Dobrý e-shop musí být:
1. pravdomluvný, tzn. nelhat o zboží na skladě nebo v jeho dostupnosti
2. pravdomluvný v klíčových slovech. Tzn., že když zadám do vyhledávače "kliky s převodníkem na MTB 155mm" a vyskočí mi nabídka na 175mm, která je ještě ihned trumfována vyskakovacím oknem, mám sto chutí takovou stránku nechat smazat. Toto není důvěryhodný obchodník.
3. pokud se ke zboží váže příslušenství, mělo by automaticky vyjet v nabídce pod popisem zboží. Ne, že budu k foťáku listovat dalších pět minut v menu a hledat paměťovou kartu, které ještě nemá ani filtr dle kategorií
4. obsahově přínosný, jak tu už zaznělo. Očekávám tedy u zboží automaticky ke stažení návod, katalogový list, prohlášení o shodě atd. Stejně tak diskuze o výrobku či recenze jsou příjemným bonusem.
5. Výběr z více dopravců. E-shop fungující pouze na České poště je odsouzen k zániku a z principu zde nenakoupím, byť by to mělo být zadarmo.
Na straně druhé neřeším dopravu, opravdu ne. Ještě jsem za dopravu nikdy neplatil více jak 200 Kč a pokud znám hodnotu svého času, tak za ty peníze nedojedu ani do krámu na návsi. Pokud mi balík doveze kurýr až na práh dveří a ještě dá předem vědět čas doručení, je mi celkem jedno, jestli to stojí 0, 100 nebo 200 Kč.