Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Ako nazvat napajaciu siet elektriciek/trolejbusov?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Ako nazvat napajaciu siet elektriciek/trolejbusov?  (Přečteno 7793 krát)
Daniel Hudzík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« kdy: 01.02.2012, 14:10 »

Niektore trolejbusove siete sa realizovali s jednym uzemnenym polom (vacsinou to bol + ked sa trolejbusova aj elektrickova siet napajala z jednej meniarne),  dnes je vystavba uzemnenych sieti pre  T-busy zakazana. Ako nazvat takuto siet, nakolko v podstate splna podmienky siete IT ale trolejbus ako "spotrebic" je v podstatet II. trieda,
Zaznamenáno

Byť blbcom nie je chyba, ale ostat nim áno.
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B


WWW
« Odpověď #1 kdy: 01.02.2012, 14:56 »

Není to náhodou už dávno pojmenované? Není to trakční síť?
Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E2A, E2B
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
email: horac@podborany.cz
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #2 kdy: 01.02.2012, 16:14 »

Pokud budeme uvažovat, že k takovéto síti budeme připojovat jen a pouze spotřebiče třídy II.,  bude se sice jednat o připravené podmínky IT, nicméně tyto nebudou v praxi naplněny (samozřejmě za podmínky uvažování běžného množství poruch).
Tudíž se nabízí pojmenování "nesíťový rozvod",  používaný pro rozvody, kteé nelze pojmenovat známým názvem (IT, TT, TN) - např. rozvod za oddělovacím trafem,  také těžko nějak pojmenovat.
Zaznamenáno
Daniel Hudzík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 01.02.2012, 16:39 »

Není to náhodou už dávno pojmenované? Není to trakční síť?
Napriklad "trakcna siet" v Ziline ma presne oznacenie 2 - 750V IT
Zaznamenáno

Byť blbcom nie je chyba, ale ostat nim áno.
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #4 kdy: 01.02.2012, 16:53 »

Napriklad "trakcna siet" v Ziline ma presne oznacenie 2 - 750V IT
To neznamená, že jediný správný údaj v pojmenování je oněch 750V.
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 02.02.2012, 09:25 »

V síti IT se neživé vodivé části uzemňují...
Ano, neživé části, kterou jsou konstrukčními díly vedení mohou být uzemněné, ale jak "uzemnit" vozidlo, jako je "tykadelník",  když je od "nedokonale vodivé" vozovky odizolován pneumatikami?
A raději bych nepřemýšlel o něčem, jako "místní neuzemněné pospojování",  protože vše uvnitř vozidla je pospojované, spojené na "kostru",  ale její potenciál při jistých problémech může být jiný, než je potenciál "ZEMĚkoule",  takže nastupovat ze deště nebo sněhu jen s dielektrickou obuví a rukavicemi?
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Daniel Hudzík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 02.02.2012, 09:36 »

V síti IT se neživé vodivé části uzemňují...
Ano, neživé části, kterou jsou konstrukčními díly vedení mohou být uzemněné, ale jak "uzemnit" vozidlo, jako je "tykadelník",  když je od "nedokonale vodivé" vozovky odizolován pneumatikami?
A raději bych nepřemýšlel o něčem, jako "místní neuzemněné pospojování",  protože vše uvnitř vozidla je pospojované, spojené na "kostru",  ale její potenciál při jistých problémech může být jiný, než je potenciál "ZEMĚkoule",  takže nastupovat ze deště nebo sněhu jen s dielektrickou obuví a rukavicemi?
U T-busu je treba rozlisovat "miestne neuzemnene pospajanie" zariadeni na trakcnej sustave, nakolko tieto su od kostry vozidlan izolovane (trakcne motory, pomocny motor, regulator),  ktore je oddelene od kostry vozidla, ktoru tvori - pol akumulatora . Prave na principe merania napatia medzi tymito dvomi sustavami pracuje monitor tzv. ML (monitor NDN)



* Obrazovka.png (117.5 KB, 1366x768 - prohlédnuto 478 krát.)
Zaznamenáno

Byť blbcom nie je chyba, ale ostat nim áno.
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #7 kdy: 02.02.2012, 09:36 »

A raději bych nepřemýšlel o něčem, jako "místní neuzemněné pospojování",  protože vše uvnitř vozidla je pospojované, spojené na "kostru",  ale její potenciál při jistých problémech může být jiný, než je potenciál "ZEMĚkoule",  takže nastupovat ze deště nebo sněhu jen s dielektrickou obuví a rukavicemi?
Jako v Brně
http://brno.idnes.cz/trolejbus-v-rozbredlem-snehu-probijel-mladik-dostal-pri-nastupovani-ranu-15z-/Brno-zpravy.aspx?c=A101215_1499316_brno-zpravy_bor
Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 02.02.2012, 10:25 »

Jako v Brně

V Plzni už byl podobný problém taky několikrát, zima, rozbředlý sníh, pořádně prosolený, to jsou dobré podmínky pro "provoz elektrického zařízení"...
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 08.02.2012, 21:58 »

Stejně jako v Hradci Králové. Tam kde je trolejbus, výskyt těchto problémů je jistý.
Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Daniel Hudzík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 09.02.2012, 10:25 »

V Žiline sme s týmto zatiaľ problémy nemali ,  je tu však problém s veľmi nespoľahlivými monitormi izol. stavu vozov. Prvý stupeň (akustickú signalizáciu) u nich občas vyvolá aj nahlas pustené radio v kabíne. A potom im vodiči prestávajú prikladať vážnosť. Dokonca na školení T-busákov bolo povedané: "keď to začne pípať, stlačte reset a kašlite na to"...
Zaznamenáno

Byť blbcom nie je chyba, ale ostat nim áno.
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #11 kdy: 09.02.2012, 11:08 »

Situace se může také lišit při použití různých posypových materiálů (není prý sůl jako sůl).
Zaznamenáno
Ján Garaj
« Odpověď #12 kdy: 09.02.2012, 11:33 »

Hádam by ste nechceli, aby vám v Žiline ešte aj trolejbusy kopali.Veď tam za vás kope kdekto(Janko a Anička) tí sa kopú stále. A pre kolegov Brňákov a Plzeňákov dobrá rada nad zlato : Medený ocas do igelitky a vždy ho ťahať za sebou? Možno ho doveziete po prvú zberňu. To sú inak neriešiteľné problémy.
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.054 sekund, 23 dotazů.