Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Proč mi po výměně ložisek motor již nejede?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Proč mi po výměně ložisek motor již nejede?  (Přečteno 22006 krát)
Fauik
« kdy: 01.03.2013, 15:28 »


Proč po demontáži motoru a výměně ložisek motor neběží?
Jedná se o motor na 230V v chlazení pípy, motor jsem z ní demontoval (do té doby běžel,ale strašně rochotil) a rozebral bez jakéhokoliv poškození, rejpnutí, přerušení vinutí aj.
Po rozdělení rotoru od statoru jsem vyměnil poškozená ložiska a motor opět složil a namontoval do pípy, ale už se nerozeběhl.
Je možné že jsem rozdělením motoru zrušil nějaké magnetické pole nebo tněco takového?
Jinak už si to vysvětlit neumím.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 01.03.2013, 17:48 »

Dalo by se vyzkoušet jestli nedošlo k nějaké mechanické vadě, jestli s novými ložisky kompletně složený motor nemá tak těžký chod, že by se nedokázal roztočit?
Buď mechanika, nebo "urvaný drát"...
Že by někam odešlo magnetické pole bych si neuměl dost dobře představit...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Miroslav Fau
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 01.03.2013, 18:05 »

Dalo by se vyzkoušet jestli nedošlo k nějaké mechanické vadě, jestli s novými ložisky kompletně složený motor nemá tak těžký chod, že by se nedokázal roztočit?
Buď mechanika, nebo "urvaný drát"...
Že by někam odešlo magnetické pole bych si neuměl dost dobře představit...

(Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!),abych upřesnil,jde o malinký motůrek,který se točí v ložiskách typu 608 ZR,jde o ložisko o průměru zhruba 25mm,jsou včera koupená,tudíž úplně nová. Ještě se zeptám,kdybych třeba např. přerušil nějaký ten měděný drátek co je namotané vinutí, nespálil by se ten motor? měl jsem to dnes rozebrané znova,ale nikde jsem nic nenašel. A myslíte že s magnetem nemá nic společného,jo? některé motory přece mají nějaký magnetický odpor nebo něco takového aby se roztočili.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Fau
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 01.03.2013, 18:07 »

(Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!),abych upřesnil,jde o malinký motůrek,který se točí v ložiskách typu 608 ZR,jde o ložisko o průměru zhruba 25mm,jsou včera koupená,tudíž úplně nová. Ještě se zeptám,kdybych třeba např. přerušil nějaký ten měděný drátek co je namotané vinutí, nespálil by se ten motor? měl jsem to dnes rozebrané znova,ale nikde jsem nic nenašel. A myslíte že s magnetem nemá nic společného,jo? některé motory přece mají nějaký magnetický odpor nebo něco takového aby se roztočili.


je to tento typ chlazení a toho motoru,ale nevím zda to bude něco platné (ten černý vpravo)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Schlesinger
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline


opravy a montáže do 1000V konstrukce el. strojů


« Odpověď #4 kdy: 01.03.2013, 22:10 »

chtělo by to alespoň obrázek,abychom zjistili, o jaký typ motoru jde - komutátorový, asynchronní...
a motor po té vaší "opravě" je úplně mrtvý, nebo bzučí, ale netočí se?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Buben
*
Offline Offline



Revize a údržba elektrických zařízení a strojů


WWW
« Odpověď #5 kdy: 02.03.2013, 07:42 »

Když motor složíte dohromady, točí se rotor volně? Po připojení na napětí bručí nebo ne?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revizní technik E2/A
Údržba a opravy elektrických zařízení strojů, průmyslových elektroinstala cí a hromosvodů.
Dřevozpracujíc í průmysl a prostory se zvýšeným nebezpečím požárů.
Stále se učím.....
Josef Pavlík
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 02.03.2013, 10:10 »

V této fázi bude vhodné změřit odpor vinutí resp. celistvost smyčky, zda není přerušeno. Obraťte se ale na odborníka.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



Odpočet běží


« Odpověď #7 kdy: 02.03.2013, 10:42 »

Problém nemusí být jen v motoru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu

31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
Miroslav Fau
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 03.03.2013, 11:19 »

chtělo by to alespoň obrázek,abychom zjistili, o jaký typ motoru jde - komutátorový, asynchronní...
a motor po té vaší "opravě" je úplně mrtvý, nebo bzučí, ale netočí se?

Obrázek jsem sem dával,ale bohužel ho admin zřejmě odstranil. jde o motor komutátorový.M otor po zapojení ani nebzučí,ani nevrčí ani se z něj nezakouřilo,prostě nic.


* pípa.jpg (421.7 KB, 1067x800 - prohlédnuto 1348 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 03.03.2013, 11:25 »

Jestli se kotvička volně otáčí pozor,  tak doporučuji zaměřit se na komutátor, a uhlíky.
Doufám, že jste je před demontáží opatrně vyjmul a označil si je.
Mohl by být také utržený přívod na některý jejich držák.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Fau
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 03.03.2013, 11:27 »

Jestli se kotvička volně otáčí pozor,  tak doporučuji zaměřit se na komutátor, a uhlíky.
Doufám, že jste je před demontáží opatrně vyjmul a označil si je.
Mohl by být také utržený přívod na některý jejich držák.

uhlíky to nemá
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 03.03.2013, 11:32 »

Tak jak se dostává proud do kotvy ?
Pružinky ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Fau
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 03.03.2013, 11:35 »

Tak jak se dostává proud do kotvy ?
Pružinky ?

to vyfotim a pošlu fotky
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 03.03.2013, 11:37 »

Nutno změřit zda prochází proud jednotlivými vinutími, nejlépe ohmmetrem a potom celým motorem. Vinutí statoru a rotor s uhlíky jsou zapojeny do série (čili stejně jako el. vánoční svíčky),  tudíž přerušení kdekoliv způsobí, že nic se netočí ani nevrčí.

Pozor též na jednu vychytávku výrobců komutátorových universálních motorků a tím jsou tzv. samoodpojovací uhlíky, které mají při určitém stupni opotřebení za úkol zastavit motor, aby nedošlo k poškození komutátoru krátkými konci uhlíků případně také pružinkami, které je přitlačují. Někdy se stane, že je uhlík tak opotřebován, že po uvolnění pružiny, která ho přitlačuje dojde již k zareagování samoodpojení a ze zabroušené části uhlíku vyskočí plastový kolíček. Při zpětné montáži zabrání tento kolíček přitlačení uhlíku k ploše komutátoru tím, že má silnější pružinku než je pružina přitlačující celý uhlík.

edit: No vidím, že je to nějaké zamotané, přesto tady předcházející řádky nechám, mohou pomoci časem někomu jinému, ale zeptám se tazatele, zda je u motorku nějaká elektronika a z čeho usoudil, že je to motorek komutátorový, když nemá kartáče (uhlíky, pružinky).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 03.03.2013, 11:40 »

Jestliže je to jenom čerpadlo oběhu chladícího media, tak se mi zdá komutátorový motor
na 230 V poněkud divné řešení.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Fau
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 03.03.2013, 11:50 »

Proč po demontáži motoru a výměně ložisek motor neběží?
Jedná se o motor na 230V v chlazení pípy, motor jsem z ní demontoval (do té doby běžel,ale strašně rochotil) a rozebral bez jakéhokoliv poškození, rejpnutí, přerušení vinutí aj.
Po rozdělení rotoru od statoru jsem vyměnil poškozená ložiska a motor opět složil a namontoval do pípy, ale už se nerozeběhl.
Je možné že jsem rozdělením motoru zrušil nějaké magnetické pole nebo tněco takového?
Jinak už si to vysvětlit neumím.

jedná se o tento motor


* 03032013811.jpg (947.32 KB, 2592x1944 - prohlédnuto 1008 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Fau
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 03.03.2013, 11:54 »

jedná se o tento motor

jinak do kondíku jde 220,z něj do motoru taky a z kondíku jde dalším drátem 40v a zem s nulou do motoru
řekl mi to kamarád (vyuč. el.) tak jsem mu věřil
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 03.03.2013, 12:03 »

V té části kam vede ten kabel by měly být kroužky na a těch by se mělo něco dotýkat.
S největší pravděpodobnos tí se nedotýká. Mohlo dojít k poškození při stahování. 
Točila se ta hřídelka po smontování lehce ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.054 sekund, 22 dotazů.