Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak jste připraveni na black-out?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak jste připraveni na black-out?  (Přečteno 1349 krát)
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #18 kdy: Včera v 21:00 »

Co mě celkem zarazilo, že nešli "mobily"...Co jsem viděl ,     tak všechny vysílače mají nějaký náhradní zdroj....
to je těžký.. mnohé základnovky jsou v místech jako střechy  bytových domů atd,  operátor k nim sice má přístup ale ne všude je prostor pro pár metráků olova  v baterkách. Pokud jde o nejstarší technologii tak se  dříve počítalo s odběrem 1-5 kWh tohle krmit z baterky je docela luxus. LTE a 5G vysílají často s menším výkonem tak je to lepší NIcméne Node B má větší plošnou hustotu než BTS GSM .
No a počítejte, že na konec tehoto roku mají 2 operátoři plánovaný GSM sunset a to nikdo  nebude obnovovat záložní baterky. to je ekonomický nesmysl. O2 by měla držet 2G při životě  ještě trochu déle, protože  myslím měla nějaké dlouhodobé závazky ohledně závislosti  jiné, pro stát kriticky důležité technologie.
Líbí se mi, jak všichni řeší čím si posvítit, jak udržet přístup k internetu ale být výpadek v zimě,  mudrcové ze sociálních sítí by se asi divili proč  teplné čerpadlo nebo plynový kotel potřebují k fungování také elektřinu.
Docela se divím, že když výtahy jsou dnes  konstruované jako stroje bez převodovek jen s chytrým řízením  tak proč není možné je vybavit  také záložní baterií, která by udržela aspoň řídící elektroniku ve stavu, kdy kabina sjede z režimu řízeného  brždění do nejbližší stanice a elektronika dovolí otevřít dveře.
NOuzová tlačítka ve výtazích k přivolání havarijní služby aktivují interkom dnes většinou se SIP klientem a vytvoří spojení někam na dispečink. Jenže k tomu je potřeba, aby každý prvek  datového přenosu  měl napájení a konektivitu k internetu. To se při blackoutu nedá moc garantovat .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #19 kdy: Včera v 21:57 »

Docela se divím, že když výtahy jsou dnes  konstruované jako stroje bez převodovek jen s chytrým řízením  tak proč není možné je vybavit  také záložní baterií, která by udržela aspoň řídící elektroniku ve stavu, kdy kabina sjede z režimu řízeného  brždění do nejbližší stanice a elektronika dovolí otevřít dveře.
Ale to je možné, moderní výtahy (i neevakuační) od dobrých firem tuhle funkcionalitu mít mohou. Jen si ji zákazník musí s dodávkou výtahu objednat.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Bohumil Kuk
*
Offline Offline




« Odpověď #20 kdy: Včera v 22:09 »

Ale to je možné, moderní výtahy (i neevakuační) od dobrých firem tuhle funkcionalitu mít mohou. Jen si ji zákazník musí s dodávkou výtahu objednat.
Ale většina zákazníků si tuto funkci neobjedná, jelikož to dosti navyšuje cenu výtahu. A někdy o tom ani neví, protože to prodejci kvůli ceně nenabízejí.  poklona  bývalý projektant výtahů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.023 sekund, 22 dotazů.