlazenej vodou, ale vzduchem, tudíž bude ve válci poněkud tepleji. Některá skvělá aditiva skvělých paliv při vyšší teplotě udělají takovou rutiku, že se nestačíte divit. Po dvou letech, co elektrocentrál
u mám, jsem dospěl k závěru, že to, na co jezdí auto nejhůř, je obvykle to pravý do elektrocentrál
y a obráceně. Další rána pod pás (což se ovšem v manuálu nedočtete) je oktanový číslo paliva. Všichni kolem aut mi pořád vtloukali do hlavy, že mám vzít raději s vyšším číslem, že to líp pojede. Blbost! Katastrofa je v tom, že oni mají pravdu, jenomže to berou z pohledu auta, kde prostě jenom míň šlapou na plyn. U elektrocentrál
y to znamená, že se vám rozkmitá regulace otáček a elektrocentrál
a , ,cykluje'', tj. cyklicky se mění otáčky a tím i výstupní napětí. S palivem to chce chvíli experimentovat
. Je to stroj, kterej chce čas (cena za to, že to bylo levný) a paliva je potřeba koupit tak litr na odzkoušení a ne celej kanystr, že...
Teď se dostaneme k prvnímu spuštění. Nalejte tam nějaký palivo (teď ještě neexperimentuj
te s jeho kvalitou) a nastartujte to. Pokud se to rozběhne, je to dobrý, v opačným případě je potřeba zjistit, kde je chyba. Nechejte krám tak 20 minut zahřát a připojte zátěž. Měla by to být tak polovina maximálního dlouhodobýho výkonu. No a nechejte to jet 48 hodin. Mělo by to být pokud možno v kuse. Ne déle! Následně je to potřeba nechat vychladnout (bude to hodně horký) a mezi tím si v návodu můžete najít, jak se mění olej (to byl důvod, proč jsme ho neměnili hned na začátku, budeme ho totiž měnit teď). Pochopitelně je dobrý těch 48 hodin naplánovat tak, aby to bylo v době, kdy může stroj napájet alespoň většinu času něco užitečnýho. Ale pozor, prvních 20 hodin to nebude stabilní a napětí bude dost lítat...
I vypusťte olej. To, co vyteče je fakt kentus. Připravte se na to, že to bude doopravdy hodně zlý. Hlavní je neleknout se. To, co je potřeba udělat následně je výplach příslušný komory. Čili ucpat vypouštěcí ventil, nalít tam trochu nového oleje, centrálu chvíli naklánět ze strany na stranu a pak to vypustit. Už to takovej humus nebude, ale udělat to skutečně chce. No a pak se to naplní olejem podle návodu. Podotýkám, že toho oleje se tam musí nalít skutečně přesně tolik, co píšou v návodě. Ani víc, ani míň. V opačným pádě to totiž nenastartujete, což bude ten lepší případ.
Po výměně oleje centrálu znovu nahoďte a nechte jet tak 20 minut. Následně při různejch zátěžích změřte napětí, výkyvy a , ,cyklování'' by měly být výrazně menší. Připojte nějaký měřič kmitočtu a pomocí stavěcího šroubu od smyčky regulace nastavte 50Hz. Podotýkám, je potřeba nastavovat kmitočet nikoliv napětí. Napětí zkontrolujte a mělo by zhruba odpovídat, na prázdno bude vyšší, při zátěži nižší, ale nemělo by se nějak zásadněji prudce nebo cyklicky měnit. Docela důležitá věc je poloha sytiče, kterou se dá velice snadno v danej moment všechno dostat tam, kam to patří.
S elektrocentrál
ou toho už víc nevymyslíte, takže co vymyslet se spotřebičema. Takový ptákoviny jako čerpadla od kotlů, ventilátory, žárovky a jiný blbosti napětí moc nezajímá, takže to jde připojit napřímo. Co může být průser je ale už elektronika od nějakýho řízení kotle. Takže je to potřeba předělat tak, aby šlo každý z toho připojit do jinýho zdroje. Obecně vzato má s kolísáním problémy v podstatě všechno, co má moderní pulzní zdroje a navíc je v tom nějakej procesor. To je totiž tragedie vždy. Moje televize je naštěstí 20 let stará, tudíž s tím problémy nemá (Tesla Color 110ST). Dokonce ani video s tím problémy nemá (Avex) a nějaký divý projevy jsem nepozoroval v podstatě u žádný svý elektroniky, což ale může být tím, že nepoužívám nic, co by bylo mladšího 20 let. Záludný potíže nastávají s počítačema (ale dost záleží na zdroji) a s monitorama, ikdyž zas záleží na konkrétním kusu. Kupodivu jsem nikdy neměl trable s notebookem. Pokud očekáváte připojování počítače k elektrocentrál
e, tak doporučuju pořídit notebook a postavit k němu lineární stabilizovanej zdroj. Ušetříte si spousty trablů a to včetně těch s rušením od pulzního zdroje. Notebooky nemají příkon větší než 65W, takže se ten zdroj staví poměrně snadno. Osobně mám dost různejch rádiostanic, který ale taky honím z 12V lineárního zdroje, též bez problémů. Takže zbývají počítače a to je skutečně ořech. Tak nejjednodužší varianta je koupit on-line UPSku a do toho připojit všechno, co může mít s tímhle problémy. Jasně, není to levná záležitost, ale obvykle vám stačí nějaká malá. Navíc ten počítač tu UPSku chce, neb když vypnou proud... Protože tam ale mám různý rádiostanice a zdroj veliký, tak jsem se s tím moc neprudil, udělal jsem si 12V rozvod a počítač živím přes měnič. Celej 12V rozvod mám zálohovanej 150Ah 12V akumulátorem (ten je potřeba nacpat vně domu do vhodné bedny) a z elektrocentrál
y/ze sítě tohle monstrum v podstatě jenom dobíjím. Když vypadne proud, tak to akumulátor uživí. Když zazlobí centrála, tak to vyrovná stabilizace v tom dobíjecím zdroji a když ne, tak ten akumulátor zcela určitě.
Pokud to ale má být jenom na osvětlení + točení čerpadlama od kotle, tak podle mýho stačí udělat důkladnou údržbu tý centrály a bude to všechno OK.