Vážený kolego Šohajdo,
jestli jde o řadu Magna (takový měsíček s elektronikou přilepený z boku) pak cituji
______________
____
Motor a elektronická řídící jednotka
Motor jednofázových čerpadel MAGNA je čtyř- nebo osmipólový
synchronní motor s permanentními magnety (PM motor). Tento typ motoru je oproti klasickému asynchronnímu motoru s kotvou nakrátko charakterizová
n vyšší účinností. Otáčky čerpadla jsou regulovány frekvenčním měničem.
______________
____
Takže motor přímo bohužel nepřipojíte, přesněji řečeno přes trafo by šel připojit, ale korektně by se nerozebíhal.
Čerpadlo se takové dalo drahé prý aby vydělala projekční a montážní firma .....nikdy se neregulovalo a ani se regulovat nebude.....
To mne berou čert za takový odsudek. Takováhle čerpadla mají funkci autoadapt, interně si řídí otáčky, mají integrovaná tlaková čidla. A i bez jakéhokoliv vnějšího připojení významně šetří topnou energii v okruhu, daleko lépe nastavují tepelnou pohodu ve vytápěných prostorách a v poslední řadě šetří i elektrickou energii pro pohon čerpadla. Moc dobře to poznáte, když vám na osluněné straně fabriky přizavřou všechny termostatické ventily a ještě více to poznáte, když se pak zatáhne a začne foukat. Jstli je to použito na topení, pak je naprostý nesmysl čerpadlo připojovat napřímo, nebo jej měnit za typ s pevnými otáčkami. Tohle je podle hesla, že šetřit se musí ať to stojí co to stojí. To si pište, že kdyby to tak nešetřilo tepelnou energii a nemělo to takovou návratnost, tak by prodej těchto čerpadel už dávno zkrachoval a nerostl, jak tomu je.
______________
______
Řídící funkce AUTOADAPTje formou řízení na proporcionální tlak, při němž ale mají řídící křivky pevný
patní bod Hauto_min. Řídící režim AUTOADAPT je vyvinut zvláště pro použití v otopných soustavách a nedoporučuje se pro klimatizační soustavy.
______________
_____
proto se ptám, protože druhý kolega mě řekl že vinutí je 3x110V./nezávazně/....napájeno je 230V-jednofázově....
.....pl. spoj se rovná polovině ceny toho čerpadla....
Zřejmě to bude 3x132 V pro 3 budicí páry tranzistorů. Vzhledem k tomu, že výstupní tranzistory jsou v totemovém sloupu (viz příloha), je značně pravděpodobné, že sepnuly chybně dva ve sloupu a tím vzniknul tvrdý zkrat napájení. Pokud je vypadlé jištění, dá se to přeppokládat. Podle mne se vyplatí zkusit vyměnit vadnou dvojici koncových tranzistorů za shodné typy. Oprava v ceně součástek tak může přijít na stokoruny, to za pokus rozhodně stojí.