Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: Tým portálu Elektrika 30.03.2019, 17:34



Název: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Tým portálu Elektrika 30.03.2019, 17:34

Klasický spotřebitelský elektronický obchod motivuje své klienty emotivně, zaměřuje se na chamtivost, sny, či jistoty. I přes to, že se může zdát, že to samé lzeaplikovat i v obchodní sféře, není tomu tak. Důvody technika, obchodníka je jiný. Potřebuje tvořit zisk, nikoliv ukájet své osobní pocity. Takový e-shop musí mít odlišné parametry, nikoliv pouze jiné položky. Jakje to s vámi? Co je podle vás to důležité na takové mezifiremní virtuální prodejně?


Název: Re: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Milan Hudec 31.03.2019, 10:49
Ale kdeže, ledaže by takovou činnost měl obchodník coby čirého koníčka, emocionálních pocitů vzniknuvších z " dobrého obchodu" zas není tolik druhů aby je bylo možno rozdělovat dle šablon.


Název: Re: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Jan Yossarian 31.03.2019, 16:24
Ale kdeže, ledaže by takovou činnost měl obchodník coby čirého koníčka, emocionálních pocitů vzniknuvších z " dobrého obchodu" zas není tolik druhů aby je bylo možno rozdělovat dle šablon.
Ano, jsou dva druhy pro koncáky a obchodní. Pro mne musí být B2B e-shop především katalog v kterém občas i něco koupím. Jako digitální demenci některých správců B2B e-shopů chápu pokus o akční slevu na ryze projekční zboží. Tedy speciálky které se určitě nevyplatí držet na montážním skladu. Hodně diskutabilní je cena za dopravu. Tedy jinak. Pokud se v naší firmě objednává zboží na stavbu, pak je to v takovém objemu, kdy je doprava vždy v ceně. Pokud bych kupoval položku za dvě koruny, pak by asi byla cena dopravy v nepoměru. Ovšem pro někoho to může být výhodné. Ne vždy je levný osobní odběr.

Takže za mne dobrý e-shop musí být informačně přínosný.


Název: Re: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Milan Karvánek 01.04.2019, 11:18
Osobně to vidím jako J.Yossarian. K té přehlednosti ještě přidám rychlost odezvy servru, ale ono to možná souvisí s tou přehledností, protože když je sortiment rozčleněn na příliš mnoho podkapitol asi se to hůř třídí a pak to také trvá neúměrně dlouho. Zde asi platí, že méně je více. Navíc některé "podkapitoly" a dílčí parametry, i když objektivně u daného výrobku existují a jsou možná stanoveny i na základě nějaké mezinárodní normy (jak mi v jednom VO sdělili),  jsou v praxi nepoužívány, naopak jiné parametry, které jsou praxí zažité, "velkoobchodní katalogový list výrobku" ani neobsahuje.
A nejhorší je nedůsldnost a nejednotnost ve vyplňování parametrů různých dodavatelů a výrobců, to potom veškeré třídění podle parametrů ztratí význam, protože niky nedostanu relevantní výsledek.
Takže pro mě je jednoznačne motivující:
přehlednost katalogu a rychlost vyhledávání a možnosti třídění, dlouhá doba pro objednávku(třeba do 20hod. pro dodání druhý den dopoledne) = rychlost dodávky od objednání, doprava v ceně potěší, možnost jednat v případě potřeby rovněž se živým reprezentantem prodeje a to nejen po telefonu, ale i osobně v pobočce.


Název: Re: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 01.04.2019, 14:02
Dobrý e-shop by měl mít jasně uvedeno co dokáže odeslat okamžitě a co musí nejprve objednat u výrobce nebo jiného obchodníka.
Jisté plus vidím i v tom, jestli je možné, pokud ještě zboží nebylo odesláno, navýšit množství nebo něco k objednávce přidat.
A pokud různí výrobci mají různě specifikované vlastnosti stejně pojmenovaného zboží, je třeba mít možnost konkrétního výrobce chtít nebo naopak nechtít


Název: Re: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Mikulecký 02.04.2019, 14:26
Velkosklady vám taky připraví objednávku. Po dohodě zajistí i  dovoz.
Sleva, pokud jste pravidelný, zaregistrovaný odběratel je taky zajímavější.


Název: Re: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Radek Červený 03.04.2019, 08:36
Dobrý e-shop musí být:
1. pravdomluvný, tzn. nelhat o zboží na skladě nebo v jeho dostupnosti
2. pravdomluvný v klíčových slovech. Tzn.,  že když zadám do vyhledávače "kliky s převodníkem na MTB 155mm" a vyskočí mi nabídka na 175mm, která je ještě ihned trumfována vyskakovacím oknem, mám sto chutí takovou stránku nechat smazat. Toto není důvěryhodný obchodník.
3. pokud se ke zboží váže příslušenství, mělo by automaticky vyjet v nabídce pod popisem zboží. Ne, že budu k foťáku listovat dalších pět minut v menu a hledat paměťovou kartu, které ještě nemá ani filtr dle kategorií  (zle)
4. obsahově přínosný, jak tu už zaznělo. Očekávám tedy u zboží automaticky ke stažení návod, katalogový list, prohlášení o shodě atd. Stejně tak diskuze o výrobku či recenze jsou příjemným bonusem.
5. Výběr z více dopravců. E-shop fungující pouze na České poště je odsouzen k zániku a z principu zde nenakoupím, byť by to mělo být zadarmo.

Na straně druhé neřeším dopravu, opravdu ne. Ještě jsem za dopravu nikdy neplatil více jak 200 Kč a pokud znám hodnotu svého času, tak za ty peníze nedojedu ani do krámu na návsi. Pokud mi balík doveze kurýr až na práh dveří a ještě dá předem vědět čas doručení, je mi celkem jedno, jestli to stojí 0, 100 nebo 200 Kč.


Název: Re: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Radek Červený 03.04.2019, 08:41
Velkosklady vám taky připraví objednávku. Po dohodě zajistí i  dovoz.
Sleva, pokud jste pravidelný, zaregistrovaný odběratel je taky zajímavější.

Myslíte třeba Sonepar, který zaslal z Hradce závěsný kabel ve třech kusech a ještě se k tomu vyřehtaně stavěl tak, že když už to není sice normální, tak se to prostě stává? Hmmmm, děkuji, to snad raději ne  :-\


Název: Re: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Žvak Petr 03.04.2019, 09:12
Myslíte třeba Sonepar, který zaslal z Hradce závěsný kabel ve třech kusech a ještě se k tomu vyřehtaně stavěl tak, že když už to není sice normální, tak se to prostě stává? Hmmmm, ,  to snad raději ne  :-\
To nejde házet všechny do jednoho pytle.
Příště tam už nenakoupíte. A pokud se to stane více firmám - tak to asi brzy poznají.
Vše je totiž v lidech.




Název: Re: Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 03.04.2019, 14:39
Myslíte třeba Sonepar, který zaslal z Hradce závěsný kabel ve třech kusech a ještě se k tomu vyřehtaně stavěl tak, že když už to není sice normální, tak se to prostě stává? Hmmmm, ,  to snad raději ne  :-\
Radku, řeknu ti, že asi bych na každém VO něco našel. Jak to řekl Petr Žvak přede mnou, je to o lidech. Kdybych neodpouštěl a neházel spoustu věcí za hlavu, patrně už bydlím v Bohunicích na Hůskové (brněnský blázinec). Vše se vyvíjí a "obnošený kabát" všichni vyměníme.
Je otázkou kdy.
Někoho položí do rakve v jeho svatebním hábu, protože prý nebyl převlékač kabátů.
 (dance)


Název: ESP#2 Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 03.04.2019, 14:53
ESP#2 Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?
    Co je zásadní pro elektromontážn í firmu Radka Červeného? Proč používá e-shopy systémový integrátor Jan Franěk? Milan Hudec si zachovává k elektronickému nakupování bezpečný odstup. Tradičně velice zajímavý je přístup Milana Karvánka. Z jakých důvodů navštěvuje kamenný velkoobchod osobně Jan Bocek? Co oceňují nakupující z pohledu Josefa Lasovského, správce e-shopu Schrack Technik? Vzdáleně nám oznámil své priority v elektronickém nakupování také Oldřich Morávek. Ludvík Málek provozuje elektronický obchod se svítidly bezmála dvacet roků a jeho průzkum byl vždy pečlivý a velice zajímavý. Lukáš Marek vedoucí elektronických obchodů K&V Elektro má jasný a stručný názor. Radek Červený svými slovy dodává, že v B2B e-shopu pouhá přítomnost popisu, obrázku a ceny je naprosto nedostačující.    
    Zdroj: zde... (https://elektrika.cz/data/clanky/esp-2-co-je-pro-nakupujici-v-b2b-e-shopu-motivujici)


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
ESP#2 Co je pro nakupující v B2B e-shopu motivující?