Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Opravy a servis, údržba, rekonstrukce
| | |-+  Dá se dokoupit stabilizátor napětí ke generátoru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Dá se dokoupit stabilizátor napětí ke generátoru?  (Přečteno 30599 krát)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #18 kdy: 27.11.2007, 18:32 »

Zlatá slova!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Lubínek
« Odpověď #19 kdy: 08.12.2007, 09:27 »

Výše popsaná elektrocentrál a má tak nekvalitní napětí, že si s ním poradí UPS tak, že se přepne na akumulátor. Jediné řešení vidím v tom, že se UPS bude napájet přímo z elektrocentrál y z vývodu 12V. Odběr proudu bude ale omezen dle typu UPS.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Viktor Klemon
*
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 13.12.2007, 08:09 »

Odber prúdu obmedzí aj centrála - 12 V vývod dá tak max 7,5 až 8 A.
To je ozaj len na hru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Zuna
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #21 kdy: 18.12.2007, 18:19 »

Dejte si na osv.z takového agregátu úsporky.Mají zabudovanou stabilizaci výkonu.Také dost učetříte,neboť benzínové centrály mají spotřebu kolem 1l na 1kWh.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lubomír Posker
« Odpověď #22 kdy: 19.12.2007, 00:01 »

Občas se na Aukru nebo v inzerci vidí stabilizátory síťového napětí Křižík s magnetickým zesilovačem. Bývají pro výkon 500, 750 až 1500 W. Cena - to je různé, řádově 500 - 2000 Kč. Ovšem, jestli jsou změny napětí dány nerovnoměrnost í chodu dvoutaktního motoru, nejsem si jist s jejich dynamickými vlastnostni - myslím tím, jestli jsou schopny vyrovnávat rychlé změny napětí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
benghi
« Odpověď #23 kdy: 22.02.2008, 23:53 »

Presne tak ,  mam to ke kotli a jeste navic jsem k tomu pripojil i svetla. Chtel jsem jeste televizi ,  ale ty by asi to kolisani nedelalo moc dobre.
Podle zvuku generatoru poblikavaji svetla - odpoved na dotaz pred .
Mozna se to bude chovat jinak, kdyz motor bude zahraty a pod dostatecnou zatezi.
Nechtel bych aby mi po pulhodinovem chodu pobouchaly vsechny usporky po baraku zrejme jim to kolisani taky moc nesvedci.

To, co tu budu popisovat jsou MOJE zkušenosti s levnou elektrocentrál ou. Nez jsem na některý věci přišel, tak mi to dalo dost práce. Považujte to za určitý vodítko, ale ve vašem případě věci mohou probíhat jinak a problém může být jinde.

Je ale nutný udělat jednu věc - ustabilizovat tu elektrocentrál u alespoň trochu. Předně, nová elektrocentrál a se musí zajet a před prvním použitím se musí vyčistit. Nejhorší blbost, kterou můžete udělat (já ji udělal taky...klid) je nalejt do nový elektrocentrál y plnou nádrž paliva a nahodit to. Předně, v nádrži je (a bude) nějakej nelidskej svinčík, jinými slovy, to, co tam je na dně, není palivo, ale zbytky toho, čím tu nádrž zevnitř umývali spolu se zbytky paliva, na který ji testovali. Vylejt. Nic jinýho se s tím dělat nedé. Pochopitelně ne do kanálu nebo do trávníku. Nejjednodužší je nádrž vymontovat a vypláchnout palivem, na který ta centrála následně pojede (k palivu napíšu pár slov později) a zase smontovat.

Druhá věc, kterou musíte udělat, je vyčistit vzduchovej filtr. Podívejte se do návodu k elektrocentrál e jak se má čistit filtr. Je docela důležitý to udělat i na nový centrále. Dost filtrů taky chce, aby na ně někdo kápnul trochu oleje (což se zas píše v návodu) a vycházejte z toho, že ta centrála někde ležela ve skladu klidně dva roky.

Další bod - svíčka. Vyšroubovat, zkontrolovat a znova zašroubovat. Hlavně pak je třeba zkontrolovat, zda drží ucpávky na izolátoru a zda se ve svíčce něco neveglá. Pokud je něco z toho špatný, tak vymněnit svíčku. Stran svíčky... pokud budete měnit, tak vymontovat a zajít s tím do nějaký prodejny dílů na auta. Rozhodně ne k benzínce nebo do prodejny se zahradní technikou (tam jsou dost často takoví talnentí, že jednomu slízají nehty).

Poslední věc je zkontrolovat olej. Pokud tam je a je tekutej, tak nechat být.

Teď se dostanu k palivu. Elektrocentrál y se dělají na různá paliva, ale je třeba si uvědomit, že elektrocentrál a nemá motor chlazenej vodou, ale vzduchem, tudíž bude ve válci poněkud tepleji. Některá skvělá aditiva skvělých paliv při vyšší teplotě udělají takovou rutiku, že se nestačíte divit. Po dvou letech, co elektrocentrál u mám, jsem dospěl k závěru, že to, na co jezdí auto nejhůř, je obvykle to pravý do elektrocentrál y a obráceně. Další rána pod pás (což se ovšem v manuálu nedočtete) je oktanový číslo paliva. Všichni kolem aut mi pořád vtloukali do hlavy, že mám vzít raději s vyšším číslem, že to líp pojede. Blbost! Katastrofa je v tom, že oni mají pravdu, jenomže to berou z pohledu auta, kde prostě jenom míň šlapou na plyn. U elektrocentrál y to znamená, že se vám rozkmitá regulace otáček a elektrocentrál a , ,cykluje'',  tj. cyklicky se mění otáčky a tím i výstupní napětí. S palivem to chce chvíli experimentovat . Je to stroj, kterej chce čas (cena za to, že to bylo levný) a paliva je potřeba koupit tak litr na odzkoušení a ne celej kanystr, že...

Teď se dostaneme k prvnímu spuštění. Nalejte tam nějaký palivo (teď ještě neexperimentuj te s jeho kvalitou) a nastartujte to. Pokud se to rozběhne, je to dobrý, v opačným případě je potřeba zjistit, kde je chyba. Nechejte krám tak 20 minut zahřát a připojte zátěž. Měla by to být tak polovina maximálního dlouhodobýho výkonu. No a nechejte to jet 48 hodin. Mělo by to být pokud možno v kuse. Ne déle! Následně je to potřeba nechat vychladnout (bude to hodně horký) a mezi tím si v návodu můžete najít, jak se mění olej (to byl důvod, proč jsme ho neměnili hned na začátku, budeme ho totiž měnit teď). Pochopitelně je dobrý těch 48 hodin naplánovat tak, aby to bylo v době, kdy může stroj napájet alespoň většinu času něco užitečnýho. Ale pozor, prvních 20 hodin to nebude stabilní a napětí bude dost lítat...

I vypusťte olej. To, co vyteče je fakt kentus. Připravte se na to, že to bude doopravdy hodně zlý. Hlavní je neleknout se. To, co je potřeba udělat následně je výplach příslušný komory. Čili ucpat vypouštěcí ventil, nalít tam trochu nového oleje, centrálu chvíli naklánět ze strany na stranu a pak to vypustit. Už to takovej humus nebude, ale udělat to skutečně chce. No a pak se to naplní olejem podle návodu. Podotýkám, že toho oleje se tam musí nalít skutečně přesně tolik, co píšou v návodě. Ani víc, ani míň. V opačným pádě to totiž nenastartujete, což bude ten lepší případ.

Po výměně oleje centrálu znovu nahoďte a nechte jet tak 20 minut. Následně při různejch zátěžích změřte napětí, výkyvy a , ,cyklování'' by měly být výrazně menší. Připojte nějaký měřič kmitočtu a pomocí stavěcího šroubu od smyčky regulace nastavte 50Hz. Podotýkám, je potřeba nastavovat kmitočet nikoliv napětí. Napětí zkontrolujte a mělo by zhruba odpovídat, na prázdno bude vyšší, při zátěži nižší, ale nemělo by se nějak zásadněji prudce nebo cyklicky měnit. Docela důležitá věc je poloha sytiče, kterou se dá velice snadno v danej moment všechno dostat tam, kam to patří.

S elektrocentrál ou toho už víc nevymyslíte, takže co vymyslet se spotřebičema. Takový ptákoviny jako čerpadla od kotlů, ventilátory, žárovky a jiný blbosti napětí moc nezajímá, takže to jde připojit napřímo. Co může být průser je ale už elektronika od nějakýho řízení kotle. Takže je to potřeba předělat tak, aby šlo každý z toho připojit do jinýho zdroje. Obecně vzato má s kolísáním problémy v podstatě všechno, co má moderní pulzní zdroje a navíc je v tom nějakej procesor. To je totiž tragedie vždy. Moje televize je naštěstí 20 let stará, tudíž s tím problémy nemá (Tesla Color 110ST). Dokonce ani video s tím problémy nemá (Avex) a nějaký divý projevy jsem nepozoroval v podstatě u žádný svý elektroniky, což ale může být tím, že nepoužívám nic, co by bylo mladšího 20 let. Záludný potíže nastávají s počítačema (ale dost záleží na zdroji) a s monitorama, ikdyž zas záleží na konkrétním kusu. Kupodivu jsem nikdy neměl trable s notebookem. Pokud očekáváte připojování počítače k elektrocentrál e, tak doporučuju pořídit notebook a postavit k němu lineární stabilizovanej zdroj. Ušetříte si spousty trablů a to včetně těch s rušením od pulzního zdroje. Notebooky nemají příkon větší než 65W, takže se ten zdroj staví poměrně snadno. Osobně mám dost různejch rádiostanic, který ale taky honím z 12V lineárního zdroje, též bez problémů. Takže zbývají počítače a to je skutečně ořech. Tak nejjednodužší varianta je koupit on-line UPSku a do toho připojit všechno, co může mít s tímhle problémy. Jasně, není to levná záležitost, ale obvykle vám stačí nějaká malá. Navíc ten počítač tu UPSku chce, neb když vypnou proud... Protože tam ale mám různý rádiostanice a zdroj veliký, tak jsem se s tím moc neprudil, udělal jsem si 12V rozvod a počítač živím přes měnič. Celej 12V rozvod mám zálohovanej 150Ah 12V akumulátorem (ten je potřeba nacpat vně domu do vhodné bedny) a z elektrocentrál y/ze sítě tohle monstrum v podstatě jenom dobíjím. Když vypadne proud, tak to akumulátor uživí. Když zazlobí centrála, tak to vyrovná stabilizace v tom dobíjecím zdroji a když ne, tak ten akumulátor zcela určitě.

Pokud to ale má být jenom na osvětlení + točení čerpadlama od kotle, tak podle mýho stačí udělat důkladnou údržbu tý centrály a bude to všechno OK.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #24 kdy: 29.02.2008, 11:11 »

Pěkná dlouhá odpověď.
Ale podle mého názoru na nic.Pokud koupíte krám z Bauhauzu za cenu železa na něm ,  nečekejte zázraky.Všechn y další úpravy jsou už drahé. Spočtěte si čas ,benzín atd co do toho vrážíte. Nevidím problém v kolísajícím napětí ,ale ve frekvenci.(osobní zkušenost) S napětím si poradila většina spotřebičů ,včetně televize ,ale s frekvencí ne. U žárovek je to jedno a vtrtačka to taky snesla ,  ale televiza a pod. ne(včetně úsporek)
Jinak stabilizátor napětí taky spotřebovává část energie.( ale nevím co by říkal na Hz jiné než 50Hz)
Nechal bych centrálu na žárovky a na čerpadlo použil Měnič 12/230.
Při výpadku nemusíte být doma a to je nejschůdnější řešení.
A pomrkávání žárovek je daň za úsporu peněz. Škleb

Možná se vám to nelíbí, ale Ani výměnou motoru v trabantu z něj není BMW
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
igor tehlar
« Odpověď #25 kdy: 20.06.2008, 12:32 »

Mám elektrocentral u 650w a sama mi nepridáva otačky to znamena že zhasne,ked jej pridám ručne tak ide.Nevim čo je s nov
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #26 kdy: 20.06.2008, 13:16 »

Viděl jsem centrálu, kde páčka přepínala mezi volnoběhem a regulací. Neboli jakýsí pohotovostní stav, kdy motor jen "žbrble" a pak regulační provoz, kdy i bez zátěže motor zrychlí na 50 Hz.
Není to váš případ ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.046 sekund, 23 dotazů.