Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  K jakému praktickému účelu vznikl §12 vyhlášky 50/78Sb.?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: K jakému praktickému účelu vznikl §12 vyhlášky 50/78Sb.?  (Přečteno 12271 krát)
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #18 kdy: 16.03.2020, 08:02 »

V50 §12 Pokud jde o seriózní podnik, ten své zaměstnance školí, říká Ján Meravý
    Pokud se podíváme na ne zrovna ojedinělý případ neznalosti, kdy více než dva roky hovoříme o použití proudových chráničů na světelné obvody v prostorách ovládaní neodborníky a po takové době se od kvalifikovanéh o elektrotechnik a dočteme "Dakde som zachytil, že po novom sa počíta s chráničmi pre svetla ...",  pak jak asi vypadají další odborníci? Asi si musíme uvědomit, že se zde na portále objevují pouze ti, kteří chtějí opravdu něco znát. Ostatní musí být donuceni třeba §12 ...  
    Zdroj: zde...


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
V50 §12 Pokud jde o seriózní podnik, ten své zaměstnance školí, říká Ján Meravý
   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #19 kdy: 24.03.2020, 09:32 »

V50 §12 To byl socialismus ...,  říká František Kosmák
    Tak vidí §12 tolik nadčasové vyhlášky František Kosmák. Člověk se zkušenostmi a kritickým myšlením. Ano, dodnes slýcháváme, jak bylo kdysi vše přesně definováno jednou vedoucí stranou. Není tento model dnes, řekněme nedůstojný? Aby bylo nutné přikazovat vzdělání někomu kdo o něj třeba vůbec nestojí? Zvyšování odborné úrovně v dnešní době má být přirozenou vlastností každého pracovníka. Samozřejmě s výjimkami. Ty však obvykle neovlivní žádná nařízení.
    Zdroj: zde...


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
V50 §12 To byl socialismus ...,  říká František Kosmák
   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Richard Abrahamčík
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 28.03.2020, 19:03 »

Všude probíhají školení jinak. Jednou jsem zažil, že školení probíhalo společně pro paragraf 4 až 8 . Myslím, že to není optimální.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #21 kdy: 01.06.2020, 08:17 »

V50 §12 Zaměstnavatelé mají povinnost trvale spíše umožňovat zvyšování kvalifikace, říká Josef Vozobule
    Výraz trvale zajišťovat vyznívá, že zaměstnavatel nějakým kouzlem donutí pozornost mozků svých zaměstnanců vnímat i to, co nepovažují za důležité. Na druhou stranu existují i opačné případy, kdy zaměstnanec se vzdělávat chce, ovšem zaměstnavatel o jeho další vyšší znalosti nestojí. Ale v případě vyhlášky padesát, šlo především o pravidelné opakování a případné doplnění bezpečné práce na elektrických zařízení konkrétního typu a napětí. Zaměstnavateli znalému vyhlášky padesát to jasné obvykle bývá ...  
    Zdroj: zde...


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
V50 §12 Zaměstnavatelé mají povinnost trvale spíše umožňovat zvyšování kvalifikace, říká Josef Vozobule
   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 01.06.2020, 09:03 »

Sleduji stále pořady okolo V 50/78.
Zvláště pozorují inspektory TI, protože procházejí mnoha firmami a setkávají se z mnoha lidmi v oboru. Proto mají větší přehled....

Jsem přesvědčený o tom, že vše záleží na "formátu" odpovědné osoby za elektrické zařízení. Zvyšování kvalifikace jde provádět různou formou. Vždy to stojí čas a peníze. Společným jmenovatelem je ale chtění a odbornost.

§12 nám umožňoval zajistit prostředky společně se ZP na vzdělávání. Nejsou peníze? Z čeho to budeme platit se ptá ekonom? A tak se peníze přesunuly u personalisty na "školské" výdaje a když to nešlo jinak, tak se přesunuly do VTS a tam se to financovalo.

V šedesátých letech ve velkém podniku dostal každý vyučenec brožurku ve formátu A6
ČSN 34 3100 Práce na elektrickém zařízení. Dneska ji nemá (50110-1 )a ani ji nezná vedoucí elektroúdržby s 20-30 elektrikáři. Jsou ale vyjímky. Tam, kde odpovědnost a povinnost se bere vážně, tak se i zákon a §12 naplňuje.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #23 kdy: 02.06.2020, 08:11 »


Ve své praxi jsem se potkal s dvěma skupinami elektrotechnik ů stojící na zcela odlišné straně přístupu ke vzdělávání. Jednou, která se naučí pouze nezbytně nutné aby "něčím" prošli a druhou, ta se učí stále a stejně má pocit, že něco neví.

§12 nemá zásadní význam ani pro jednu z obou jmenovaných skupin. Kdo nechce, učit se nebude a kdo chce, bude se učit i bez existence §12.

V některých případech znění §12 vyznívá, že by měl zaměstnavatel vyhradit část pracovní doby vzdělávání. Někdo to chápe třeba finanční podporou na vzdělávání, ovšem při zachování pracovní doby.

Jak byste k přistupovali ke vzdělávání svých podřízených vy?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #24 kdy: 20.07.2020, 08:02 »

V50 §12 Pokud organizace prokazatelně neproškolí, může mít problém, říká Jiří Sajner
    Proč jsou organizace povinny zajišťovat trvalé zvyšování odborné úrovně pracovníků? Věta vyznívá jako donucování proti vůli pracovníka. Firemní školení možná někteří známe jako šanci se "ulejt". Prosedět pracovní dobu. Zdřímnout si. Nic zásadního se nedozvědět. A přesto jsou firemní školení pořádána. Jak to bylo myšleno? Podnikající zaměstnavatel odpověď zná. I přesto, že je stávající znění vyhlášky označováno za "vykopávku",  mnoho z jejich částí jsou stálé logické ...
    Zdroj: zde...


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
V50 §12 Pokud organizace prokazatelně neproškolí, může mít problém, říká Jiří Sajner
   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #25 kdy: 05.08.2020, 08:17 »

V50 §12  je duplicita Zákoníku práce, říká Alexej Satinský
    O tom, že za socialismu měl Zákoník práce zcela jiný cíl zájmů, o tom dnes snad již nikdo nepochybuje, ale že by mohly stále ještě existovat předpisy, které svým obsahem stále dávný Zákoník doplňují, to každý neví. Tedy mezi námi, málokterý z dnešních mladých držitelů některého z paragrafů vyhlášky padesát ani netuší, co to bylo Revoluční odborové hnutí a že jeho zástupce by měl být přítomen u jejich přezkoušení. A o tom, co říká paragraf 12 této vyhlášky neví 80% stávajících držitelů ...
    Zdroj: zde...


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
V50 §12  je duplicita Zákoníku práce, říká Alexej Satinský
   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Ako sa môžem kvalifikačne a skúsenosťami zaradiť na Slovensku?
 Jakou práci v oboru silnoproudé elektrotechniky zvolit?
 Kde se naučit opravovat pračky?
 Z čeho se má učit zaměstnanec, který nemá čas na aktivní vzdělávání?
 Nemá snad František Kosmák v otázce vzdělávání pravdu?
 Jak poučit ty nejchytřejší, že by se mohli naučit konečně něco správně?
 Těšíte se na E-learning? A vidíte ho pozitivně?
 Jak musí být zajišťováno zvyšování a udržování odbornosti k vykonávání prací pod napětím?
 Pomohou vám audioknihy více, než papírové?
 Jak se na Elektrice vyvíjí a připravují bezplatné PODCASTY
 Dotáhni to dál s IAESTE ČR
 Potřebujeme víc elektrotechnických středoškoláků nebo vysokoškoláků? Kde je pravda?
 Z 20. ročníku ELECTRON v Nitře
 Jak se moderně vzdělávat v elektrotechnice
 Znáte HAGER Akademii? A líbí se vám?
 Elektrotechnické vysokoškolské vzdělávání včera, dnes a zítra
 ÚVAHA: Když elektrotechnik opouští svou komfortní zónu ...
 Jak se vzdělává obyčejný elektrikář?
 Pozoruhodný showroom Foxtrotu v Brně
 Vydavatelství IN-EL usnadňuje adeptům přípravu na zkoušky nebo přezkoušení!
 Jaká byla 58. konference SOLID Team na jaře 2019
 Duální vzdělávání mladých elektrotechniků by pokračovalo druhým rokem
 Jak to vypadá novými, mladými elektrotechniky, nechybí více, než před covidem?
 Jaký kvalitní kurz RT (v Praze a okolí) doporučujete?
 Které školení vybrat, prezenční nebo on-line?
 Kdo má zkušenosti se zkrácenou formou studia?
 Kde v roce 2024 získat elektrochnické vzdělání?
 Co očekávat od UNITu do konce února 2024

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.063 sekund, 23 dotazů.