Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Je 70 °C na plášti motoru v pořádku?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Je 70 °C na plášti motoru v pořádku?  (Přečteno 2041 krát)
Jarisek
« kdy: 02.05.2025, 07:41 »

Typ označení hoyer 5AT-112M 4ET/t4
3fazový 4kW použity na vzduchotechnic e.
Nemám zatím dořešenou tepelnou ochranu nicméně při spuštění se po 7min zahrál obal na 70°C. Odpor na jednotlivých fázích je v pořádku, ložiska také. Jen bych potřeboval vědět zda je teplota ok a pokud kolik může být max.

Jinak mám zabudovaný přepínač z rozběhu "hvězda" na trojúhelník při chodu... .

Moderátor - Původní nesmysl zněl: "Přehřívání motoru?".
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Čermák
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 03.05.2025, 20:09 »

Tak bez nadproudové ochrany?! Při výkonu 4 kW bych přepokládal trvalý chod na Y nikoliv přepnutí na D.
Tomu by odpovídalo i rychlé přehřátí takřka nepřetížitelné ho motoru (je li výkon odpovídající přiřazenému ventilátoru) Asi by to chtělo kontrolu štítkových údajů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 03.05.2025, 22:30 »

Když zadáte do vyhledavače

hoyer 5AT-112M 4ET/t4

tak se dostanete k fíremnímu manualu Hoyer Motors, kde naleznete
odpovědi na vaše dotazy.

Teplota je vysoká a pokud je motor správně zapojený podle správné dokumentace,
tak i ventilátor může motor přetížit.

"Co myslíte tím, že odpor na jednotlivých fázích je v pořádku"?
Elektrikáři obvykle měří proud v jednotlivých fázích.
A teplotu měří bezdotykovým teploměrem i když to jde i palcem, který udržíte
po dobu minuty přitlačený na těle motoru. Pokud jej neudržítě, tak je teplota 80 stupňů.
To je jen zkušenost starých "motorářů"
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #3 kdy: 04.05.2025, 01:04 »

Pozor na rady - vypadá to na motor v Ex provedení. Bez fotky štítku motoru a popisu umístění ventilátoru (v jaké technologii - v jak stanoveném výbušném prostředí) nedoporučuji radit.

V Ex je třeba povrchová teplota 60° za bezpečnou hranicí. A jestli jede motor bez tepelné ochrany, tak může jít o roznětku výbuchu.

Nesjem si jist, že tazatel alespoň tuší, co činí a kde to činí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
dvorsky1
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 12.06.2025, 21:50 »

 Našiel som štítok tohto motora na jeden stránke - 5AT-112M 4ET/t4. Je tam uvedené, že to je ATEX motor. Otázka je či vaše prostredie je ATEX? Motor musíte prevádzkovať trvalo v zapojení D. Motor je 400/690V. Na štítku, ktorý som pozeral ja je uvedené, že motor má PTC termistory, ktoré môžete vyhodnocovať termistorovým relé. váš motor PTC snímač mať nemusí, väčšinou to záleží  od zákazníka či si ho chce objednať. Ďalej by mal byť motor navrhnutý na adekvátnu záťaž, pri ktorej nehrozí, že sa stator bude prehrievať. ATEX motory majú redukovaný výkon, resp. moment záťaže ma byť menší ako nominálny moment motora. Pri prevádzke s FM menič obmedzuje prúd motora a moment. Ideálne sa to robí ak je motor aj menič od toho istého výrobcu, sada parametrov pre ATEX motor je uložená v meniči a nie je potreba dlho maturovať.


* Snímka obrazovky 2025-06-12 214911.png (636.89 KB, 1357x531 - prohlédnuto 68 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Z jakého motoru je možno udělat generátor?
 Jaké motory se používají pro stolařské frézy?
 Jak jsou chráněny motory-vibrátory pro zvibrování betonu?
 Je možná regulace otáček motoru centrálního vysavače?
 Jak změnit směr otáčení jednofázového motoru?
 Jak správně nastavit resolver (encodéru) v motorech Baumuller po výměně?
 Dá se použít asynchronní elektromotor k brždění?
 Vzpomenete si k čemu používáme komutační póly a vinutí?
 Jak u elektromotorů spočítám kolik utáhnou kilogramů?
 Proč vypadává hl. jistič 3x25A/B při zapnutí motoru 5,5 KW?
 Bude fungovat třífázový motor jako dvoufázový generátor?
 Je možné provozovat třífázový motor na jedné fázi v zapojení do hvězdy?
 Jak připojit dva autoalternátory paralelně?
 Zvýším délkou řemenice chybějící otáčky motoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Jak určit výkon elektromotoru pro zatížení S3?
 Jak změní otáčky a výkon motoru 380V zapojeného jako generátor ve 400V síti?
 Jak se spočítá 2.f. proud rotoru kroužkového motoru?
 Lze stejnosměrný motor pohánět oběma směry?
 Poradíte mi s dimenzí vedení pro motor?
 Jakými způsoby lze řídit stejnosměrné motory?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?
 Jaka je zatizitelnost pomocneho (rozbehoveho) vinuti 1f asynchronniho motoru?
 Jaké teploty nutno vzduchem chladit u motorů, aby nedošlo ke kondenzování vody?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Je možné prevádzkovať 3faz. asyn. motoru 460V na 480V?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Kde najdu v normě, že motory jistíme podle štítku výrobce motoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.026 sekund, 22 dotazů.