To je jenom takový poměřování pindíků, který se vleče od devadesátek, kdy se zavedlo, že kdo nemá maturitu je nedouk a blb. Ostatně je to vidět dodnes, jaký je přetlak na gymply a jak zanikají učňáky.Znám pitomce, co vydřeli Bc, nebo udělali DiS na soukromý škole a jen díky tomu, že kádrováci (nebo HR, jak si dnes říkají) jsou rovněž oboru neznalí, tak je papír okouzlí.
Znám ale i lidi, kteří oborem prošli od učení, až po inženýra. Takových si vážím, protože nejsou jen pouhými teoretiky, cítícími se vysoce nadřazenými, jen do chvíle, kdy dojde na praktický problém.
S jedním takovým vzdělancem jsem řešil upadlý nulák. Počmáral stránku výpočty, zohlednil stárnutí vodičů, přechodové odpory svorek, dokonce se vyptával na trefo, kvůli vnitřnímu odporu.
Takže ano, teoretické znalosti elektrotechnik
a jsou hezká věc, jen bez praxe je nedokáže uplatnit.
Elektrikář (za mě elektromontér, aspoň před lety) byl v učení veden k samostatnému logickému myšlení aby i pomocí základních znalostí dokázal diagnostikovat příčinu poruchy a nevymejšlel bejkárny, protože je přechytralej
Už na škole jsme měli nejvíc v úctě profesorku, která se vyučila, dělala v navijárně, byla i u motorů do lokomotiv a tramvají a dotáhla to na inženýrku ve vývoji ve Škodovce na generátorech. Ten výklad se nedal srovnávat s učitelem, který stroj viděl na obrázku, nebo na exkurzi.
Takže ono je úplně jedno, jestli je někdo elektrotechnik, nebo (jak někteří vzdělanci rádi zdůrazňují) jenom elektrikář. Pokud dotyčný nemá o obor zájem a nepohybuje se v něm a nenasává nové znalosti, bude to pořád nedouk.
A to i proto, že poslední minimálně dekádu je školství koncipováno tak, aby prošel každý, kdo se dostal a nemá velkou absenci.
Ostatně každý má možnost se poptat, jak se během pár let změnily nároky na závěrečky jak v učení, tak na střední.