Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast definic pojmů
| | |-+  Co je to v trakční síti sací (odsávací) transformátor?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Co je to v trakční síti sací (odsávací) transformátor?  (Přečteno 10656 krát)
Tomy
« kdy: 27.05.2011, 10:51 »

Potřeboval bych poradit, co je sací (odsávací) transformátor v trakční síti, k čemu slouží?
Tada je schéma:



* odsavaci_trafo.jpg (57.78 KB, 795x298 - prohlédnuto 771 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 27.05.2011, 11:38 »

Na co to potřebujete nebo jak přesný rozbor problematiky potřebujete?

Kolejnice se využívá jako zpětné trakční vedení. Jako každý vodič, má i kolejnice jistý odpor, čímž vznikají jisté problémy s úbytkem napětí.
Transformátore m se dají tyto vlivy částečně kompenzovat, ale ta problematika je složitá, trochu jiné to je u jednopásových a trochu jiné u dvoupásových kolejových obvodů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Tomy
« Odpověď #2 kdy: 27.05.2011, 13:20 »

Potřebuji to do školy do jedné sem. práce, otázka od pana prof. je "objasněte funkci sacího transformátoru". Stačí mi jen pár vět o funkci, jestli to třeba vyhlazuje nějaké rezonanční kmity apod. Děkuji
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 27.05.2011, 16:13 »

Přiznám se, že podobný termín jsem neslyšel, ale něco o trakci lze "vygůglovat".

* Výsek.doc (6.82 KB - staženo 824 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vítězslav Vaněk
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 28.05.2011, 19:34 »

Odkud je to schema?Není to hloupost?Používají se tzv.kolejové transformátory pro oddělení trolejového proudu od signalisačního .Při výkladu funkce tohoto transformátoru se používá termín odsávání ve vztahu k trolejovému proudu.O jakou trakci jde?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Sláva
Tomy
« Odpověď #5 kdy: 28.05.2011, 19:59 »

Je to z knihy VIKTORIN, J.: Vlivy elektrických trakčních systémů na sdělovací a zabezpečovací zařízení, Praha, 1971.

Text k obrázku z knihy zde: http://leteckaposta.cz/249580952
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ján Pitoňák
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 28.05.2011, 22:01 »

Podľa priloženého textu sa jedná o dolnopriepustn ý filter, ktorý má za úlohu odsávať, resp. potláčať vyššie harmonické, ktoré vznikajú v trakčnom vedení. Týmto opatrením sa zníži úroveň rušenia v telekomunikačn om vedení.

Možno by som aj trochu poopravil úvodnú vetu v texte knihy:
"V trakčních vedeních železničních tratí elektrizovanýc h jednofázovým systémem vznikají v důsledku rezonančních jevů vyšší harmonické složky proudu a napětí, které ruší přenos na nadzemních sdělovacích vedeních až do kmitočtu 50 kHz"

Vyššie harmonické zložky vznikajú predovšetkým v dôsledku nelineárnych záťaží a nie z dôvodu rezonancií. Rezonančné javy môžu síce ich úroveň v niektorých bodoch siete výrazne zosilňovať, avšak samotné rezonančné javy tieto harmonické nespôsobujú. 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vítězslav Vaněk
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 28.05.2011, 22:13 »

Tak v tomto případě jsem v koncích.Přesto že je to z mé profese jsem se s tímto transformátore m nikdy nesetkal.Když to po vás chtějí ve škole tak vám to snad nejdřív vyložily ne? Jsem v rozpacích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Sláva
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #8 kdy: 28.05.2011, 22:26 »

Ing.Viktorin je i autorem ČSN 34 2040, kde je několik obrázků zapojení těchto transformátorů .
Jinak jsem na netu našel jen povídání, které připojuji.

* sací.doc (30.5 KB - staženo 1517 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Martin H.
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 28.05.2011, 22:59 »

Cez google som sa dopracoval k anglickému "booster transformer".


* booster.png (162.61 KB, 801x667 - prohlédnuto 600 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 29.05.2011, 00:57 »

Cez google som sa dopracoval k anglickému "booster transformer".

Tady je v podstatě zobrazena funkce

Původně zapojení vzniklo proto, aby se kompenzoval úbytek napětí na kolejnici.
Kolejnice uložená na pražcích má jistý svod na zem. Pokud na ní vznikne úbytek napětí, různá místa mají různý potenciál. Proud nám neteče pouze cestou nejmenšího odporu, ale všemi vodivými cestami, proto by mezo místy s rozdílem potnciálů tekl proud i zemí.
To má negativní vliv na funkci sdělovacího a zabezpečovacíh o zařízení, proud může pronikat do plášťů zemních kabelů,...
Proto se snažíme s tím něco "udělat". Vložíme do "obou vodičů",  tedy do trakčního vedení i zpětného trakčního vedení (kolejnice) vinutí transformátoru 1:1 a zapojíme to tak, aby napětí z vinutí transformátoru mělo opačnou fázi než úbytek napětí na koleji. Tím se "odsaje" úbytek napětí, místa na koncích kolejových obvodů mají stejný (velmi blízký) potenciál, netečou bludné proudy zemí nebo přes jiné vodivé předměty.
Snad napoví popis v obrázku.


* trakce.jpg (12.91 KB, 571x275 - prohlédnuto 642 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Tomy
« Odpověď #11 kdy: 29.05.2011, 09:33 »

Děkuji za odpověď...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.037 sekund, 22 dotazů.