Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Může střídač FVE zalohovat evakuační výtah?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Může střídač FVE zalohovat evakuační výtah?  (Přečteno 2039 krát)
JanKašpárek
« kdy: 28.04.2024, 07:17 »

V objektu domově důchodců odešly PB baterie pro stávající UPS na evakuační výtah a výměna se pohybuje kolem 110tisíc s životnosti baterii 5-7let. Moje otázka zní zda je možné celou UPS i s PB bateriemi zaměnit za hybridní FVE střídač (nadimenzovaný na špičkové proudy výtahu) s LiFePo4 baterii když omezím spodní DoD na hodnotu aby výtah fungoval ostrovně minimálně 45min (dle TZ objektu). Výtah je moderní a má PWM rozběh. Nebude FVE střídači vadit PVM odběr? Může sloužit FVE střídač pro záložní napájení výtahu nebo musí střídač splňovat jiné normy než na FVE? Děkuji za pomoc a jiný pohled na situaci  poklona
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Peter Munka
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 28.04.2024, 12:44 »

Elektricky to vyriesit je podruzna otazka, hlavne je, co povedia hasici, bez toho by som sa do nicoho nepustal.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #2 kdy: 28.04.2024, 14:45 »

FVE, patří do kategorie nespolehlivých a nestabilních zdrojů elektrické energie.
Takže dle mého názoru, nelze použít FVE s měničem, jako zdroj evakuačního výtahu.
 Smutek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #3 kdy: 29.04.2024, 11:44 »

Vše najdete v požárně bezpečnostním řešení.
Nejspíš narazíte na podmínku funkční schopnosti při požáru,  kterou váš střídač určitě splňovat nebude.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
pegas100
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 29.04.2024, 12:55 »

Ona záložní UPS je to samé jako střídač s bateriemi. Technicky to jde. Za mě určitě využít tento záložní zdroj. Ale! projekt, hasiči a realizace!!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #5 kdy: 29.04.2024, 14:20 »

Ona záložní UPS je to samé jako střídač s bateriemi. Technicky to jde. Za mě určitě využít tento záložní zdroj. Ale! projekt, hasiči a realizace!!


Na základě čeho,usuzuješ, že UPS s AKU = FVE + měnič?
Dost odvážné tvrzení. zle
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Radim Strycharski
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 29.04.2024, 19:00 »

Na základě čeho,usuzuješ, že UPS s AKU = FVE + měnič?
To může být jeden z režimů hybridního střídače.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Čermák
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 29.04.2024, 19:28 »

Asi bych se zaměřil na možnosti měniče v back up režimu, a pk hlavně na umístění vč. akumulátorů
a požárně odolných tras napájení, ale jak říkají kolegové, to vše dle PBŘ
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #8 kdy: 29.04.2024, 22:29 »

Teoreticky by to asi šlo, ale jsou zde "drobné" záludnosti, jako například, že při požáru střechy může dojít k zemnímu spojení FVE panelů se zemí a ochrana zemního spojení hybridního střídače jej úplně odstaví. A o backup režimu si pak můžete jen zdát.

Takové řešení by asi teoreticky šlo složit s nehybridními FVE systémy, kde je MPPT regulátor a střídač zvlášť a střídač je s trafem. Jako například má Victron.
Nebo použít jedny baterie jak pro FVE tak pro přidaný střídač výtahu .

Ale z praktického hlediska takové řešení nedává smysl už z hlediska záruk a servisu a nějaké přehlednosti systému. O certifikaci nemluvě.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 30.04.2024, 19:37 »

Pokud jsem to pochopil správně, tak pan Kašpárek nechce celou FVE, ale jen využít střídač+baterie jako velkou UPS.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 02.05.2024, 10:05 »

Já bych tyto úvahy ihned opustil, je to slepá cesta, nikam to nevede.
Nejde o to jestli střídač s baterkou "utáhnou" provoz výtahu.
První logický požadavek je, aby  vždy v baterkách zbývalo dost energie na provoz evakuačního výtahu. Jak tohle chcete zajistit?
Evakuační výtah je vyhrazené požárně bezpečnostní zařízení (PBZ). Takže projektant musí být oprávněná osoba a firma která takové zařízení instaluje  také.
Představa, že nějaká stávající baterie a střídač FVE  vyhoví všem požadavkům které jsou kladeny na PBZ je zcestná..
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 02.05.2024, 10:44 »

První logický požadavek je, aby  vždy v baterkách zbývalo dost energie na provoz evakuačního výtahu. Jak tohle chcete zajistit?
Zrovna toto je to základní funkce všech hybridních střídačů. Že to nebude splňovat něco jiného je docela možné.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 02.05.2024, 11:21 »

Zrovna toto je to základní funkce všech hybridních střídačů. Že to nebude splňovat něco jiného je docela možné.
Omlouvám se, nepřečetl jsem pozorně celý text, u hybridních střídačů by to opravdu mělo být všude konfigurovatel
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #13 kdy: 02.05.2024, 12:48 »

To jako má ten měnič takovou inteligenci, že po prvním použití toho výtahu, bude přesně vědět, kolik energie vysál z těch akumulátorů, že dokáže ten výtah krmit těch 45 minut?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 02.05.2024, 14:36 »

To jako má ten měnič takovou inteligenci, že po prvním použití toho výtahu, bude přesně vědět, kolik energie vysál z těch akumulátorů, že dokáže ten výtah krmit těch 45 minut?
Ne takovou inteligenci mít sám od sebe nebude... ale projektant musí navrhnout systém tak, aby bylo možné dosahnout  takových parametrů.  Ten battery management střídače umožní nakonfigurovat procenta kapacity která má zůstat jako rezervní v případě  přechodu do backup módu.
Když bych uvažoval 3kW motor v trvalém chodu, tak za tech 45min by spotřeboval 2,25 kWh. Motor nebude v reálném provozu brát tolik ale nevím nevím jestli se dá při provozu s hybridním měničem počítat s rekuperací tak, jak je to možné při reálném provozu a napájení ze sítě.
Vycházím z toho, že projektant ví co dělá a proč pro výtah zvolil jako zálohu UPS a ne malý dieselagregát. ten sice dokáže "čekat na svou práci" léta ale někdo se o něj musí pravidelně starat a to stojí také peníze
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #15 kdy: 02.05.2024, 15:22 »

No, tak když budu čistě teoreticky uvažovat výtah s nosností 370 kg/5 osob, tak ten motor s příkonem do 3 kW to zvládne.
Záleží ale na konstrukci toho výtahu, na jeho stáří, atd.
Tak projektant lehce spočítá, jakou kapacitu by měl mýt ten akumulátor, potažmo na jaký výkon, by měl mít ten měnič.

Tazatel ale mlčí, takže nemáme přesné vstupní údaje. Smutek

Stran těch pohonů, používáme v 90%  frekvenční měniče pro řízení otáček pohonů. Ne každý FM zvládne rekuperaci.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.055 sekund, 22 dotazů.