Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Učí svéprávní učitelé svéprávné studenty to správné učivo?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Učí svéprávní učitelé svéprávné studenty to správné učivo?  (Přečteno 2978 krát)
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #18 kdy: 26.05.2024, 14:01 »

To je jenom takový poměřování pindíků, který se vleče od devadesátek, kdy se zavedlo, že kdo nemá maturitu je nedouk a blb. Ostatně je to vidět dodnes, jaký je přetlak na gymply a jak zanikají učňáky.

Znám pitomce, co vydřeli Bc, nebo udělali DiS na soukromý škole a jen díky tomu, že kádrováci (nebo HR, jak si dnes říkají) jsou rovněž oboru neznalí, tak je papír okouzlí.
Znám ale i lidi, kteří oborem prošli od učení, až po inženýra. Takových si vážím, protože nejsou jen pouhými teoretiky, cítícími se vysoce nadřazenými, jen do chvíle, kdy dojde na praktický problém.
S jedním takovým vzdělancem jsem řešil upadlý nulák. Počmáral stránku výpočty, zohlednil stárnutí vodičů, přechodové odpory svorek, dokonce se vyptával na trefo, kvůli vnitřnímu odporu.
Takže ano, teoretické znalosti elektrotechnik a jsou hezká věc, jen bez praxe je nedokáže uplatnit.
Elektrikář (za mě elektromontér, aspoň před lety) byl v učení veden k samostatnému logickému myšlení aby i pomocí základních znalostí dokázal diagnostikovat příčinu poruchy a nevymejšlel bejkárny, protože je přechytralej angel

Už na škole jsme měli nejvíc v úctě profesorku, která se vyučila, dělala v navijárně, byla i u motorů do lokomotiv a tramvají a dotáhla to na inženýrku ve vývoji ve Škodovce na generátorech. Ten výklad se nedal srovnávat s učitelem, který stroj viděl na obrázku, nebo na exkurzi.
Takže ono je úplně jedno, jestli je někdo elektrotechnik, nebo (jak někteří vzdělanci rádi zdůrazňují) jenom elektrikář. Pokud dotyčný nemá o obor zájem a nepohybuje se v něm a nenasává nové znalosti, bude to pořád nedouk.
A to i proto, že poslední minimálně dekádu je školství koncipováno tak, aby prošel každý, kdo se dostal a nemá velkou absenci.
Ostatně každý má možnost se poptat, jak se během pár let změnily nároky na závěrečky jak v učení, tak na střední.
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #19 kdy: 26.05.2024, 15:05 »

Podceňování vyššího vzdělání a přeceňování řemesla se dělalo vždy. Ono je to tak napůl.
Sám jsem maturoval na gymplu z matiky, dva semestry na VŠ mi taky dost dalo. A k tomu jsem se i vyučil.
Řemeslník se zlatýma ručičkama přece nemusí nic počítat. Ona je to vlastně pravda, od toho tu není, od toho je tu projektant nebo technik s vyšším vzděláním.
Obě profese jsou důležité.
Vzájemná ignorace pak vede k nekonečným debatám nad průřezy vodičů, správným jištěním nebo pospojováním. O hromosvodech ani mluvit nebudu, to je kolikrát boj na život a na smrt. Na argument, že to někdo dělá dvacet let, tak tomu musí rozumět jsem už hodně alergický.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 26.05.2024, 16:48 »

Zrovna ten projektant, je názorná ukázka.
Je rozdíl mezi projektem od praktika, kdy je materiál do šroubku a jednoduchá proveditelnost a projektem od čerstvého maturanta, který nezná komponenty, standardy, ani si neláme hlavu s proveditelnost í.
Např. pokud tedy jen já blbě nepochopil, že dveře Ran se zaráží o trafo a byl to vlastně záměr, stejně tak používání mnoha barviček, hlavně růžový a fialový, aby se to starým montážníkům sdílet líp četlo. To zas jedna čerstvá projektantka.
Tohle vůbec není o snižování vzdělání, ale o tom, že nevzdělaný řemeslník je stejný blb, jako akademik elektrotechnik teoretik bez praxe, pouze s vnitřním přesvědčením o své dokonalosti, protože přeci maturita.
Elektrotechnik musí mít teoretické i praktické znalosti svého odvětví, o tom to celé je.
A i když tomu stejně nebude nikdo věřit, když vzali k podniku mladého projektanta, po prvních dvou zhovadilých projektech mi ho dal majitel firmy (RT) na hrb, aby se aspoň naučil jak vypadá to, co maluje a konečně začal projektovat.
Byl celkem bystrej, stačilo něco přes půl roku.

Zaznamenáno
Pavel Mužík_
OSVČ - technický poradce, soudní znalec
*
Offline Offline



Normy ano, ale bez kvalifikace a přemýšlení ??


« Odpověď #21 kdy: 26.05.2024, 19:46 »

Když jsme u toho - neměli by pracovnicí TIČR také prokazovat svéprávnost?

Zkoušel jsem kdysi jednoho hodně namyšleného revizního technika. A byli jsme u ČSN 34 1010 (jo, jsem stará škola). Ptal jsem se, kde se vzaly ty násobky jmenovitého proudu jističe, požadované na zkratový proud - proč zrovna 3,5 x, či 2,5 x atd. Řekl mi, že to na něm nesmím chtít, protože to v té normě není napsáno. Dalo mi dost práce vysvětlit mu, že bez takovýchto vědomostí z něj nebude dobrý revizní technik.

Proč to píšu. Domnívám se, že zkoušením textů norem dělá TIČR z elektrotechnik ů porávě takové nedouky.
Howgh.
Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 27.05.2024, 10:32 »

Zrovna ten projektant, je názorná ukázka...
 ...když vzali k podniku mladého projektanta, po prvních dvou zhovadilých projektech mi ho dal majitel firmy (RT) na hrb, aby se aspoň naučil jak vypadá to, co maluje a konečně začal projektovat.
Byl celkem bystrej, stačilo něco přes půl roku.


Hloupý tedy nebyl, jen neměl dobré učitele.


Když jsme u toho - neměli by pracovnicí TIČR také prokazovat svéprávnost?
 Domnívám se, že zkoušením textů norem dělá TIČR z elektrotechnik ů porávě takové nedouky.


To je stejné jako ve školství, je jednodušší zkoušet cokoliv, pokud je zkoušený nucen se to naučit jako básničku. Pokud to řekne vlastními slovy, musí zkoušející daleko více myslet a jak známo "myšlení bolí a zdržuje".
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jakou práci v oboru silnoproudé elektrotechniky zvolit?
 Nemá snad František Kosmák v otázce vzdělávání pravdu?
 Jak se na Elektrice vyvíjí a připravují bezplatné PODCASTY
 Dotáhni to dál s IAESTE ČR
 Z 20. ročníku ELECTRON v Nitře
 Jak se moderně vzdělávat v elektrotechnice
 Proč je František Kosmák tak populární jako byl Václav Honys?
 Jaká byla 53. konference SOLID Teamu 2016
 Elektrotechnické vysokoškolské vzdělávání včera, dnes a zítra
 ÚVAHA: Když elektrotechnik opouští svou komfortní zónu ...
 Jak se vzdělává obyčejný elektrikář?
 Pozoruhodný showroom Foxtrotu v Brně
 Jaká byla 58. konference SOLID Team na jaře 2019
 Jaký kvalitní kurz RT (v Praze a okolí) doporučujete?
 Vítězné týmy BSEC 2022, soutěže studentů VUT Brno
 Které školení vybrat, prezenční nebo on-line?
 Kdo má zkušenosti se zkrácenou formou studia?
 Kde v roce 2024 získat elektrochnické vzdělání?
 Pokud chci dělat revizi na přípojky z veřejné sítě E.ON, musím podstoupit nějaké školení či přezkoušení?
 Kdo vlastně přezkušuje rev.technika?
 Kde naleznu nějaké informace o potřebné kvalifikaci k provádění elektroprací v Rakousku?
 Je učební obor 23-45-L/004 elektrotechnickou kvalifikací?
 Musí mít nadřízený revizního technika v zaměstnaneckém poměru elektrotechnické vzdělání ?
 Odpovídá gymnazijní vzdělání vyhlášce 50/78S.?
 Mám s §6 kvalifikaci na provádění revize?
 Mohu vypracovávat projektovou dokumentaci pokud nejsem v komoře projektantů?
 Kdo provádí zkoušku nebo přezkoušení §6 vyhlášky 50/1978?
 Co je třeba k přezkoušení z vyhlášky 50/78 Sb. §8?
 Jak získat elektrotechnické vzdělání, značka: Rychle?
 Jaké zaměstnání mohu vykonávat se vzděláním v oboru 26-86-2 a 26-75-4/03?
 Jak získat výjimku od ITI pro získání §6 vyhlášky 50/78Sb?
 Kde je možné získat dálkově potřebné silnoproudé vzdělání?
 Podle čeho zjistím klasifikaci dosaženého vzdělání dle vyhl. 50/78Sb.?
 Které konkrétní SŠ a VŠ obory spadají do kategorie vzdělání dle vyhlášky 50?
 Naši maturanti na SOŠ/SOU Trnkova Brno 2012
 Musí mít správce počítačové sítě elektrotechnické vzdělání?
 Měl by mít revizní technik maturitu nebo mistrovskou zkoušku?
 Miloš Kodad o budoucnosti středního elektrotechnického školství na AMPERu 2014
 Zaměstnáte elektrikářskou rychlokvašku?
 Máte své dítě na elektrotáboře také? Jaký je?
 Je toto potvrzení rekvalifikace platné jako vzdělání v elektrotechnice?
 Jaké znalosti a dovednosti by měl mít absolvent SPŠE či ČVUT FEL?
 Náš člověk ve světě aneb Zahraniční zkušenosti absolventa
 Jak je to se vzděláváním elektrotechniků na Slovensku?
 Potřebujeme víc elektrotechnických středoškoláků nebo vysokoškoláků? Kde je pravda?
 Proč se říká, že je elektrikář šlechtic mezi řemeslníky?
 Lze uznat pro §6 elektrotechnické vzdělání z Ukrajiny?
 Je gymnázium s výučním oborem považováno za ÚSO?
 NP8# Za současné vyhlášky padesát u vzdělání existují pouze dvě možnosti, říká Radek Roušar
 Je obor elektrikář silnoproud těžký?
 Proč chce Hájek střílet po starých občanech?
 Mohu zasahovat do svorkovnice svítidel bez elektrotechnického vzdělaní?
 Kde lze v Praze doplnit odborné vzdělání 26-51-H/01 / elektrikář?
 Jak to vypadá novými, mladými elektrotechniky, nechybí více, než před covidem?
 Student v Asii studuje to, co si myslí, že ho uživí ...
 Ako sa môžem kvalifikačne a skúsenosťami zaradiť na Slovensku?
 Kde se naučit opravovat pračky?
 Z čeho se má učit zaměstnanec, který nemá čas na aktivní vzdělávání?
 Jak poučit ty nejchytřejší, že by se mohli naučit konečně něco správně?
 Těšíte se na E-learning? A vidíte ho pozitivně?
 Jak musí být zajišťováno zvyšování a udržování odbornosti k vykonávání prací pod napětím?
 Pomohou vám audioknihy více, než papírové?
 Znáte HAGER Akademii? A líbí se vám?
 Vydavatelství IN-EL usnadňuje adeptům přípravu na zkoušky nebo přezkoušení!
 K jakému praktickému účelu vznikl §12 vyhlášky 50/78Sb.?
 Duální vzdělávání mladých elektrotechniků by pokračovalo druhým rokem
 Co očekávat od UNITu do konce února 2024

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.077 sekund, 25 dotazů.