Dnes by si asi řezník radši koupil elektromobil s funkcí Vehicle-to-Grid (V2G, nebo Vehicle-to-Home, V2H). Elektromobil má pro zálohování chlaďáků běžné provozovny docela obří baterku. Ale není to možné vždy, záleží na parkovacím/dobíjecím místě u provozovny a také to nebude záloha na více dní a záleží na režimu proběhu auta mimo jiné i na tom zda je vzhledem k dennímu nájezdu potřeba dobíjet jen jednou týdně.
Prostě dnes je díky solární technice a lithiovým úložištím možností povícero a v širokém spektru pořizovacích i provaozních cen i komfortu. Stejně se musí začít měřením reálného odběru chlazení v čase a v roce. Na to jsou dnes dobré elektroměry s průběhovým měřením pro sdílení a pro solární elektrárny.
A je tu i kardinální otázka, zda je provozovna v nájmu, nebo ve vlastním, jestli má být řešení fixní, nebo demontovatelné
.
A při návrhu je také třeba myslet na pár let dopředu.
Například, jestli se bude čím dál více prosazovat pilotní projekt ČEZu,
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-vzpominate-na-nocni-proud-cez-ho-vraci-do-hry-ale-naopak-289485 kdy cena el. energie přes den kolísá od -50% do +25%, je tu další prostor pro úspory řízením teploty v chlaďácích a mrazácích podle aktuální pásmové ceny energie. Pak dnes nějaká zdánlivě dražší automatiizace a dálkové řízení žádaných teplot a sledování reálných teplot se časem bohatě zaplatí.